Creșterea prețurilor din telecom: Reprezentanții operatorilor mobili, chemați să dea explicații în Parlament

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 12 aprilie 2019, 19:54 Economie | Telecom


Cresteri de preturi la Vodafone
Foto: Hotnews
​Senatorul ALDE, Daniel Zamfir, președintele Comisiei Economice din Senat, i-a chemat marți, 16 aprilie, în Parlament, pe reprezentanții operatorilor de comunicații mobile pentru a da explicații cu privire la creșterile de prețuri din ultima perioadă, a scris senatorul pe Facebook. Acesta susține că majorările anunțate ar fi 'proba unui abuz de putere economică'. La dezbatere au fost invitați și președinții ANCOM și ai ANPC, precum și avocatul Gheorghe Piperea, care a criticat recent și el pe Facebook aceste creșteri, cerând intervenția ANPC și a Consiliului Concurenței.


Daniel Zamfir pe Facebook
Foto: Hotnews
"PROBA UNUI ABUZ DE PUTERE ECONOMICA

Toate companiile de telefonie mobilă si-au anunțat clienții că vor majora abonamentele cu aproximativ 1 euro pe lună, din cauza taxelor pe care Guvernul le-a stabilit prin OUG 29/2019. Așadar, operatorii vor scoate din buzunarele românilor peste 150 de milioane de euro în plus, ca să pună presiune pe guvernanți, transferând toate noile costuri pe spinarea consumatorilor.

Marți, la ora 13, la Comisia Economica a Senatului, i-am invitat pe Sorin Grindeanu, presedinte ANCOM, pe presedinte ANPC, Marius Pârvu, și pe prof. Gheorghe Piperea și pe toți operatorii, să găsim cadrul legal pentru incetarea acestei evidente forme de șantaj economic cu efecte asupra tuturor consumatorilor."

Într-adevăr, pe ordinea de zi a ședinței din data de 16 aprilie 2019, a Comisiei Economice din Senat, se află tema: "Dezbatere având ca temă majorarea de către operatorii serviciilor de comunicaţii a costurilor pe pachetele de servicii aferente contractelor deja încheiate cu consumatorii."

Informația senatorului Zamfir potrivit căruia "toate companiile de telefonie mobilă si-au anunțat clienții că vor majora abona mentele cu aproximativ 1 euro pe lună, din cauza taxelor pe care Guvernul le-a stabilit prin OUG 29/2019" este incorectă.

Creșterile de prețuri în telecom, despre care HotNews.ro a scris aici, nu au fost aplicate tuturor abonaților și niciunul dintre operatorii nu a spus cu subiect și predicat că aceste majorări ar fi efectul taxelor și amenzilor introduse prin controversata Ordonanțe de Urgență 114/2018, modificată recent de OUG 29/2019.

În urmă cu două zile, avocatul Gheorghe Piperea a criticat de asemenea pe Facebook creșterile de prețuri din telecom, cerând intervenția ANPC și a Consiliului Concurenței. Ca și senatorul Zamfir, și avocatul Piperea și-a susținut argumentația cu unele informații eronate, care au fost subliniate într-un articol în ZF.

În același timp, în urmă cu două zile, și Ministrul Comunicațiilor, Alexandru Petrescu, s-a arătat 'revoltat' pe Facebook de creșterile de prețuri din telecomunicații, în condițiile în care, susține acesta, OUG114/2018 cu modificarile si completarile ulterioare in sectorul telecom nu are un impact de cost imediat asupra operatorilor de telefonie mobila."

Ministrul a spus că așteaptă să primească din partea operatorilor "clarificări privind recentele scumpiri și modele de tarifare care să aibă ca rezultat reducerea prețurilor pentru abonați".

  • RCS&RDS, Telekom, UPC și Vodafone au comunicat până acum creșterea unor prețuri

DIGI/RCS&RDS a fost primul operator care a crescut prețurile în România și Ungaria, începând din data de 1 martie 2019. Ulterior, grupul de firme Telekom (fostele Romtelecom și Cosmote) a anunțat că va crește prețurile începând din 15 aprilie 2019. La începutul acestei luni, și UPC și Vodafone și-au notificat unii abonați în privința creșterilor de prețuri care se vor face începând cu luna mai 2019.

Întrebați de HotNews.ro dacă și ei au majorat au majorat sau intenționează să majoreze prețurile, oficialii Orange România au precizat vineri, 12 aprilie, următoarele:

  • “Abonamentele și serviciile existente nu au suferit modificări de preț, iar utilizatorii acestora se bucură în continuare de aceleaşi tarife şi beneficii, conform tipului de abonament pe care îl dețin. Ca atare, Orange nu a transmis clienților săi informări despre majorări ale tarifelor. Noul portofoliu de abonamente include beneficii suplimentare, care răspund mai bine cerinţelor şi nevoilor exprimate de către consumatori.”
Totuși, ZF scrie că "Orange nu a majorat tarifele pentru clienţii existenţi, ci şi-a relansat oferta comercială de abonamente, cu noi planuri tarifare care sunt mai scumpe de această dată „fix cu 1 euro”, însă doar pentru clienţii noi."

Deși marii operatorii de comunicații au anunțat anterior că suprataxarea sectorului de telecomunicații prin controversata OUG 114/2018 va avea consecințe negative pe termen scurt şi lung asupra economiei României şi asupra consumatorilor, niciunul nu a comunicat public că majorările de prețuri anunțate în ultima vreme ar fi o consecință a așa numitei Ordonanțe a lăcomiei, care a introdus perceperea unui tarif fix de 3% din cifra anuală de afaceri, dar și noi amenzi pentru acest sector.

  • Operatorii telecom au transmis autorităților încă din luna ianuarie a acestui an documente de poziție în care au semnalat efectele negative pe care le-ar avea OUG 114 asupra sectorului și utilizatorilor de comunicații.

Arbitrul telecom (ANCOM - condus de fostul premier Sorin Grindeanu) nu a avizat proiectul de OUG 114 și l-a avertizat chiar pe Ministrul de Finanțe, Eugen Teodorovici, înainte de de adoptarea acestei Ordonanțe că aplicarea unui tarif de monitorizare la un nivel fix de 3% pe cifra de afaceri în telecom încalcă legislația UE, conform unui document obținut de HotNews.ro.

În ciuda observațiilor ANCOM, care a propus ca acest tarif "să se determine anual, fără a depăși 3%", în Ordonanța de Urgență privind "taxa pe lăcomie", publicată în 29 decembrie în Monitorul Oficial, Guvernul a păstrat acest tarif fix la 3%, dar a exceptat de la plata acestuia serviciile poștale și de curierat, sector în care statul, prin Poșta Română, este cel mai mare jucător din piață. OUG a introdus de asemenea și noi amenzi în sectorul telecom.

Tariful de monitorizare este o taxă pe care, până acum, toți furnizorii de comunicații electronice și de servicii poștale erau obligați să o plătească exclusiv pentru acoperirea cheltuielilor administrative ale arbitrului telecom (ANCOM). Acest tarif stabilit în lege la maxim 0,4% din cifra de afaceri, nu a mai fost aplicat de 10 ani. Motivul? Tariful se aplica numai dacă ANCOM nu-și acoperea cheltuielile administrative cu veniturile din celelalte surse de finanțare, ori autoritatea a fost mereu pe excedent și are acum în conturi peste 1 miliard de lei.

Luna trecută, Guvernul Dăncilă a adoptat o Ordonanță de Urgență care modifică OUG 114/2018, prin care s-a prevăzut amânarea până la 1 septembrie 2019 a aplicării unei noi sancțiuni introduse în domeniul telecom despre care Orange, Vodafone și Telekom au anunțat că va fi atacată la Curtea Constituțională. Este vorba despre sancționarea cu amendă de până la 10% din cifra de afaceri pentru furnizorii telecom care încheie contracte de instalare, întreținere sau înlocuire a rețelelor, fără existența dreptului de acces sau în lipsa autorizației de construire.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















3860 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    marire tarife (Vineri, 12 aprilie 2019, 21:50)

    ampm [utilizator]

    Comunicatul RCS-RDS:
    https://www.digiromania.ro/anunturi/digi-rcs-rds-a-investit-si-continua-sa-investeasca-in-calitatea-serviciilor-pe-care-le-ofera-in-ultimii-ani-am-intampinat-nevoile-abonatilor-nostri-prin-imbogatirea-ofertei-de-servicii-de-comuni-10031?fbclid=IwAR1H6ZdwbtPkvnajNokiil2Veu2uzGsRpoVYoiPWtesBVjyXh9ZO-DyryRY

    Deci apare si formularea :
    În cazul în care nu sunteţi de acord cu oricare dintre aceste modificări, aveţi dreptul de a renunţa la respectivul/respectivele servicii în termen de 30 de zile de la data primirii prezentei notificări, fără plata vreunei penalităţi sau despăgubiri.

    Am fost sa renunt la unele din servicii ; raspuns: nu puteti pentru ca avem un contract anterior pe doi ani!
    Pai cine nu respecta contractul incheiat pe doi ani : chiar RCS-RDS care-mi mareste peste noapte tarifele iar eu nu pot face nimic pentru ca am contract!
  • 0 (0 voturi)    
    judecata (Duminică, 14 aprilie 2019, 3:12)

    matematics89 [utilizator]

    Eu ii dau in judecata si vreau sa-mi dea tot ce s-a luat abuziv extra inapoi. Daca am face toti asa, cred ca s-ar lua niste masuri, asa acceptam ca oile orice marire...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version