​Mai mulți utilizatori ai UPC și Vodafone au fost notificați recent că vor avea de plătit mai mult începând din luna mai pentru serviciile de comunicații la care sunt abonați, "în contextul creșterii majorității costurilor legate de operațiunile pentru furnizarea serviciilor de comunicații". Dacă nu sunt de acord cu majorările, cei notificați pot denunța unilateral contractul, în termen de 30 de zile.

Cresteri de preturi la VodafoneFoto: Hotnews
  • "În contextul creșterii majorității costurilor legate de operațiunile pentru furnizarea serviciilor de comunicații, te informăm că începând cu 6 mai 2019, prețul pachetului de servicii aferent acestui număr va crește cu 0,83 euro (TVA inclus). Dacă nu ești de acord cu această modificare, poți denunța unilateral contractul de servicii, în termen de 30 de zile de la primirea acestei notificări, fără plata vreunor penalități sau despăgubiri, prin scrisoare cu confirmare de primire, trimisă către Vodafone România, strada Barbu Văcărescu 201, București 020276", se arată într-un SMS primit azi de unul dintre clienții Vodafone, al doilea mare operator mobil din țară.

Și unii clienți UPC, al doilea mare operator de comunicații prin cablu, au fost notificați recent că "înce­pând cu data de 1 mai, preţul lunar pentru serviciile de televiziune şi internet se va majora cu câte 2,38 lei (TVA inclus) pentru fiecare dintre aceste servicii. Această modi­ficare nu se aplică serviciului de tele­fonie, extraopţiunilor de tele­viziune (de exemplu HBO, Sport etc) sau chiriilor de echipamente“, conform unei notificări a companiei, citate de ZF.

Contactați de HotNews.ro, oficialii UPC România au precizat marți, 2 aprilie, următoarele:

  • "Începând cu luna mai, vor exista majorări de preț pentru serviciile de televiziune şi internet la factura lunară pentru fiecare dintre aceste servicii, în funcție de abonament. Această modificare nu se aplică serviciului de telefonie, extraopţiunilor de televiziune (de exemplu HBO, Sport etc) sau chiriilor de echipamente.
  • Ajustarea prețurilor reflectă o parte din creșterea semnificativă a costurilor pentru furnizarea serviciilor de comunicații. UPC România continuă sa acopere o parte a creșterii de costuri, pentru a veni în întâmpinarea clienților.
  • Majorarea tarifului se aplică doar clienților informați de această modificare, în funcție de abonamentele existente și serviciile de care aceștia beneficiază. Toți clienții cărora li se modifică contractul de furnizare de servicii sunt notificați, în prealabil, în mod transparent și individual”.

La rândul lor, oficialii Vodafone au transmis următoarele:

  • “Ajustarea de preț are o valoare de sub 1 euro (TVA inclus) pentru utilizatorii de abonamente în funcție de tipul acestora. Această comunicare privind ajustarea prețurilor nu este adresată utilizatorilor de cartele preplătie și nici clienților persoane juridice.
  • Ajustarea prețurilor vine ca urmare a creșterii majorității costurilor asociate operațiunilor de furnizare a serviciilor de comunicații. În pofida unei industrii dinamice și în continua schimbare, Vodafone România își menține angajamentul de a investi în performanța rețelei sale și în cele mai noi tehnologii, pentru a furniza servicii de cea mai buna calitate, cu accent pus permanent pe experiența oferită clienților.”, au precizat pentru HotNews.ro oficialii Vodafone.

Deși marii operatorii de comunicații au anunțat anterior că suprataxarea sectorului de telecomunicații prin controversata OUG 114/2018 va avea consecințe negative pe termen scurt şi lung asupra economiei României şi asupra consumatorilor, niciunul nu a comunicat public că majorările de prețuri anunțate în ultima vreme ar fi o consecință a așa numitei Ordonanțe a lăcomiei, care a introdus perceperea unui tarif fix de 3% din cifra anuală de afaceri, dar și noi amenzi pentru acest sector.

  • Creșteri de prețuri la serviciile Telekom (fostele Romtelecom și Cosmote)

Luna trecută, grupul de firme Telekom (fostele Romtelecom și Cosmote) a anunțat că prețul pentru fiecare serviciu fix (voce fixă, internet, TV) și pentru fiecare abonament mobil, pentru clienții rezidențiali, va fi majorat începând cu 15 aprilie 2019, măsură motivată de 'creșterea costurilor asociate furnizării serviciilor de comunicații'.

"Prețul pentru fiecare serviciu fix (voce fixă, internet, TV) și pentru fiecare abonament mobil, pentru clienții rezidențiali, va fi majorat cu 0,42 euro, TVA inclus, (0,35 euro, fără TVA), adică aproximativ 2 lei, începând cu 15 aprilie 2019. Această majorare nu se aplică opțiunilor de televiziune, ratelor la telefoane sau chiriilor de echipamente fixe. Clienții business vor primi o notificare scrisă în care sunt anunțați, de asemenea, de schimbări aferente contractelor.", a anunțat Telekom România.

Și grupul DIGI/RCS&RDS a crescut prețurile de la 1 martie 2019

DIGI creste preturile

DIGI creste preturile

Foto: RCS-RDS

Amintim că și grupul DIGI/RCS&RDS, cel mai mare operator local de cablu TV și internet fix, a anunțat în luna ianuarie din acest an că va crește, de la 1 martie 2019, preţurile anumitor servicii furnizate, pentru a răspunde nevoii continue de dezvoltare și de creștere a calităţii serviciilor furnizate, precum și pentru a reacţiona la creșterea continuă a costurilor pe care le suportă. Dacă nu sunt de acord cu majorările, clienții pot renunța în termen de 30 de zile, la serviciile contractate fără a plăti penalități.

Potrivit oficialilor DIGI, majorarea de prețuri a fost făcută atât în România, cât și în Ungaria, prețurile crescând cu circa 5% în țara noastră și cu 4% în Ungaria.