Victorie de etapă a Vodafone împotriva ANPC: Compania are dreptul de a crește prețurile așa cum au făcut și ceilalți operatori mobili

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 5 iulie 2019, 18:36 Economie | Telecom


Cresteri de preturi la Vodafone
Foto: Hotnews
Vodafone România are dreptul să crească prețurile serviciilor de comunicații începând de vineri, 5 iulie, după ce Curtea de Apel a decis să suspende executarea ordinului președintelui ANPC care i-a interzis majorarea prețurilor serviciilor sale. Decizia este executorie până la soluţionarea instanţei de fond, dar poate fi atacată cu recurs în 5 zile de către Protecția Consumatorilor. Vezi în articol istoria scandalului creșterii prețurilor telecom în plină campanie electorală.

Soluția dată vineri, 5 iulie, de Curtea de Apel: "Admite cererea de chemare în judecată. Suspendă executarea Ordinului Preşedintelui ANPC nr.166/02.05.2019 până la soluţionarea instanţei de fond. Executorie de drept. Cu recurs în 5 zile de la comunicare. Pronunţată în şedinţă publică."

  • Istoria unui scandal izbucnit în plină campanie electorală: Creșterea prețurilor în telecom și cum a ajuns Vodafone să se judece cu Protecția Consumatorilor

Scandalul creșterii prețurilor în telecom a început în luna aprilie din acest an, în plină campanie electorală pentru alegerile europarlamentare, pe fondul unor creșteri de prețuri efectuate sau anunțate de operatorii de comunicații mobile.

Senatorul ALDE, Daniel Zamfir, i-a chemat la audieri în Parlament, în data de 16 aprilie, pe reprezentanții operatorilor de telefonie mobilă, precum și conducerile ANPC (Protecția Consumatorilor) și ANCOM (Arbitrul telecom) pentru a da explicații legate de anunțurile privind creșterea prețurilor.

  • Daniel Zamfir a vrut să afle dacă aceste majorări au legătură cu OUG 114/2018, controversata ordonanță a lăcomiei care a suprataxat mediul de afaceri, inclusiv cel din telecom.

La acel moment, RCS&RDS și Telekom România majoraseră deja prețurile serviciilor, iar UPC și Vodafone își anunțaseră clienții că vor majora tarifele cu circa 1 euro, începând din luna mai. Orange nu a majorat tarifele pentru clienţii existenţi, dar şi-a relansat oferta comercială de abonamente, cu noi planuri tarifare care erau mai scumpe tot cu 1 euro pentru clienţii noi.

Niciun operator nu a pus majorarea prețurilor pe seama Ordonanței lăcomiei deși toți au criticat la unison noile taxe și amenzi impuse prin OUG 114, ca având un efect negativ asupra sectorului telecom.

Dintre toți operatorii telecom invitați de senatorul ALDE, doar conducerea RCS&RDS a venit la audieri și a negat că a majorat prețurile din cauza OUG 114.

  • "Noi am anunțat în 10 ianuarie că vom avea o creștere de tarife, dar această mutare are o multitudine de factori în spate. Creșterea nu a fost doar în România, ci și în Ungaria, datorită unor factori cumulați, în condițiile în care noi nu am crescut prețurile timp de aproape 10 ani. (..) OUG 114 nu a avut nicio influență asupra noastră.", a spus atunci Valentin Popoviciu, vicepreședintele DIGI/RCS&RDS.

Prezent la audieri, Marius Pîrvu, președintele ANPC, a anunțat că a deschis o investigație după ce autoritatea a primit "o serie de reclamații vis a vis de modul unilateral prin care o companie de telefonie vrea să modifice prețurile. Ne-am sesizat și suntem în derularea unei verificări".

Acesta nu a dorit să spună despre ce companie de telefonie este vorba.


La câteva zile după audierea din Parlament, ANPC a anunțat în data de 25 aprilie că a amendat cu 70.000 de lei 'un operator de telefonie mobilă' pentru ”practici incorecte față de consumatori” care au ca scop creșterea prețului abonamentelor.

  • Autoritatea nu a prezentat numele operatorului, dar surse din industrie au precizat pentru HotNews.ro că este vorba de Vodafone.

Ulterior, în data de 4 mai, ANPC a anunțat că "a dispus prin Ordin al Președintelui ca începând cu data de 2 mai 2019 operatorul de telefonie mobilă amendat în urmă cu doar câteva zile, să înceteze practicile comerciale incorecte față de consumatori. Operatorul economic poate contesta măsurile luate de către ANPC în justiție, dar prevederile Ordinului sunt executorii până la soluționarea definitivă în instanță", se menționa în comunicatul de presă.

  • De atunci și până în prezent, niciun alt operator de telefonie mobilă nu a mai fost avertizat sau sancționat de ANPC pentru majorarea unilaterală a prețurilor.

Vodafone a atacat în instanță măsurile dispuse de ANPC, cerând suspendarea și anularea atât a ordinului ANPC cât și a amenzii. Procesele sunt acum în derulare.



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















4170 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Nu-i posibil asa ceva. (Vineri, 5 iulie 2019, 20:08)

    Marionette [utilizator]

    Ce economie e asta in care Guvernul nu te lasa la afacerea ta sa pui ce preturi vrei?
    • +1 (1 vot)    
      Ce economie e asta? (Sâmbătă, 6 iulie 2019, 13:30)

      NME [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Închipuiți-vă că, de mâine, toți producătorii de pâine vor anunța că pâinea se va scumpi cu 282%. Sau orice alt domeniu, produs, serviciu etc.

      „<<La afacerea mea>> ce se bagă Guvernul să-mi spună mie cât să-mi pun prețul?”, vă întrebați. „Dacă al meu client este nemulțumit de prețul practicat de mine, să plece la concurență.”

      Doar că nu mai există concurență. Toți jucătorii de pe piață au mărit prețurile. Unde puteți pleca? Aveți două soluții: acceptați mărirea de preț, sau renunțați la produs/serviciu.
      Renunțarea la anumite servicii, gen telefonie mobilă, transport public, electricitate sau apă curentă, s-ar putea dovedi mai dificilă decât pare la prima vedere. Asta pe lângă faptul că niciun comerciant care se respectă nu gândește așa: „Clientul meu vrea să plece? Ducă-se, găsesc eu alți fraieri pe care să-i jupoi!”

      În cazul de față, Vodafone a impus o creștere nejustificată a tarifelor („plătești mai mult sau pleci”). La fel și ceilalți operatori, care însă s-au retras la timp din cursă, așteptând o decizie legală care să le permită creșterea prețurilor. Decizie care se pare că tocmai vine.
      Iar dvs spuneți că operatorii trebuie lăsați să practice ce prețuri doresc, deoarece „la afacerea mea”.
      „Pentru că putem!”
      „Ciocu' mic, acu' noi suntem la putere!”

      Sincer, la ce servicii publice ați fi în stare să renunțați în cazul unui monopol, ca in cazul Vodafone? Telefonie, electricitate, apă, gaze, transport...? Sau poate la mâncare, haine, benzină?
      • 0 (0 voturi)    
        In cazul asta desfiintati consiliul concurentei. (Duminică, 7 iulie 2019, 0:05)

        Marionette [utilizator] i-a raspuns lui NME

        Din cate stiu exista tocmai pentru a desfiinta firmele care nu concureaza. Amenzi gigantice care ii duc la desfiintare, asta trebuie sa faca.
        Le pune piciorul pe gat pana nu mai sufla si-i scoate de pe piata. Ai vrut cartel te scoatem 10 ani de pe piata. Solutia nu este sa vina statul la aprozar sa ieftineasca rosiile si painea. E aberant.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version