Ponderea apelurilor false la numarul de Urgenta 112 a fost de peste 60% atat anul trecut, cat si in ianuarie 2016, arata cele mai noi date prezentate de STS. Peste 13.000 de cetateni au fost sanctionati conform legii pentru apeluri false si abuzive catre numarul 112. Cele mai multe sanctiuni au fost aplicate in judetele Teleorman, Bucuresti si Suceava. Datele au fost comunicate joi, 11 februarie, de Ziua Europeana a numarului de Urgenta 112

Statistica pe anul trecut realizata de Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) arata ca la Numarul Unic de Urgenta 112 au fost primite si tratate 15.561.664 apeluri. Dintre acestea 5.926.985 (38,09 %) au fost reale si 9.634.679 (61.91 %) false. Cele mai multe au fost transferate catre Ambulanta ¬ 3.741.439 (60,74 %), Politie ¬ 1.373.394 (22,30 %), Pompieri - SMURD - 869.059 (14,11 %) si Jandarmerie - 168.788 (2,74 %).

Din punct de vedere al apelurilor false, judetele Covasna, Calarasi si Mures ocupa primele locuri.

Pe luna ianuarie 2016, din totalul de 1.244.049 apeluri, 486.142 (39,08 %) au fost reale si 757.907 (60,92 %) false.

Urmare constatarilor facute de catre autoritatile statului, 13.146 de cetateni au fost sanctionati conform legii pentru apeluri false si abuzive catre numarul 112. Cele mai multe sanctiuni au fost aplicate in judetele Teleorman, Bucuresti si Suceava.

in tara noastra, numarul de apeluri false a scazut in ultimii ani cu aproximativ 38% si se situeaza la circa 62 de procente, inscriindu-se in media inregistrata la nivel european.

Numarul pan-european de urgenta 112 a fost creat in 1991.

In aprilie 2005, Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta 112 a devenit operational in toata Romania.

In Romania, Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), cu sprijinul Consiliului National al Rectorilor, a organizat, la 11 februarie o zi de informare 112 in centrele universitare din tara. In numeroase institutii de invatamant superior romanesti, in special acolo unde au loc programe de mobilitate ERASMUS, au fost pregatite puncte de informare 112, au fost postate afise cu mesaje in limbile engleza, franceza si germana si au fost distribuite pliante informative. Au mai fost organizate vizite ale elevilor si studentilor in centrele de primire apeluri de urgenta 112.