Cat cheltuie romanii anual pe servicii postale, cum isi aleg furnizorii si ce asteptari au
Alegerea furnizorului de servicii postale
Potrivit studiilor de piata realizate pentru ANCOM, atunci cand aleg furnizorul de servicii postale, utilizatorii persoane fizice din Romania se ghideaza dupa tarifele practicate de furnizori, viteza de livrare, siguranta trimiterilor si respectarea timpilor de livrare, in timp ce persoanele juridice acorda mai multa atentie gradului de acoperire teritoriala, sigurantei trimiterilor si termenelor de livrare.
Aproape jumatate (45%) dintre expeditorii de scrisori persoane fizice ar fi dispusi sa plateasca dublu daca, la nivel national, scrisoarea ar ajunge in aceeasi zi, iar o treime (37%) dintre acestia ar fi dispusi sa plateasca dublu daca un colet expediat la nivel national ar ajunge a doua zi.
Asteptarile utilizatorilor de servicii postale
Majoritatea utilizatorilor de servicii postale persoane fizice apreciaza ca urmatoarele caracteristici ar trebui sa se regaseasca in oferta tuturor furnizorilor de servicii postale: sisteme de notificare privind data si ora livrarii sau stadiul livrarii, verificarea coletului la livrare, precum si asumarea raspunderii furnizorului pentru intarzierea livrarii. Totodata, 3 din 4 utilizatori persoane fizice considera ca este necesar ca furnizorii de servicii postale sa informeze destinatarii telefonic sau prin e-mail in legatura cu data si ora livrarii.
In schimb, utilizatorii persoane juridice considera ca ar fi necesar ca, pe viitor, furnizorii de servicii postale sa implementeze urmatoarele tipuri de servicii: livrarea trimiterilor postale in aceeasi zi, la nivel national (indiferent de localitate), servicii internationale de livrare bani si trimiteri de corespondenta internationale cu confirmare de primire, livrare de colete supradimensionate sau cu regim special (volum/greutate/fragile/animale).
Necesitatile utilizatorilor cu dizabilitati vizuale
Utilizatorii de servicii postale cu dizabilitati vizuale declara ca le sunt necesare colectarea si livrarea trimiterilor postale de la/la domiciliu/adresa indicata, precum si existenta unor puncte de colectare in fiecare sat, chiar daca acolo nu exista un oficiu postal. In plus, acestia considera necesara dotarea oficiilor postale cu rampa de acces si covoras tactil, ca element ajutator de orientare a persoanelor cu dizabilitati vizuale in interiorul oficiilor postale.
Despre studii
Studiile privind preferintele de consum ale utilizatorilor de servicii postale din Romania au fost realizate pentru ANCOM, la finalul anului 2015, pe esantioane reprezentative la nivel national pentru persoane fizice si juridice care au folosit servicii postale in ultimele 12 luni anterioare studiilor. Rezultatele studiilor vor fi utilizate de Autoritate pentru evaluarea serviciului universal in domeniul serviciilor postale in acord cu necesitatile de consum ale utilizatorilor finali. Studiile integrale pot fi consultate aici.

VIDEO Criza din Coaliție, săptămâna a doua. Prima ședință a Coaliției după demiterea lui Voiculescu, fără o nominalizare pentru Ministerul Sănătății. Kelemen, întrebat dacă e necesară intervenția președintelui: Nu e nevoie
Cercetătorii au descoperit cele mai precise informații de până acum privind emisiile radio rapide
INTERVIU Cum vede educația o elevă româncă admisă la Oxford. Mara Pîndaru: Trebuie introdusă mai mult tehnologia în procesul de învățare / Care este principala problema a sistemului de învățământ din România
O istorie a frigului extrem, din aprilie până în iunie - Ninsori, ger și îngheț în România ultimilor 100 de ani