Orange Romania a inregistrat in trimestrul incheiat la 30 iunie 2015 venituri totale de 453,9 milioane de euro, in crestere cu 6,4% fata de perioada similara a anului trecut, arata datele publicate marti de grupul francez. Pe de alta parte, in aceeasi perioada de referinta, numarul total de clienti (n.a SIM-uri valabile) a scazut cu 179.000 de utilizatori, pana la 10.205.000 de clienti. In privinta serviciului de televiziune, operatorul a ajuns la peste 221.000 de abonati, cu 31.000 mai multi decat in primele trei luni din acest an.

Jean-Francois Fallacher, CEO OrangeFoto: Hotnews

Conform datelor operatorului mobil, la 30 iunie, 95% din populatia urbana si 67% din populatia totala a tarii puteau avea acces la serviciile 4G, cu cele mai mari viteze de download din Romania, atat in interiorul cat si in exteriorul cladirilor, conform testelor dezvoltate de ANCOM.

  • "In trimestrul al doilea, folosirea internetului mobil a continuat sa se intensifice. Traficul de date mobile in retea este cu 112% mai mare comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul cresterii vanzarii de tablete si de smartphone-uri, precum si datorita serviciilor 4G, tot mai atractive pentru clienti. De asemenea, numarul de smartphone-uri compatibile 4G vandute in primul semestru al acestui an a crescut de aproape trei ori comparativ cu perioada similara a  anului trecut, iar numarul de tablete 4G vandute de 4,5 ori. Din totalul de telefoane folosite in retea unul din doua este smartphone, procentul acestora in baza fiind cu 8,6% mai mare comparativ cu acelasi semestru al anului trecut. In mai putin de un an de la lansarea serviciilor de internet 4G+, portofoliul de smartphone-uri compatibile 4G+ a ajuns la 10 produse", se arata in comunicatul de presa al companiei.

Operatorul a mai anuntat ca a continuat sa le aduca noutati clientilor Orange TV: stickul Orange TV, o premiera la nivel de grup si in Romania, precum si meciurile din editia 2015-2016 a Ligii 1 de fotbal, ce pot fi vizionate la Orange TV fara taxe suplimentare de catre toti utilizatorii serviciului, prin intermediul canalelor Look TV HD si Look TV Plus HD. Astfel, operatorul a continuat sa atraga clienti noi la serviciul TV, ajungand in total la peste 221.000 de abonati la finalul primului semestru din acest an, cu 31.000 mai multi fata de primele trei luni din acest an.

  • UPDATE Orange opereaza serviciul de televiziune pe o piata in care principalii jucatori sunt RCS&RDS (Digi), Telekom (Dolce) si UPC (Focus Sat).

Conform informatiilor furnizate de RCS&RDS catre Hotnews.ro, la sfarsitul anului 2014, operatorul avea 2,50 milioane de abonati pe cablu TV, 0,72 milioane de abonati pe TV satelit, 1,80 milioane abonati pe internet fix si date si 1,45 milioane abonati pe telefonie fixa.

Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) a ajuns la 1,41 milioane de abonati TV (cablu, satelit si IPTV) in primele trei luni din acest an, in crestere cu 3,2% fata de aceeasi perioada a anului trecut si la un nivel aproape similar (scadere de 0,03%) cu sfarsitul anului trecut, conform datelor publicate de grupul elen OTE, actionarul majoritar. Operatorul a continuat sa piarda clienti atat pe internet fix de banda larga cat si pe telefonie fixa, ajungand la 1,21 milioane de clienti de internet fix de banda larga si 2,16 milioane de abonati la telefonia fixa la sfarsitul lunii martie 2015.

UPC Romania a ajuns la un numar total de 1.177.800 utilizatori la sfarsitul lunii martie 2015, in scadere cu 1700 utilizatori fata de sfarsitul lunii martie 2014 si cu 8500 de utilizatori fata de sfarsitul anului 2014. De asemenea, fata de sfarsitul anului trecut, UPC Romania a castigat 10.500 de noi abonamente de internet si 400 de noi abonamente de telefonie fixa, ajungand la 444.000 de abonamente de internet si respectiv 313.300 de abonamente de telefonie fixa la sfarsitul lunii martie 2015.