Platforma Informatica a Asigurarilor de Sanatate (PIAS) este indisponibila marti in toata tara, incepand cu ora 08:30, 'datorita unor probleme de comunicatii', a anuntat Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS). Casa transmite ca 'furnizorii pot opera in aplicatiile proprii serviciile prestate in modul "offline" iar in momentul remedierii problemelor aparute se poate reincepe transmiterea online a datelor de raportare'.

anunt CNASFoto: CNAS

Anuntul facut marti, 3 noiembrie de CNAS:

"Astazi 03.11.2015 incepand cu ora 08:30 platforma informatica PIAS este indisponibila datorita unor probleme de comunicatii.

Furnizorii pot opera in aplicatiile proprii serviciile prestate in modul "offline" iar in momentul remedierii problemelor aparute se poate reincepe transmiterea online a datelor de raportare.

CNAS va anunta pe site-ul propriu si pe toate mijloacele de comunicare momentul in care se vor remedia problemele".

UPDATECNAS a anuntat ca "incepand cu ora 12:30 platforma PIAS este functionala. Furnizorii pot incepe conectarea si transmiterea raportarilor in modul on-line".

  • Luna trecuta, sistemul informatic al cardului national de sanatate a cazut de doua ori in trei zile

Vineri, 18 septembrie 2015, CNAS anunta ca "incepand cu ora 6.55, la sistemul de card - CEAS a aparut o defectiune. Echipa de suport lucreaza la remedierea acestei defectiuni".

Pana la remediere, CNAS recomanda furnizorilor de servicii medicale introducerea cardului in cititor si tastarea PIN-ul de catre asigurat, sistemul IT find pregatit sa pastreze amprenta de timp si numarul de card folosit. De la momentul repunerii in functiune a sistemului CEAS, care va fi anuntat de CNAS, serviciile efectuate si operate in aplicatie de furnizori vor trebui incarcate Platforma Informatica a Asigurarilor de Sanatate (PIAS) in limita a 72 de ore.

Sistemul a fost picat mai bine de 5 ore.

Dupa numai un weekend, sistemul cardului national de sanatate a incetat din nou sa functioneze luni, 21 septembrie, incepand cu ora 16:30, dupa ce "la sistemul de card - CEAS s-a intrerupt alimentarea cu energie electrica in locatia unde este amplasata Autoritatea de Certificare ( acea componenta care permite semnarea cu cardul ), potrivit unui anunt facut de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS), care sublinia ca 'echipa de suport lucreaza la remedierea acestei defectiuni".

Sistemul de card - CEAS a fost implementat de asocierea HP Romania SRL si Novensys Corporation SRL, avand ca subcontractant pe SIVECO Romania. Motivatia este una ciudata, in conditiile in care astfel de sisteme IT ar trebui sa aiba de regula surse de alimentare neintreruptibile (UPS-uri), care furnizeaza energie electrica in caz de urgenta, atunci cand sursa principala de curent electric nu functioneaza.