UPC Romania a castigat 36.500 de abonati in ultimul trimestru al anului trecut, numarul total de clienti ajungand astfel la 1.243.300 abonati, crestere realizata atat in mod organic cat si prin achizitii, potrivit datelor publicate de grupul Liberty Global. Operatorul de comunicatii prin cablu, avea la sfarsitul anului trecut un total de 2.579.800 de abonamente. In perioada mentionata, UPC avea in portofoliu 1.234.400 abonamente TV, 488.800 de abonamente de internet si 404.300 de abonamente de internet fix. Robert Redeleanu, seful UPC, a precizat marti ca in 2016, investitiile vor creste la 50 milioane de euro in servicii si extinderea retelei, si ca vor fi lansate si servicii video la cerere (video on demand).

Robert RedeleanuFoto: UPC Romania

Pe segmentul de televiziune, operatorul avea la sfarsitul anului trecut 1.234.400 abonamente TV, dintre care 350.600 abonamente de televiziune prin satelit, 593.200 abonamente de televiziune digitala prin cablu si 290.600 de abonamente de televiziune analogica.

Fata de trimestrul trei al anului 2015, incheiat la data de 30 septembrie, UPC a atras pana la sfarsitul anului trecut 100 de noi abonamente la televiziunea analogica, 12.800 de abonamente la televiziunea digitala prin cablu, 24.300 de abonamente la televiziunea digitala prin satelit, 17.800 de abonamente de internet si 33.700 de abonamente de telefonie fixa.

Conform datelor Liberty Global, UPC a castigat prin achizitia altor operatori, 14.000 de noi abonati, respectiv 30.900 de abonamente in ultimul trimestru din 2015.

"2015 a fost un an foarte bun, poate cel mai bun an pentru noi daca ne uitam la numarul de clienti si rata de crestere a veniturilor, in special in ultimul trimestru din 2015. Este adevarat ca o parte din aceasta crestere este venita dintr-o activitate de achizitii mai intensa decat in trecut. Am cumparat cinci operatori mai mici in 2015. Oferim servicii in peste 300.000 de case pentru circa un milion de oameni. 2016 va fi un an al investitiilor. Anul trecut am investit 35 milioane de euro, iar pentru 2016 nivelul va creste la 50 milioane de euro pentru inovatia serviciilor si extinderea si cresterea capacitatii retelei", a declarat marti Robert Redeleanu, seful UPC Romania.

  • Oficialii UPC intentioneaza sa lanseze in 2016 si o platforma de continut video la cerere (Video on Demand)

"Platforma de servicii video on demand se numeste Horizon, iar pentru receptie va fi nevoie de un set-top box, dar va exista si aplicatie de mobil. Continutul nu este definit integral. Vom avea filme, documentare, seriale, emisiuni pentru copii", a declarat Bogdan Bucurei, directorul de marketing al UPC Romania.

Robert Redeleanu a mai precizat ca operatorul ia in calcul in prezent si externalizarea serviciilor de operatiuni pe teren.

"In legatura cu externalizarea serviciilor de operatiuni in teren, nu este un lucru nou pentru piata din Romania. Se practica astfel de externalizari. Ne uitam si evaluam asemenea oportunitate pentru ca suntem preocupati de structura costurilor. Nu pot comenta mai mult", a precizat Redeleanu.

Intrebat despre posibilitatea ca UPC sa intre pe zona de telefonie mobila prin lansarea unui operator mobil virtual (MVNO), Robert Redeleanu a declarat:

"Contemplam. Este putina deschidere din partea operatorilor mobili pentru MVNO. Negocierile nu sunt deloc usoare si piata este extrem de competitiva si trebuie sa fim atenti sa nu intram degeaba pe aceasta zona. Nu intentionam sa ne lansam pe zona serviciilor de energie. Vedem oportunitate in extindere, achizitii de operatori si inovatie in servicii", a mai spus acesta.