​Prețul pentru fiecare serviciu fix (voce fixă, internet, TV) și pentru fiecare abonament mobil, pentru clienții rezidențiali, va fi majorat începând cu 15 aprilie 2019, a anunțat miercuri grupul Telekom (fostele Romtelecom și Cosmote), măsură motivată de 'creșterea costurilor asociate furnizării serviciilor de comunicații'. Telekom a atenționat recent asupra efectelor grave pe care le va aduce OUG 114 asupra profitabilității companiei și a păstrat canalele Pro TV în grilă, la capătul unor negocieri aprinse în care susținea că trustul media vizează o creștere semnificativă a prețului.

Poza 1 TelekomFoto: Hotnews

"Ca urmare a creșterii costurilor asociate furnizării serviciilor de comunicații, Telekom este nevoită să majoreze tarifele serviciilor de comunicații din portofoliul fix și mobil. Chiar și în aceste condiții, clienții noștri vor continua să beneficieze de servicii de înaltă calitate, la prețuri competitive.

Prețul pentru fiecare serviciu fix (voce fixă, internet, TV) și pentru fiecare abonament mobil, pentru clienții rezidențiali, va fi majorat cu 0,42 euro, TVA inclus, (0,35 euro, fără TVA), adică aproximativ 2 lei, începând cu 15 aprilie 2019. Această majorare nu se aplică opțiunilor de televiziune, ratelor la telefoane sau chiriilor de echipamente fixe. Clienții business vor primi o notificare scrisă în care sunt anunțați, de asemenea, de schimbări aferente contractelor.", a anunțat miercuri Telekom România.

Afacerile Telekom in 2018

Afacerile Telekom in 2018

Foto: OTE

Câte abonamente de telefonie fixă, mobilă, internet și TV avea Telekom la sfârșitul anului 2018

La sfârșitul anului 2018, Telekom România avea peste 2,14 abonamente de telefonie fixă, 1,14 abonamente de internet fix și 1,44 abonamente TV. Pe segmentul de comunicații mobile, baza totală de clienți ai Telekom Romania Mobile (n.a fostul Cosmote) era de 4,6 milioane utilizatori (n.a SIM-uri valabile), în scădere cu 2,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, în principal ca urmare a eliminării SIM-urilor inactive. Segmentul postpaid (n.a abonamente) reprezenta 34% din baza totală de clienți.

  • Șeful Telekom a avertizat recent asupra efectelor grave pe care le aduce OUG 114 asupra profitabilității companiei

Miroslav Majoros, CEO Telekom Romania

Miroslav Majoros, CEO Telekom Romania

Foto: Hotnews

Grupul Telekom Romania (fostele Romtelecom și Cosmote), la care statul este acționar minoritar, va stopa toate potențialele achiziții din cauza prevederilor discriminatorii ale Ordonanței 114/2018, a spus vineri, 22 februarie 2019, Miroslav Majoros, șeful grupului. "Avem venituri de zeci de milioane de euro din servicii non-telecom, cărora li se va aplica această taxă. Vrei să cumperi un iPhone de la noi? Noi vom suporta costul taxei de 3%, în timp ce alte firme nu. Orice vânzare de clădiri va fi la fel taxată, ceea ce este profund discriminatoriu. Stopăm orice potențiale achiziții.", a spus acesta.

Acesta a vorbit și despre provocările licitației pentru frecvențele 5G care ar trebui vândute în acest an.

  • "Vrem să participăm la licitația pentru frecvențele destinate serviciilor 5G, dar va depinde mult de condițiile care se vor impune. Când te uiți la potențialul cost bazat pe prevederile OUG 114, acesta este foarte dificil de justificat. Licitația va începe în octombrie anul acesta, condițiile vor fi cunoscute in iulie, iar între august-septembrie va trebui să punem la punct toată strategia. Va fi o provocare la nivel organizatoric.
  • Este posibil să nu participăm la licitația pentru frecvențele destinate serviciilor 5G, în cazul în care condițiile licitației, bazate Ordonanța de Urgență 114, vor fi prea aspre și vor stabili că trebuie să plătim atât de mult și să acoperim foarte mult din populație într-un termen scurt. Un alt element de constrângere sunt noile prevederi privind amenzile de 10% din cifra de afaceri, dacă nu sunt îndeplinite condițiile de autorizație a construcțiilor", a declarat vineri, 22 februarie, Miroslav Majoroș, șeful grupului Telekom Romania.

Pentru detalii citește: Mesaj dur al șefului Telekom România, despre efectele OUG 114: Suntem forțați să stopăm orice potențiale achiziții și am putea să nu participăm la licitația 5G

  • Neînțelerile privind prețul transmiterii canalelor Pro TV către abonații Telekom

ProTV

ProTV

Foto: Stirile ProTV

Tot la sfârșitul lunii trecute, Telekom Romania și Pro TV au fost în mijlocul unui conflict privind continuarea transmisiei canalelor TV către proprii abonați, operatorul telecom susținând că trustul media 'vizează o creștere semnificativă a prețului.'

Operatorul de comunicații a transmis chiar o scrisoare deschisă către Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), industria de advertising și publicul larg, în care a reclamat 'o manevră incalificabilă' din partea PRO TV de influențare a negocierii comerciale prin prezentarea, două zile la rând, a mesajului că abonații Telekom și Nextgen ar putea să nu mai poată viziona canalele PRO TV, după data de 1 martie. Scrisoarea a venit după ce, în aceeași zi, Pro TV a dat un comunicat în care spune că Telekom și NetxGen au fost informate de câteva săptămâni că postul TV va fi nevoit să-și anunțe telespectatorii în această privință.

Neînțelegerile s-au stins în data de 28 februarie, când Telekom România a anunțat că Telekom și NextGen vor continua să difuzeze canalele Pro TV, începând cu 1 martie și că în cadrul discuțiilor, Telekom România a explorat toate opțiunile de a păstra canalele TV în grilă".

Și grupul DIGI/RCS&RDS a crescut prețurile de la 1 martie 2019

DIGI creste preturile

DIGI creste preturile

Foto: RCS-RDS

Amintim că și grupul DIGI/RCS&RDS, cel mai mare operator local de cablu TV și internet fix, a anunțat în luna ianuarie din acest an că va crește, de la 1 martie 2019, preţurile anumitor servicii furnizate, pentru a răspunde nevoii continue de dezvoltare și de creștere a calităţii serviciilor furnizate, precum și pentru a reacţiona la creșterea continuă a costurilor pe care le suportă. Dacă nu sunt de acord cu majorările, clienții pot renunța în termen de 30 de zile, la serviciile contractate fără a plăti penalități.

Potrivit oficialilor DIGI, majorarea de prețuri a fost făcută atât în România, cât și în Ungaria, prețurile crescând cu circa 5% în țara noastră și cu 4% în Ungaria.