UPC Romania a castigat 52.800 de noi abonati in ultimul an, ajungand la un numar total de 1.245.200 de clienti la sfarsitul lunii iunie din acest an, arata datele grupului Liberty Global. Scaderea numarului de abonati la televiziunea analogica prin cablu a fost compensata de cresterea numarului de abonati la televiziunea digitala prin cablu si satelit, astfel ca numarul abonatilor TV ai UPC a crescut la 1.236.800 abonati. Operatorul a crescut si pe internet, unde a ajuns la 512.300 abonati, dar si pe telefonie fixa unde a ajuns la 432.900 abonati.

UPC Romania, la 30 iunie 2016Foto: Liberty Global

Robert Redeleanu - CEO UPC Romania

Robert Redeleanu - CEO UPC Romania

Foto: UPC Romania

UPC, al doilea mare operator local de comunicatii prin cablu, spune ca ca aceste rezultate pozitive au fost determinate in principal de extinderea ariei de acoperire a serviciilor sale. Operatorul a continuat investitiile pentru a aduce serviciile digitale in cat mai multe zone din tara, la finalul lunii iunie 2016 acestea fiind disponibile pentru 2.672.900 de case, o crestere de aproximativ 10% comparativ cu aceeasi perioada din 2015. Astfel, anual s-au adaugat aproximativ 240.000 case in aria de acoperire UPC.

"In continuare, una dintre prioritatile noastre este acoperirea unei arii cat mai extinse la nivelul Romaniei si vom investi sustinut in extinderea si modernizarea retelei. De asemenea, in aceasta toamna, avem in plan lansarea de noi servicii digitale superioare, sustinand astfel strategia noastra de a le oferi clientilor conectivitate si divertisment pe orice ecran la cele mai inalte standarde", a declarat Robert Redeleanu, CEO UPC Romania.

  • Evolutia numarului de clienti UPC la 30 iunie 2016 fata de 31 martie 2016:

Abonati TV - 1.236.800 abonati, in crestere cu 2.300 abonati fata de primul trimestru din 2016. Dintre acestia:

  • - 617.300 de abonati aveau televiziune digitala prin cablu, in crestere cu 10.600 de abonati,
  • - 274.600 de abonati aveau televiziune analogica prin cablu, in scadere cu 7.600 abonati si
  • - 344.900 de abonati aveau televiziunea digitala prin satelit, in scadere cu 700 de abonati.

In trimestrul doi din 2016, operatorul a inregistrat o crestere a bazei de abonamente (RGU), adaugand 210,900 noi abonamente, comparativ cu anul trecut (crestere de 11%), baza totala de abonamente ajungand la 2.182.000 la 30 iunie 2016.

Conform datelor prezentate de companie, in trimestrul al II-lea al acestui an, UPC Romania a inregistrat venituri de 170,8 milioane lei, ceea ce reprezinta o crestere cu aproape 10% fata de 155,4 milioane lei in trimestrul similar din 2015 (respectiv peste 339,5 milioane lei in semestrul I 2016, comparativ cu 309,2 milioane lei in semestrul I 2015). In dolari, veniturile companiei in trimestrul doi din 2016 au fost de 42,9 milllioane dolari, comparativ cu 38,7 millloane dolari in trimestrul similar din 2015 (respectiv peste 84,3 milioane dolari in semestrul I 2016 comparativ cu 77,6 milioane dolari in semestrul I 2015).

Evolutia afacerilor UPC Romania in lei 2015 vs. 2014 - date raportate la Ministerul de Finante:

  • - Cifra de afaceri neta: 536.119.974 lei, in crestere cu 8,9%
  • - Pierdere neta: 230.317.326 lei, in crestere cu 11,3%.
  • - Datorii: 1.800.185.274 lei, in crestere cu 21,8%
  • - Numar mediu de salariati: 1428 angajati, mai putin cu 23 angajati fata de 2014
  • - Clienti la sfarsitul anului 2015: UPC Romania a castigat 36.500 de abonati in ultimul trimestru al anului trecut, numarul total de clienti ajungand astfel la 1.243.300 abonati, crestere realizata atat in mod organic cat si prin achizitii, potrivit datelor publicate de grupul Liberty Global. In perioada mentionata, UPC avea in portofoliu 1.234.400 abonamente TV, 488.800 de abonamente de internet si 404.300 de abonamente de internet fix.