Anul trecut vanzarile de smartphone-uri in lume au crescut cu 10%, atingand 1,43 miliarde unitati, arata datele IDC. Samsung a vandut peste 320 de milioane de terminale, Apple a depasit 230 milioane, iar Huawei a crescut cel mai mult, depasind 100 milioane. Top 5 a fost completat de Lenovo si Xiaomi, ambele crescand cu dublu peste media pietei.

Livrarile de smartphone-uri in 2015Foto: IDC

Vanzarile Samsung au crescut cu doar 2%, insa compania a ramas, de departe, lider cu cele 324 milioane telefoane vandute. Vanzarile de iPhone au crescut cu 20%, pana la 231 milioane, iar pe locul trei s-a situat Huawei, ale carei vanzari anuale au depasit in premiera pragul de 100 de milioane de unitati, devenind al patrulea producator de telefoane care reuseste in istorie aceasta performanta (alaturi de Samsung, Apple si Nokia). Huawei a avut si cea mai mare crestere anuala din top 5: 44%.

Top 5 a fost incheiat de Lenovo, ale carei vanzari au crescut cu 24% si de Xiaomi (22%).

Este foarte interesanta analizarea cotelor de piata din ultimii cinci ani. Astfel, Samsung a avut in 2012 maximul, 31% din piata, acum fiind la 23%, in timp ce Apple a stat bine in 2011 si 2012 cand avea 19% din piata, cu trei puncte procentuale mai mult decat acum.

Huawei a crescut treptat in ultimii cinci ani, de la 3%, la 7%, in timp ce Xiaomi a avut in 2014 maximul de sapte procente, la final de 2015 scazand la 5%.

In SUA, China si Europa piata smartphone-urilor este saturata, astfel ca celelalte regiuni au devenit camp de batalie. Tot mai multi producatori mici incearca sa atraga clienti prin modele cu preturi acceptabile, dar cu specificatii ce tind spre gama premium. Prin aceasta strategie sunt vizati clientii care nu au sau nu vor sa dea peste 500 euro pe modelele de varf de gama ale producatorilor consacrati.