​Contestația făcută în cadrul licitației de peste 184,7 milioane de lei demarată de STS pentru modernizarea sistemului numărului unic de urgență 112 a fost respinsă ca nefondată în data de 26 iunie de către Consiliul Național de Soluționare a Constestațiilor (CNSC). Amintim că asocierea formată din firmele Omnilogic, Avaya Enterprise (SUA), Beta 80 SpA (din Italia) și Starc4SYS au contestat rezultatele procedurii de achiziție organizate de STS și în plus au făcut și plângere penală la DNA.

112Foto: Facebook/ ISU Constanta

CNSC a decis în data de 26 iunie 2019 să respingă ca nefondată contestația formulată de Omnilogic (n.a lider al asocierii celor patru firme) în contradictoriu cu Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), document publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SICAP).

Consiliul a respins de asemenea cererea omnilogic privind acordarea cheltuielilor de judecată și a admis și o cerere de intervenție formulată de Orange România (n.a. liderul altui consoțiu de firme care au participat la licitație).

Citește AICI integral decizia CNSC

Omnilogic poate formula plângere împotriva deciziei CNSC în termen de 10 zile lucrătoare de la comunicare.

HotNews.ro a solicitat conducerii companiei să precizeze dacă vor ataca decizia CNSC, dar până la publicarea acestui articol nu am primit un răspuns.

Informația pe scurt:

  • Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a demarat în vara anului trecut o licitație pentru modernizarea sistemului 112 (n.a numărul unic de urgență), contract cu o valoare estimată la peste 184,7 milioane lei (fără TVA).
  • Utilizatorii care dețin telefoane mobile echipate cu funcționalitatea Advanced Mobile Location – AML ar putea fi localizați de STS cu o acuratețe între 5 și 50 de metri, atunci când sună după ajutor la 112, potrivit unor noi funcționalități care ar urma să fie implementate în sistemul 112, până la sfârșitul anului 2020.
  • În cadrul licitației, STS a primit 5 oferte, însă doar trei au ajuns în etapa finală. Este vorba de ofertele depuse de:
    1. Telekom Romania Mobile Communications (având ca terți susținători pe Mediatel Data, World Profesional Services - fostul Teamnet fondat de Sebastian Ghiță, Industrial Computer Group, Trencadis Corp, și ca subcontractanți pe: Nova Tech Integrated Solutions, Industrial Computer Group și All Business Management)
    2. Orange Romania (lider de consorțiu) și Atos Convergence Creators (ofertant), având ca subcntractanți pe: Felix Telecom, Atos Spain SA, Radcom și Greensoft)
    3. Omnilogic (ofertant - lider de consorțiu), alături de Avaya Enterprise (ofertant), Beta 80 SpA (ofertant)și Starc4SYS (ofertant).
  • Consorțiul condus de Omnilogic a avut cel mai bun punctaj la oferta tehnică, dar ulterior STS le-a declarat neconformă oferta financiară, motiv pentru care asocierea de firme a făcut contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
  • După obținerea mai multor informații de la STS referitoare la procedura de evaluare a ofertelor de la licitație, asocierea formată din firmele Omnilogic, Avaya Enterprise (SUA), Beta 80 SpA (din Italia) și Starc4SYS a depus și plângere penală la DNA, document obținut și consultat de HotNews.ro. Oficialii Omnilogic au confirmat pentru HotNews.ro depunerea plângerii penale pe care am prezentat-o ]n acest articol.

Asocierea de firme reclamă în plângerea penală la DNA mai mulți angajați ai STS pe care-i acuză de abuz în serviciu pentru că le-ar fi permis și i-ar fi 'încurajat' pe alți doi ofertanți să modifice prețurile unitare în timpul licitației, lucru interzis de legea achizițiilor publice.

În urma solicitării HotNews.ro de a oferi un punct de vedere, DNA a confirmat înregistrarea plângerii prezentate în articol:

  • "Plângerea la care faceți referire a fost înregistrată, iar în acest moment, alte informații nu pot face obiectul comunicării publice, în conformitate cu art.12 alin. 1 lit. e din Legea 544/2001 și art. 285 alin.2 din Codul de procedură penală.", se arată în răspunsul DNA.

De cealaltă parte, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), care gestionează sistemul numărului unic de urgență 112, a făcut următoarele precizări:

  • "Procedura de achiziție publică, ce are ca scop atribuirea Contractului de furnizare echipamente și aplicații informatice pentru modernizarea infrastructurii hardware şi software a Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgenţă, este în curs de desfășurare și, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare privind achizițiile publice, nu vă putem oferi detalii privind procesul de evaluare a ofertelor, a cărui confidențialitate trebuie asigurată.
  • De asemenea, vă supunem atenției faptul că atât contestația depusă în cadrul procedurii sus-menționate de către asocierea formată din Omnilogic SRL, Avaya Enterprises SRL, Beta 80 Spa Software E Sistemi și Starc4sys SRL, cât și plângerea penală, la care faceți referire, sunt în curs de soluționare de către instituțiile abilitate, motiv pentru care, în acest moment, nu ne putem pronunța în spațiul public.
  • Vă asigurăm că, ulterior finalizării acestor proceduri, vom oferi tot suportul necesar pentru aflarea realității în ceea ce privește cele publicate.", au precizat oficialii STS.