Premieră în piața serviciilor poștale: Poșta Română a pierdut poziția de lider în fața unui operator privat

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 1 octombrie 2019, 14:35 Economie | Telecom


Cei mai mari furnizori de servicii postale in 2018
Foto: ANCOM
Compania de stat Poșta Română a pierdut în premieră anul trecut poziția de lider la veniturile obținute din serviciile poștale, în fața unui operator privat. Fan Courier a obținut 21% din piața totală de servicii poștale din România, care a atins 3,2 miliarde de lei anul trecut, arată datele publicate marți de arbitrul telecom (ANCOM). Compania de stat Poșta Română (20%) și Urgent Cargus cu 13% se află pe următoarele locuri. De notat că anul trecut numărul de angajați în acest sector a rămas constant la aproximativ 35.000 de angajați, Poșta Română având aproximativ 24.800 de angajați.

Autoritatea de reglementare în Comunicații (ANCOM) a afișat marți în premieră cotele de piață ale primilor trei furnizori de servicii poștale, prezentând evoluția veniturilor în perioada 2016-2018. Datele arată că Poșta Română a pierdut în premieră poziția de lider în această piață.

Valoarea totală a pieței serviciilor poștale realizată în anul 2018 a fost de 3,2 miliarde lei, cu 13% mai mult față de 2017.

Veniturile obţinute din trimiteri interne au crescut cu 10%, iar cele din trimiteri internaţionale cu 19%. În funcție de veniturile obţinute, principalii competitori de pe piața serviciilor poștale din România sunt Fan Courier, cu o cotă de piață de 21%, Compania Națională Poșta Română (20%) și Urgent Cargus cu 13% din totalul veniturilor.
  • "Valoarea pieței serviciilor poștale a crescut cu 13% până la 3,2 miliarde de lei anul trecut, peste 580 de milioane de trimiteri poștale plecând spre destinatari din țară sau străinătate”, a declarat marți Eduard Lovin, vicepreședintele Autorității de reglementare în comunicații (ANCOM).
Odată cu veniturile a crescut însă și numărul reclamațiilor. Peste 561.000 de reclamații au primit firmele anul trecut, în creștere cu 14%, dar numărul reclamațiilor considerate întemeiate a rămas constant, la 98.000, susține autoritatea.

"Deşi numărul total de reclamaţii primite de furnizorii de servicii poştale a crescut cu 14% în anul 2018 (561 mii reclamații), numărul celor considerate întemeiate a rămas constant, la 98 mii, reprezentând 17% din total. Pentru 35.000 dintre acestea au fost acordate despăgubiri în valoare totală de 9,7 milioane de lei, iar valoarea medie a unei despăgubiri a ajuns la valoarea de 278 lei, în creştere cu 46%.", a anunțat marți arbitrul telecom (ANCOM).

Traficul poștal în 2018

Din totalul de 582 de milioane de trimiteri poștale (+5%), 536 milioane au fost trimiteri poștale interne (în creștere cu 3%), iar 46 milioane au fost trimiteri poștale internaționale, în creștere cu 32%, realizată exclusiv de traficul internațional intrat.

Aproximativ 3 din 4 trimiteri poștale au fost reprezentate de poșta de scrisori (448 de milioane), iar 1 din 6 au fost colete (94 de milioane), restul fiind trimiteri tip publicitate prin poștă (18 milioane), trimiteri expres (13,5 milioane), mandate poștale (7 milioane), respectiv corespondență și imprimate de peste 2 kg (1,6 milioane).

În 2018, numărul mediu de trimiteri poștale pe locuitor a fost de 30 (în creştere cu 6%), din care 5 au fost colete (în creştere cu 15%).

Raportul mai arată că există o preocupare din partea furnizorilor pentru automatizarea şi tehnologizarea propriilor reţele de distribuţie, prin punerea la dispoziţia utilizatorilor a unui număr tot mai mare de sisteme automate de livrare a trimiterilor poştale. Deşi încă redus, furnizorii au instalat în anul 2018, un număr de 60 de noi puncte de acces automate, numărul acestora dublându-se în anul 2018 faţă de anul 2017.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















13374 vizualizari

  • -22 (32 voturi)    
    atentie, Posta e un serviciu public... (Marţi, 1 octombrie 2019, 14:44)

    demaGOGU [utilizator]

    ...niciodata un privat nu va livra, sau o va face la tarife prohibitive!, in cel mai indepartat catun al tarii.

    stirea miroase a fezandarea serviciului public de posta in vederea demantelarii ulterioare.
    • +28 (30 voturi)    
      si totusi (Marţi, 1 octombrie 2019, 14:51)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      sa faci 20% din piata cu 70% din angajati, asta e bataie de joc. Nu-o de mirare ca e in galeata
    • -10 (18 voturi)    
      corect! (Marţi, 1 octombrie 2019, 14:56)

      ion_de_la_tara [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      sa trimiti un plic prin posta costa undeva la 2 lei (cu timbru), pe cand la un furnizor privat de servicii postale, costa minim 21 lei... asta din oras in oras, daca trimiti in vre-un sat, pretul la privat se tripleaza minim, in timp ec l a Posta este la fel. Volumele Postei Romane sunt mult superioare celorlalti furnizori la un loc, pacat ca e capusata... utilitatea ei e de interes national.
      • +9 (13 voturi)    
        Alo, nenea (Marţi, 1 octombrie 2019, 15:56)

        war4peace [utilizator] i-a raspuns lui ion_de_la_tara

        Mai citește un pic din Legea Poștei, serviciile Poștei Române sunt protejate de stat, un privat nu are voie, conform legii, să perceapă o taxă de livrare mai mică decât Poșta Română.

        Apoi, mai există și alte diferențe. Poșta nu îți livrează acasă, în bătătură, ci trebuie să bați drumul la oficiul poștal. Majoritatea trimiterilor nu au tracking, la privați e obligatoriu. Etc.
    • +13 (19 voturi)    
      zise el, in asteptarea ajutorului social (Marţi, 1 octombrie 2019, 15:01)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      la ora 7:40,
      al 11-lea individ la coada, in fata usii inchise de la posta...

      voi astia care preaslaviti posta... aveti prea mult timp liber si nu stiti ce sa faceti cu el...
    • +19 (19 voturi)    
      La fel de public ca si primăria (Marţi, 1 octombrie 2019, 15:03)

      Jolly Roger [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Aceiași timpi de așteptare, aceleași fețe zâmbitoare, aceleași nume de familie...!
      Prestează 20% din servicii și au 70% din angajați.
      Pe când o modernizare și eficientizare?
      Pe lângă deratizare...
    • +10 (12 voturi)    
      muiut, puiut! (Marţi, 1 octombrie 2019, 15:07)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Posta Germana este una din cele mai bine companii cotate la bursa din Frankfurt. Si ofera serviciu public, in plus e si actionarul principal al DHL care numai serviciu public nu e.
      Hai demanteleazo p-asta!
    • +7 (7 voturi)    
      Am "beneficiat" de serviciul Postei romane (Marţi, 1 octombrie 2019, 15:07)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Am trimis acum vreo 4-5 ani un pachet mic din Germania, care nici pana in ziua de astazi nu a mai ajuns, pastrasem numai chitanta de plata a serviciului care credeam eu ca este suficient, dar mai era un bonulet pe care nu-l mai aveam dupa 2 sapt. de la trimitere, asa ca nemtii nu au mai putut verifica traseul care includea la capat Posta romana. Asa ca am ramas pagubit. Am spus patania unui coleg care a trimis de craciun o jucarie prin posta si a avut grija sa pastreze ambele bonuri. Nici lui nu i-a mai ajuns pachetul la destinatie, dar nemtii i-au stabilit traseul. Postasul care trebuia sa-il aduca la usa semnase de primire in locul destinatarului si l-a furat. Culmea e ca diriginta of postal respactiv l-a sunat pe colegul meu sa-l ierte pe postasul infractor ca avea 2 copii in intretinere!
      O alta patanie am avut cu Urgent cargus in decembrie trecut cand trebuia sa primesc un pachet prin amazon.de si care nici el nu a mai ajuns. Se oprise la depozitul Urgent cargus, partenerul DHL din Ro. De data asta nemtii mi-au returnat toate cheltuielile si mi-au cerut scuze.
      Nu am mai trimis nimic si nu o sa mai trimit prin Posta romana sau Urgent cargus! prin
    • +6 (6 voturi)    
      niciodata? (Marţi, 1 octombrie 2019, 15:20)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      1. Toti privatii livreaza colete in orice catun al tarii, oricat de indepartat. De ce nu ar livra plicuri?

      2. De cate ori pe saptamana crezi tu ca trece postasul iarna prin "cel mai indepartat catun al tarii"?.. :) Sunt sate in care nu trece saptamani in sir, sunt comune in care exista oficiu potal, dar este deschis 3 ore pe zi, 2 zile/saptamana.

      3. "Fezandarea" o face de ani buni #ciumarosie.
    • +4 (4 voturi)    
      POSTA Romana e plina de angajati pe pile... (Marţi, 1 octombrie 2019, 16:47)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      POSTA Romana e plina de angajati pe pile... de retardati... nimic mai mult.
  • +11 (13 voturi)    
    fosila vie (Marţi, 1 octombrie 2019, 14:59)

    Remarque [utilizator]

    Posta Romana are servicii din secolul trecut, unde totul este complicat si dureaza foarte mult. Ori se reformeaza, ori va disparea.
  • +2 (6 voturi)    
    bomba (Marţi, 1 octombrie 2019, 15:08)

    dickins [utilizator]

    Asta plus anuntul de dimineata la Fan cu bomba...miroase a altceva.
    • +4 (6 voturi)    
      O veste exceptionala (Marţi, 1 octombrie 2019, 15:40)

      Vinceroy [utilizator] i-a raspuns lui dickins

      Asteptam falimentul si inchiderea, sunt inutili societatii.
      Astept cu mare nerabdare acelasi lucri si pentru CFR Calatori, pentru a deschide piata concurentei adevarate, pentru bataia de joc si modul mizerabil in care isi trateaza calatorii.
  • +7 (7 voturi)    
    ... (Marţi, 1 octombrie 2019, 15:51)

    tirolez [utilizator]

    Unde sunt miile alea de angajati? Chiar azi am avut de ridicat un colet si era o singura angajata la o coada de 7 persoane. Ce-i drept pe usa scria "angajam" , dar ori nu vine nimeni, ori sunt foarte selectivi pentru ca anuntul ala e de luni bune.
    • +9 (9 voturi)    
      Work from home (Marţi, 1 octombrie 2019, 16:20)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Posta Romana a introdus Work from Home :)
    • +5 (5 voturi)    
      cum unde (Marţi, 1 octombrie 2019, 16:37)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      erau in spate, se scarpinau la coaie si isi beau cafeaua.
  • +4 (4 voturi)    
    productivitate (Marţi, 1 octombrie 2019, 16:49)

    RenikiRem1 [anonim]

    Dupa o cautare simpla pe net si un calcul la fel de simplu, rezulta ca un angajat de la Posta Romana produce 25000 euro pe an, iar unul de la fan curier 97390 , adica de 4 ori mai mult. (6900 angajati la fan curier)
  • +2 (2 voturi)    
    atentat cu bomba (Marţi, 1 octombrie 2019, 18:46)

    Kosmos [utilizator]

    SRi este la fata locului dupa o alarma cu bomba. Nimic nu este intamplator
  • +1 (1 vot)    
    Statistica poate fi perversa (Miercuri, 2 octombrie 2019, 9:51)

    strutul [utilizator]

    Din titlu lipseste "dpvd al veniturilor": daca ai servicii scumpe, ai venituri mari, ca sa fiu carcotas.

    Hai sa vedem si urmatorii indicatori: livrari pe categorii.
    S-ar putea sa avem o surpriza sa vedem ca posta a livrat mai mult.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by