Detalii oficiale despre incidentul din rețeaua Orange: Impactul a fost la nivel național / Unii clienți nu au putut primi apeluri sau accesa rețeaua de date și voce mobilă

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 16 ianuarie 2020, 17:23 Economie | Telecom


Probleme in reteaua Orange
Foto: Orange Romania
​​Incidentul care a avut loc marți în rețeaua Orange, cel mai mare operator local de comunicații mobile, a avut un impact la nivel național o parte din clienți fiind în imposibilitatea de a primi apeluri sau de a accesa rețeaua de date și voce mobilă, au precizat pentru HotNews.ro oficialii arbitrului telecom (ANCOM). Orange a transmis autorității o notificare inițială cu privire la acest incident, obligație legală pe care o au toți operatorii de rețele telecom când apar incidente care afectează un număr mai mare de 5.000 de conexiuni, timp de cel puţin 60 de minute.

Incidentul care a avut loc marți în rețeaua Orange România a fost unul destul de serios, oamenii acuzând pe Facebook probleme de utilizare a serviciilor în mai multe orașe. Compania a anunțat public că întâmpină probleme, iar după ceva timp a anunțat că serviciile au început să funcționeze în parametrii normali, fără prea multe detalii.

  • Cât de grav a fost incidentul din rețeaua Orange?

Niciun operator de comunicații nu este lipsit de incidente de rețea, dar cele care au un impact semnificativ, adică acele incidente care afectează un număr mai mare de 5.000 de conexiuni, timp de cel puţin 60 de minute, trebuie raportate către autoritatea de reglementare în comunicații.

La solicitarea HotNews.ro, reprezentanții ANCOM au precizat joi, 16 ianuarie, că "Orange Romania a transmis o notificare inițială cu privire la acest incident, care cuprinde informații preliminare."

  • Ce servicii nu au putut fi accesate, în ce orașe și pentru cât timp?

"În cadrul incidentului au fost afectate serviciile de telefonie mobilă, SMS și transmisiuni de date mobile. Impactul a fost la nivel național, o parte din clienții Orange fiind în imposibilitatea de a primi apeluri sau de a accesa rețeaua de date și voce mobilă. Conform informațiilor preliminare furnizate de Orange, congestia pe rețeaua de semnalizare a fost rezolvată în 98 de minute, serviciile fiind restabilite complet în aceeași zi.",
au declarat oficialii ANCOM.

  • Care au fost cauzele acestui incident și ce măsuri ar putea fi luate în perioada următoare?

"Incidentul pare să fi fost generat de o eroare de funcționare la nivelul unor echipamente centrale ale rețelei. Urmează să fie derulată o investigație și de către furnizorul de echipament.

În perioada imediată producerii unui incident, furnizorul își concentrează resursele disponibile pentru soluționarea problemelor apărute, implementarea unor soluții de restabilire a funcționării normale a rețelei și ulterior se realizează o analiză privind cauzele și soluțiile de rezolvare ale incidentului. Conform Deciziei 512/2013, furnizorul va transmite o notificare finală în termen de două săptămâni de la detectarea incidentului care va conține mai multe detalii. Informațiile care vor fi transmise în cadrul acesteia vor fi analizate, urmând să fie luată o decizie privind aplicarea unor măsuri, dacă acestea se impun.
", au mai spus reprezentanții autorității.

  • Telekom România Mobile (fostul Cosmote) a fost amendată cu 1,1 milioane de lei în 2018 pentru nereguli privind indisponibilitatea rețelei

În astfel de cazuri, după analiza tuturor informațiilor, autoritatea poate impune și amenzi.

Amintim că în primăvara anului 2018, Telekom Mobile (fostul Cosmote) a fost amendată cu 1,1 milioane lei de arbitrul telecom (ANCOM) pentru un astfel de incident care a afectat furnizarea serviciilor către clienți. Potrivit obligațiilor din licența de operare, Telekom nu avea voie să depășească 35 de minute de indisponibilitate a retelei, însă căderea, care a fost aproape la nivel național și a afectat toate serviciile - voce, date și SMS, a durat aproape 3 ore, potrivit surselor HotNews.ro.

Compania a primit de fapt două amenzi, care cumulate au valoarea de 1,1 milioane lei, una pentru ca nu a asigurat disponibilitatea rețelei si alta pentru ca nu a păstrat log-urile de rețea (date de trafic si pe voce, sms si date). La scurt timp, ANCOM a dat comunicat oficial pe această temă, confirmând informațiile prezentate în premieră de HotNews.ro.



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















37435 vizualizari

  • -7 (17 voturi)    
    Mare paguba (Joi, 16 ianuarie 2020, 17:30)

    ady77 [utilizator]

    Daca nu ma functioneaza, nu mai stiu companiile de telefonie, si producatorii de terminale pe unde ne mai miscam, ce mai discutam, s.a.m.d.
    • +5 (5 voturi)    
      99% din trafic este bla-bla (Vineri, 17 ianuarie 2020, 9:04)

      Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      Fara indoiala. Nu uita insa ca exista echipamente industriale care sunt monitorizate prin reteaua GSM. Si da, inca exista echipamente care genereaza alarme prin SMS. Sunt vechi insa isi fac treaba bine, te poti baza pe ele si nu exista nici un motiv sa fie schimbate. Pentru a monitoriza un transformator industrial nu e nevoie sa ai 5G si 1.5 Gbps conexiune la el.
  • +6 (14 voturi)    
    Concluzia? (Joi, 16 ianuarie 2020, 18:18)

    Sparafucile [utilizator]

    Orange SUCKS!
  • +2 (12 voturi)    
    orange (Joi, 16 ianuarie 2020, 21:47)

    Cosmin Vasile [anonim]

    sai amendeze si pe gunoaie ca merita cu cat mai multi bani cu atat mai bine ca numai sa fure clienti stiu sa faca.
  • +6 (6 voturi)    
    ciudata justitie (Vineri, 17 ianuarie 2020, 9:31)

    pardalian [utilizator]

    Deci avem clientul Orange care nu poate folosi reteaua (am patit-o si eu marti la ora 17), avem Orange care are probleme cu echipamentele. Ambi sunt afectati si cu pierderi. Si mai avem si al treilea actor care se baga si el in seama, statul roman, care amendeaza Orange si baga banii in buzunar. Orange recupereaza pierderea de la clienti. Faina treaba!
    • +2 (2 voturi)    
      ei (Vineri, 17 ianuarie 2020, 11:16)

      DoarEUEUEU [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

      nu cred ca o sa crească abonamentele, ar pierde un procentaj din clienți. Problema e ca nici apelurile către 112 sau RO ALERT nu au funcționat sau a funcționat cu probleme. Si dacă citești cu atenție articolul o sa vezi ca nu au dat amenzi, urmează sa vadă ce a dus la asta și dacă a fost eroarea din cauza unor teste de echipamente (5G???), implementări greșite, adică din vina lor sigur vor primi amenda, altfel (cauze neimputabile Orange) nu cred ca vor primi. Vezi si contractul cu Orange (defapt cu orice operator) ca este o clauza de funcționalitate serviciu care ii absolvă de răspundere.
  • +1 (7 voturi)    
    Cand (Vineri, 17 ianuarie 2020, 9:32)

    Alexa.99. [utilizator]

    nu existau macar telefoane mobile, nu murea nimeni din lipsa lor.
    Acum, "Vai, vai, a picat reteaua o ora, ce ma fac fara facebook? Si nu mai pot s-o sun pe mama s-o intreb daca a pus fasolea la fiert."
    • +4 (4 voturi)    
      Stai linistita... (Vineri, 17 ianuarie 2020, 10:00)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Alexa.99.

      ...a fost o vreme cand nu exista electricitate,apa curenta,gaz,medicamente si erau unii foarte fericiti...
    • +5 (5 voturi)    
      si (Vineri, 17 ianuarie 2020, 11:24)

      DoarEUEUEU [utilizator] i-a raspuns lui Alexa.99.

      Pui problema greșit, cei afectați sunt cei care nu au putut apela 112, ca nu a intrat cineva pe net nu e prolema sau ca nu și-a sunat mama s-o întrebe de fasole, desi cei din urma sunt mult mai multi prima categorie este mult mai importanta.
      In RO ca sa poti suna la 112 trebuie sa ai un SIM inregistrat in retea. Nu se intregistreaza in retea sau nu functioneaza reteaua....nu poti apela 112. Sper sa nu se gaseasca niciunul dintre noi in situatia sa trebuiasca sa sune la 112 si sa nu poata!
    • 0 (0 voturi)    
      Te inseli amarnic (Vineri, 17 ianuarie 2020, 14:48)

      Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui Alexa.99.

      Daca tu crezi ca un operator de date sau telefonie transporta numai voce si Facebook. Asa cum am scris mai sus transporta si date de la procese industriale in absenta carora nu are sens sa o intrebi pe mama daca a pus fasolea la fiert intrucat ea nu are nici gaz, nici apa si nici electricitate daca acele procese industriale nu functioneaza. Si au functionat pentru ca sunt controlate prin retele redundante.
  • +3 (3 voturi)    
    windows 7, Windows Server 2008 (Vineri, 17 ianuarie 2020, 10:53)

    cimitirescu [utilizator]

    ce coincidenta cu faptul ca perioada de asistență pentru Windows 7 si Windows Server 2008 s-a încheiat la data de 14 ianuarie 2020
    ca orice operator din RO "care se respecta" si-a umflat reteaua adaugand fara cap noi utilizatori dar fara sa investeasca suplimentar in dotare existenta, mai mult inlocuirea echipamentelor uzuate moral a fost ignorata
    iar acum a venit scadenta si toate echipamentele si platformele care au windows 7si/sau Windows Server 2008 au primit atentionari si s-au blocat
    asta este realitatea!
  • +3 (3 voturi)    
    Cine este furnizor echipamente ? (Vineri, 17 ianuarie 2020, 13:01)

    mihai2015 [utilizator]

    De ce nu este numit furnizorul de echipamente care a cauzat problema ?
    Nu este cumva marea firma chinezeasca care ar vrea sa faca 5G in Romania ?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by