Veniturile grupului de firme Telekom Romania (fostele Romtelecom si Cosmote) au scazut anul trecut cu 1,8% pana la 984 milioane de euro, in conditiile in care veniturile din operatiunile mobile au ramas stabile, dar veniturile din operatiunile fixe au inregistrat o scadere cu 3,1% comparativ cu anul 2014, arata datele publicate joi de grupul german Deutsche Telekom. In perioada de referinta, Telekom Romania avea 2,09 milioane de linii de telefonie fixa (in scadere cu 6,6%), 1,18 milioane de abonati de internet fix (in scadere cu 1,1%) si peste 1,45 milioane de abonati TV (IPTV, Satelit si Cablu), in crestere cu 2,7%. In aceeasi perioada numarul abonatilor de telefonie si internet mobil a scazut cu 0,9% pana la 5,992 milioane de abonati (SIM-uri valabile).

Veniturile Telekom Romania in 2015Foto: Deutsche Telekom
  • Veniturile Telekom Romania au crescut in ultimul trimestru din 2015, dar pe tot anul au scazut sub pragul de un miliard de euro

In ultimul trimestru din 2015, veniturile Telekom Romania (atat pe fix cat si pe mobil) au crescut cu 4,4% fata de acelasi trimestru al anului 2014, pana la 263 milioane de euro. Pe zona de operatiuni fixe, veniturile Telekom Romania au urcat in ultimul trimestru al anului trecut cu 2,8% pana la 148 milioane de euro, iar pe segmentul operatiunilor mobile au crescut cu 6,5% pana la 115 milioane de abonati.

Totusi, veniturile pe tot anul 2015 ale Telekom Romania au scazut cu 1,8% fata de anul 2014, atingand valoarea de 984 milioane de euro. In 2014, veniturile Telekom Romania depasisera 1,002 miliarde de euro.

  • Evolutia bazei de clienti 2015 vs. 2014: Singura crestere a fost pe TV - 1,452 milioane de abonati, in crestere cu 2,7%

Evolutia clientilor Telekom

Evolutia clientilor Telekom

Foto: Deutsche Telekom

La sfarsitul anului trecut, Telekom Romania a ajuns la 2,09 milioane de linii de telefonie fixa (in scadere cu 6,6% fata de sfarsitul anului 2014), 1,18 milioane de abonati de internet fix (in scadere cu 1,1%) si peste 1,45 milioane de abonati TV (IPTV, Satelit si Cablu), in crestere cu 2,7%. In aceeasi perioada numarul abonatilor de telefonie si internet mobil a scazut cu 0,9% pana la 5,992 milioane de abonati (SIM-uri valabile).

  • Cum explica Telekom Romania scaderea veniturilor din operatiuni fixe si cresterea pe segmentul TV

Oficialii Telekom Romania au precizat joi intr-un comunicat de presa legat de rezultatele financiare din 2015, cauzele scaderii veniturilor Telekom Romania Communications (fostei Romtelecom):

  • "Nivelul veniturilor reflecta in principal scaderea continua a segmentului de voce fixa generata de tendinta de inlocuire a serviciilor fixe cu cele mobile, cu venituri aferente mai mici cu 17% la finalul lui 2015 versus perioada similara din 2014. ProForma EBITDA (castigurile operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor, excluzand cheltuielile de restructurare) pentru anul 2015 a fost de 118,4 milioane euro, in scadere cu 26% fata de aceeasi perioada a anului precedent. Rezultatele au fost afectate, printre altele, de costurile mai ridicate aferente continutului TV si ale celor cu echipamentele mobile si TV, ca urmare a eforturilor companiei de a oferi o experienta superioara clientilor de pe segmentele fix si mobil. La rezultatele inregistrate a contribuit si o scadere a veniturilor din activitati colaterale precum valorificarea infrastructurii vechi de cupru si a portofoliului imobiliar".

Despre cresterea obtinuta pe segmentul TV:

  • "Investitiile semnnificative in continut exclusiv, printre care se numara competitii sportive precum UEFA Champions League, disponibile pe toate ecranele, s-au reflectat in cresterea constanta a bazei de clienti TV, al caror numar a atins 1,45 milioane la finalul lui 2015, cu venituri corespunzatoare in crestere cu 4% la finalul lui 2015 versus finalul lui 2014. De asemenea, in T4 2015, comparativ cu trimestrul precedent, serviciile de televiziune interactiva (IPTV) si cele de cablu digital au avut cele mai spectaculoase rate de crestere. Sumarizand, pe segmentul TV, Telekom a introdus de-a lungul anului mai multe functionalitati inovatoare, noi canale TV si a imbunatatit platforma http://www.telekomtv.ro/ pentru a asigura o experienta completa clientilor sai".

Actionariatul firmelor din grupul Telekom Romania:

Telekom Romania Communications (fosta Romtelecom) este detinuta de grupul elen OTE (54,01% din actiuni) si de statul roman (45,99% din actiuni). Actionarul majoritar al OTE este grupul german Deutsche Telekom, care detine 40% din actiunile grupului elen.

Telekom Romania Mobile Communications (fosta Cosmote) este detinuta de Cosmote Mobile Communications (69,99999874% din actiuni), Telekom Romania Communications (30%) si actionari persoane fizice (0,00000126%).