UPC, al doilea mare operator de comunicatii prin cablu, a inregistrat cresteri pe toate segmentele de afaceri in 2016, ajungand la un total de peste 2,273 milioane de abonamente (TV, internet si telefonie fixa), in crestere cu 146.000 de abonamente fata de anul anterior, si la un numar total de 1.296.000 clienti, cu 52.700 mai multi decat in 2015, a declarat joi Robert Redeleanu, seful UPC Romania si Ungaria. Acesta a spus ca nu are planuri de a intra pe zona de telefonie mobila, ci pe mentinerea ritmului de crestere a veniturilor si a ariei de acoperire a serviciilor digitale care erau disponibile in peste 2,8 milioane de gospodarii in 2016.

Rezultate UPC in 2016Foto: UPC Romania
  • "Anul 2016 a fost un an extraordinar de bun pentru UPC in Romania, daca ne uitam la indicatorii financiari, numarul de gospodarii acoperite si cresteri cam pe toate segmentele de afaceri. Este o performanta sustinuta si de mersul bun al economiei in 2016 si acestea sunt asteptarile noastre si pentru 2017.
  • Din punct de vedere strategic nu se schimba mare lucru, continuam cu extinderea retelei si a serviciilor, contextul economic ar trebui de asemenea sa ajute business-ul si atunci asteptarile ar fi sa mentinem ritmul de crestere. Anual investim circa 50 milioane de euro in inestitii, respectiv circa 30% din cifra noastra de afaceri se duce in investitii.
  • In momentul acesta nu este in planurile noastre intrarea pe segmentul de telefonie mobila in Romania. In cadrul Liberty Global, exista diferite abordari pe acest segment. Exista modele de MVNO (operator mobil virtual) in Ungaria, tentative de a construi retele mobile de la zero in anumite tari, joint venture in Olanda, exista diferite modele in functie de oportunitatea", a declarat joi Robert Redeleanu, seful UPC Romania si Ungaria.

Numarul de clienti UPC la sfarsitul anului 2016 fata de 30 septembrie 2016:

  • Total abonamente: 2.273.600 de abonamente, in crestere cu 36,600 abonamente fata de septembrie 2016
  • TV: 1.267.300 abonamente, in crestere cu 16.100 abonamente fata de septembrie 2016
  • DTH (satelit): 363.500 abonamente
  • Televiziune digitala prin cablu: 640.400 abonamente
  • Televiziune analogica prin cablu: 263.400 abonamente
  • Internet: 535.400 abonamente, in crestere cu 10.500 abonamente
  • Telefonie fixa: 470.900 abonamente, in crestere cu 21.200 abonamente

Detalii din comunicatul companiei:

  • - Strategia companiei in anul 2016 s-a concentrat, in continuare, pe extinderea ariei de acoperire prin constructia de retea in diferite zone ale tarii. Intr-un an, aria de acoperire a serviciilor digitale a crescut cu 10%, reprezentand 258.600 de noi case, comparativ cu anul 2015. La sfarsitul anului 2016, serviciile digitale UPC erau disponibile pentru 2.838.400 de gospodarii din Romania.
  • - UPC si-a majorat baza totala de abonamente (RGU), care este de 2.273.600, cresterea anuala a numarului de RGU fiind de aproximativ 7%: in 2016, UPC a adaugat 146.000 abonamente comparativ cu anul precedent. De asemenea, compania si-a marit baza de clienti in 2016 la 1.296.000, reprezentand o crestere de 4,2% fata de sfarsitul anului 2015.
  • - Veniturile nete ale UPC Romania au crescut si ele in 2016: in lei, cresterea anuala a veniturilor UPC a fost de 8,8%: 689,3 milioane lei in 2016 fata de 633,3 milioane lei in 2015.
  • - O contributie semnificativa la rezultatele pozitive ale companiei o are serviciul de internet,  segmentul cu cel mai mare potential de crestere. UPC a adaugat 46.600 de noi abonamente de internet de mare viteza, in cursul anului 2016, ceea ce reprezinta o crestere de 9,5% (535.400 de abonamente de internet). De asemenea, peste 180.000 de clienti au ales modem-ul Connect Box, beneficiind de cea mai buna experienta Wi-Fi in toata casa.
  • - Televiziunea digitala prin cablu continua sa aduca noi clienti la UPC, in 2016, compania a atras 47.200 noi abonamente, baza crescand pana la 640.400. Pe acest segment, cresterea anuala este de 8%. In luna octombrie 2016, UPC a lansat media-box-ul de ultima generatie HORIZON, care ofera o experienta de televiziune complet noua.