Consiliul Concurenței a amendat Orange pentru abuz de poziție dominantă pe piața plăților și mesajelor scurte publicitare prin intermediul telefonului mobil, la capătul unei investigații din primăvara anului 2016, procentul amenzii fiind cuprins între 1% și 1,3% din cifra de afaceri pe anul anterior, au declarat joi pentru HotNews.ro surse apropiate procesului. Anul trecut, Orange a avut o cifră de afaceri de peste 5,36 miliarde lei, ceea ce înseamnă că o amendă de 1% ar depăși valoarea de 53 milioane lei (peste 11 milioane de euro). Contactați de HotNews.ro, oficialii Orange România nu au dorit să comenteze.

Bogdan ChiritoiuFoto: AGERPRES

Informația privind o amendă de peste 10 milioane euro aplicată Orange de către Consiliul Concurenței a apărut anterior, în cursul acestei zile, și pe ZF.

Consiliul Concurenţei a declanşat în luna aprilie 2016 o investigaţie având ca obiect un posibil abuz de poziţie dominantă al companiei Orange România.

Investigaţia viza un posibil tratament discriminatoriu practicat de Orange România în relaţia cu companiile active pe piaţa plăţilor prin mesaje scurte prin intermediul telefonului mobil, respectiv pe piaţa mesajelor scurte publicitare prin intermediul telefonului mobil din România.

În cadrul investigaţiei au fost efectuate inspecţii inopinate atât la sediul Orange România, cât şi la sediile unora dintre agregatorii de plăţi prin SMS, existând indicii că aceste companii pot deţine probe necesare autorităţii de concurenţă pentru o evaluare exactă a comportamentului Orange România pe pieţele respective.