Aproape jumătate din apelurile la 112 de anul trecut au fost false. În total, 11,3 milioane de români au sunat la serviciul de urgențe

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 11 februarie 2020, 10:34 Economie | Telecom


Oficialii STS
Foto: Hotnews
Aproape jumătate dintre cele 11,3 milioane de telefoane date de români anul trecut la numărul unic de urgență au fost non urgențe sau false. Cătălin Chirca, purtătorul de cuvânt al STS, a precizat marți, pentru RFI, că cele mai multe apeluri non urgente sunt făcute din buzunar din cauză că oamenii uită să își blocheze telefonul.

Numărul apelurilor false la 112 rămâne ridicat, potrivit datelor publicate de STS de Ziua Europeană a Numărului de Urgență. Sunt 16 ani de când acesta a fost implementat în România.

Astfel, aproape jumătate dintre cele 11,3 milioane de telefoane date de români anul trecut la numărul unic de urgență au fost non urgențe sau false. Amenzile însă au crescut, iar un apel fals te poate costa până la 5.000 de RON.

"E important să fim responsabili când apelam 112 și să o facem atunci când e o urgență", a declarat Cătălin Chirca, purtătorul de cuvânt al STS. Apelarea responsabilă poate salva o viață, mai spune el.

În cazul în care sunăm din greșeală la 112 nu trebuie să închidem, ci să rămânem pe fir și sa spunem că am apelat din greșeală. Se câștiga astfel mult timp care poate fi folosit de operatori în caz de urgență.

Într-un comunicat de presă, transmis marți de STS, se arată că în 2019 operatorii Serviciului au preluat 11.301.881 de apeluri, mai puține cu 1.433.955 față de anul precedent. Apelurile de urgență au reprezentat 51,90% din numărul total al apelurilor recepționate, în timp ce diferența de 48,10% reprezintă, în principal, apeluri efectuate din greșeală, solicitări de informații diverse, farse și apeluri injurioase.

Apelurile au fost transferate către agențiile de intervenție după cum urmează: Ambulanță 55,4%, Poliție 22,9%, ISU-SMURD 16,9%, Jandarmi 4,1% și alte agenții 0,4%. În 2019, cele mai multe apeluri la 112 s-au înregistrat în jurul orei 19:00, iar cele mai puține în jurul orei 4:00. În condiții normale de lucru, operatorii STS au preluat cele mai multe apeluri în data de 12 august 2019 - 37.617, iar dintre acestea 21.070 au reprezentat urgențe (56,01%).

În calitate de administrator al SNUAU, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) în prezent implementează Tehnologia AML (Advanced Mobile Location) cu ajutorul căreia informațiile de localizare din telefon sunt preluate, în mod automat, și sunt transmise către Serviciul de urgenţă 112. În acest moment, tehnologia este testată în zona București-Ilfov, urmând ca, în perioada următoare, să fie operaționalizată la nivel național. Principalul avantaj al tehnologiei AML îl constituie furnizarea unor informații de localizare cu o acuratețe ridicată, de ordinul metrilor/zecilor de metri.



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1035 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    cu alte cuvinte... (Marţi, 11 februarie 2020, 11:18)

    Humbert [utilizator]

    ...obligativitatea cumpararii cartelelor preplatitedoar cu buletinul nu va rezolva nici pe departe problema apelurilor non-urgente la 112, pt ca cele mai multe sunt apeluri din greseala, care se vor intampla in continuare.


    Insa manipularea josnica facuta de Arafat a functionat si acum avem cartele doar cu buletinul - doar Arafat stie de ce e important acest lucru, ca in mod evident argumentul ca se reduc apelurile non-urgente/false la 112 a fost doar praf in ochi.
    • 0 (0 voturi)    
      Evident (Marţi, 11 februarie 2020, 12:11)

      Marionete [utilizator] i-a raspuns lui Humbert

      Doar nu credeai ce iti spune un politician...
  • +1 (1 vot)    
    Alo, 112? (Marţi, 11 februarie 2020, 11:24)

    Marionete [utilizator]

    "Va rog sa nu ma credeti. Acesta este un apel fals."

    Cum va fi catalogat acest apel? Fals sau real? Am zis clar "apelul" nu "urgenta".
  • +1 (1 vot)    
    incompatibili (Marţi, 11 februarie 2020, 11:46)

    Toni_Romania [utilizator]

    multi romani nu ar trebui sa aiba acces la nicio tehnologie - sunt prea imaturi
  • +2 (2 voturi)    
    Cine va mai crede? (Marţi, 11 februarie 2020, 11:47)

    gico [utilizator]

    Statisticile astea sunt facute ca pe vremea lui Ceausescu. Sunt curios cate din apelurile in cazul Caracal au fost trecute la farse.

    Cat timp nu-i verifica nimeni pot sa spuna orice.

    Bine ca au mai taiat din balbaielile lui Arafat ca ar fi 70% apeluri false.
  • -2 (2 voturi)    
    ce utilitate are 112 ? (Marţi, 11 februarie 2020, 12:31)

    dezamagitul [utilizator]

    De ce nu inchidem acest serviciu mancator de bani. Si asa va vaitati ca nu sant bani pentru pensii dar pentru trantori care se fac ca au de lucru sant. Cea mai mare magarie sa ti un asa serviciu unde golanii si smecherii a-si bata joc de voi. Alo arafat (compatriot cu teroristi ) ce bine se intelege cu alti teroristi psd-isti . A ajuns omul de baza al diversiunilor psd-iste . De ce nu a luat masuri sa functioneze acest serviciu inutil pentru marea majoritate a populatiei, nu sa stea pe la antene ca sa ne arate ce nu face el zilnic si cand se intampla ceva rau alti sant de vina .Trebuie sa multumim lui Dumnezeu ca a venit acest Mesia sa salveze tara lui iliescu .


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by