În trimestrul trecut s-au vândut 355 de milioane de smartphone-uri în lume, de la modele simple de sub 50 de euro, până la flagship-uri de peste 1.000 de euro. Datele IDC indică un al doilea trimestru cu scăderi pentru liderul Samsung și pentru locul cinci - OPPO - dar, deși piața chineză este în scădere, mărcile din această țară vând bine în multe piețe, în special datorită Huawei.

Vanzari de smartphone-uri in Q3 2018Foto: IDC

IDC arată că între iulie și septembrie vânzările liderului Samsung au scăzut cu 13%, Huawei a urcat cu 32%, Apple cu 0,5%, iar Xiaomi, cu 21%. Pe cinci s-a clasat OPPO, cu o scădere de 2%. Primele cinci mărci au livrat cumulat două treimi dintre smartphone-urile din piață.

La Samsung merge bine flagship-ul Note 9, dar compania a pierdut la capitolul volume de vânzări pe segmentele Entry și Mediu, unde concurența pusă de Huawei, OnePlus, Xiaomi, OPPO și Vivo este puternică.

Declinul general al pieței a venit și din cauză că vânzările au scăzut cu 11% în China, țară ce generează peste 30% din vânzările mondiale de smartphone-uri. Și în China, ca și în Europa și America de Nord, utilizatorii schimbă tot mai rar smartphone-urile.

În 2009 se vindeu în lume mai puțin de 200 de milioane de smartphone-uri, în 2011 se ajungea la aproape 500 de milioane, iar pragul de un miliarde era depășit în 2013. Între 2015 și 2017 vânzările s-au situat între 1,4 și 1,5 miliarde unități.