405 de persoane cu dizabilitati de auz si vorbire si-au inregistrat pana acum numarul de mobil in sistemul de anuntare a urgentelor prin SMS la numarul scurt 113, serviciu dezvoltat de STS si disponibil gratuit in retelele de telefonie mobila, a declarat marti pentru HotNews.ro colonelul Adrian Fulea, purtatorul de cuvant al Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS). Serviciul a fost lansat in 26 octombrie, iar luni, 2 noiembrie, la ora 23:39 a fost preluata prima solicitare prin SMS la serviciul de urgenta 112, apelul fiind initiat din municipiul Focsani, a precizat acesta.

Cum functioneaza serviciul SMS 113Foto: STS
  • "Luni, 2 noiembrie 2015, la ora 23,39 a fost preluata prima solicitare prin SMS la serviciul de urgenta 112. Apelul a fost initiat din municipiul Focsani si reclama o urgenta medicala. Prin schimburi de mesaje de tip SMS intre operatoarea 112 si apelant au fost identificate urgenta si adresa apelantului dupa care cazul a fost transferat spre solutionare Dispeceratului integrat ISU - SMURD - Ambulanta. In urma interventiei unui echipaj de la Serviciul de Ambulanta, persoana cu afectiuni medicale a fost transportata la Unitatea de Primiri Urgente Focsani", a declarat marti pentru HotNews.ro colonelul Adrian Fulea, purtatorul de cuvant al Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS).

Acesta a mai spus ca inginerii STS vor perfectiona si imbunatati sistemul in asa fel incat dezvoltarea lui viitoare sa corespunda, pe deplin, cerintelor si asteptarilor utilizatorilor.

  • Cum functioneaza serviciul SMS 113 pentru persoanele cu dizabilitati de auz si vorbire

Din 26 octombrie 2015, in Romania, este functional serviciul de anuntare a urgentelor prin SMS pentru persoanele cu dizabilitati de auz si / sau vorbire, prin mesaje scurte la numarul 113, pastrand caracteristicile serviciului 112 de voce: gratuitate si accesibilitate.

Pentru a putea utiliza acest numar este obligatorie inscrierea in baza de date a Serviciului 112, a numarului de telefon mobil care va fi folosit pentru anuntarea urgentelor, conform unei proceduri de inregistrare prezentata pas cu pas aici.

Pana acum, au fost validate ca si inregistrate 405 persoane, iar activitatea continua, potrivit colonelului Adrian Fulea.

Modalitatea de apelare prin SMS a Serviciului de urgenta:

1. In cazul in care aveti o urgenta, sunati imediat la numarul 112;

2. Operatorul 112 va va raspunde, insa nu va initia un dialog cu dumneavoastra, ci va inchide apelul, fiindca veti fi identificat automat de catre sistem ca fiind o persoana cu dizabilitati de auz si/sau vorbire;

3. Veti primi imediat un SMS cu textul: "Trlmlteti SMS la 113 cu urgenta si adresa incidentului";

4. Veti raspunde printr-un SMS la numarul 113, descriind scurt urgenta si indicand cu exactitate adresa, inclusiv judetul. Este indicat sa nu folositi semne diacritice, daca telefonul dumneavoastra nu este setat in acest mod, pentru a urgenta transmiterea;

5. Dupa transmiterea SMS-ului este posibil sa mai primiti mesaje din partea operatorului 112 cu intrebari suplimentare. Raspundeti scurt si cat se poate de exact;

6. Operatorul 112 va transmite datele obtinute de la dumneavoastra agentiilor de interventie (Politie, Ambulanta, Pompieri) care va vor ajuta in urgenta pe care o aveti.

Sanctiuni:

Apelarea abuziva a numarului unic pentru apeluri de urgenta 112 sau transmiterea de mesaje false la numarul 113 constituie contraventii iar faptele sunt sanctionate cu amenda de la 500 la 1000 de lei.