Veniturile grupului de firme Telekom Romania (fostele Romtelecom si Cosmote) au scazut cu 2,9% pana la 234 milioane de euro in primul trimestru din acest an, in ciuda faptului ca operatorul a continuat sa castige clienti la serviciile de internet broadband si televiziune, arata datele publicate miercuri de grupul Deutsche Telekom. In primele trei luni din acest an, Telekom Romania a ajuns la 1.204.000 clienti de internet broadband si la 1.449.000 abonati TV (satelit, cablu si IPTV), in crestere cu 1% si respectiv 2,5% fata de aceeasi perioada din 2015, dar pierderile pe telefonie mobila si pe telefonie fixa au fost mai mari.

Evolutia clientilor Telekom Romania, trim. I 2016Foto: Deutsche Telekom
  • Ce clienti avea Telekom Romania in primul trimestru din 2016:

Internet broadband: 1.204.000 abonati in crestere cu 1% (12.000 de abonati) fata de acelasi trimestru din anul anterior si cu 1,5% (18.000 de abonati) fata de ultimul trimestru al anului trecut.

Televiziune (DTH, Cablu si IPTV): 1.449.000 abonati, in crestere cu 2,5% fata de aceeasi perioada din 2015.

Telefonie fixa: 2.055.000 linii de telefonie fixa, in scadere cu 6,1% (134.000 linii de telefonie fixa) fata de trimestrul similar din 2015 si cu 1,7% (36.000 linii fixe)

Telefonie mobila: 5.934.000 clienti (SIM-uri valabile) in scadere cu 1,2% (74.000 de clienti) fata de trimestrul similar al anului trecut si cu 1% (58.000 de clienti) fata de ultimul trimestru din 2015.

  • Detalii din comunicatul de presa transmis miercuri de Telekom Romania

"Primele trei luni din 2016 reflecta o performanta pozitiva a veniturilor aferente operatiunilor mobile, in timp ce veniturile operatiunilor fixe au scazut, partial pe fondul descresterii pe segmentul de voce fixa. Oferta de servicii convergente fix-mobil sub umbrela MagentaONE ramane un motor de crestere important pentru Telekom Romania, cu un avans de 30% in primul trimestru al anului curent fata de finalul anului 2015. In plus, datele mobile au generat o crestere solida a bazei de clienti pentru serviciile de broadband mobil, atat pe segmentul rezidential, cat si pe segmentul business", a spus Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.

Rezultate Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom):

Rezultatele financiare raportate de Telekom Romania Communications pentru T1 2016 arata o scadere a veniturilor, dar o tendinta pozitiva pe segmentele-cheie precum serviciile integrate fix-mobil, respectiv TV. In T1 2016 veniturile au fost de 137,1 milioane euro, cu 7,8% mai scazute decat in T1 2015. ProForma EBITDA (castigurile operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor, excluzand costurile de restructurare) pentru T1 2016 a fost de 20,5 milioane euro, cu 37,5% mai mica decat in T1 2015.

Telekom Romania Communications a inregistrat 270.000 de clienti MagentaONE pentru serviciile integrate fix-mobil, cu 62.000 mai multi comparativ cu finalul anului 2015. Aceasta crestere a generat venituri mai mari pentru serviciile mobile cu 83% in T1 2016 versus T1 2015.

Pe segmentul TV, baza de clienti a crescut cu 2,5% in T1 2016 comparativ cu T1 2015, pana la 1,449 milioane, in timp ce veniturile aferente acestuia s-au mentinut relativ stabile, cu o scadere de 1% in T1 2016 vs. T1 2015. Veniturile generate de abonamentele IPTV au avut cea mai mare rata de crestere in comparatie cu alte tehnologii TV in T1 2016 vs. T1 2015. In ceea ce priveste FTTx, eforturile s-au concentrat in continuare pe cresterea penetrarii acestei tehnologii in zonele deja acoperite. Clientii care opteaza pentru aceasta tehnologie beneficiaza de viteze de pana la 1 Gbps pentru serviciul de Internet de mare viteza si de televiziune interactiva (IPTV).

Numarul abonatilor de Internet broadband a scazut in T1 2016 cu 1,8% la 1,195 milioane comparativ cu aceeasi perioada a anului 2015, iar veniturile au scazut cu 4% de la un an la altul.

Veniturile de pe segmentul wholesale al Telekom Romania Communications au crescut in T1 2016 cu 2,1% comparativ cu T1 2015.

Numarul de abonamente raportat pentru serviciile fixe si cele mobile a crescut cu 1% in T1 2016 comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 4,827 milioane.

Telekom Romania Mobile Communications

Telekom Romania Mobile Communications a inregistrat venituri totale de 113 milioane euro in T1 2016, reprezentand o crestere cu 9,5% fata de primul trimestru al anului 2015. Veniturile din servicii aferente primului trimestru al anului au fost de 77,1 milioane euro, in scadere cu 1,9% fata de T1 2015.

Veniturile din serviciile de broadband mobil au inregistrat o crestere de 6,4% in T1 2016 fata de acelasi trimestru al anului trecut, iar baza de clienti ai serviciilor de broadband mobil a crescut cu 15,3% in aceeasi perioada. Numarul de clienti 4G a crescut de 6 ori (629%) in T1 2016 fata de T1 2015, in timp ce traficul de date 4G a crescut de aproape 8 ori (780%) raportat la aceeasi perioada. In plus, 93% din telefoanele mobile vandute de Telekom Romania Mobile Communications in primul trimestru al acestui an au fost de tip smartphone.

La sfarsitul primului trimestru al anului 2016, baza totala de clienti (inclusiv Zapp) a fost de 5,654 milioane, in scadere cu 4% fata de T1 2015. Baza de clienti postpaid a ramas relativ stabila in acest trimestru, cu o crestere de 0,8% fata de T1 2015, reprezentand 29% din baza totala de clienti.

Segmentul de business a mentinut o evolutie pozitiva in T1 2016, cu o crestere a bazei de clienti business cu 5,5% de la un an la altul si cu o crestere puternica a bazei de clienti pentru serviciile de broadband mobil, de 16,7% in T1 2016 fata de T1 2015.

ARPU (Venitul mediu pe utilizator) a fost de 4,4 euro in T1 2016.

ProForma EBITDA (castigurile operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor, excluzand costurile de restructurare) a atins valoarea de 18,3 milioane euro in primul trimestru al acestui an. Marja ProForma EBITDA a ajuns la 16,2% in T1 2016, inregistrand o scadere de 5,5 puncte procentuale comparativ cu T1 2015.

In prezent, Telekom Romania Mobile Communications ofera acoperire 4G pentru 57% din populatia din mediul urban si pentru 32,4% din totalul populatiei (rural si urban). In Bucuresti, acoperirea 4G este de 98% din suprafata, in timp ce in orasele turistice Brasov si Poiana Brasov acoperirea este de 98%, respectiv 100%. In plus, clientii care nu se afla in aria de acoperire 4G, pot beneficia de 4G Experience, o conexiune avansata avand la baza tehnologia 3G HSDPA dual carrier, ce permite viteze de pana la 43,2 Mbps, in 278 de orase si alte peste 5.000 de localitati.

In baza acordului de roaming national incheiat intre Telekom Romania si Orange Romania, clientii Telekom se vor putea bucura de tehnologiile de comunicatii 4G si 4G+ chiar si atunci cand nu se afla in aria de acoperire a retelei 4G a Telekom Romania Mobile, prin utilizarea retelei Orange 4G/4G+, care acopera 72% din populatie la nivel national si 96% din populatia urbana"