Grupul DIGI/RCS&RDS, care are peste 13.000 de angajați în România, și Vodafone România (care prin preluarea UPC a ajuns circa 4.000 de angajați) au prezentat miercuri la solicitarea HotNews.ro ce măsuri preventive au luat pentru evitarea riscurilor de îmbolnăvire cu coronavirus în rândul angajaților, precum și în rețelele de magazine. Acțiuni de igienizare în sedii și în magazine, flexibilizarea programului de lucru ori posibilitatea lucrului de acasă pentru unii angajați, utilizarea tehnologiei pentru evitarea contactului direct ori anularea unor evenimente sunt câteva dintre măsurile implementate.

Piata telecomFoto: ANCOM
  • UPDATE (joi, 12 martie) Orange și Telecom au comunicat la solicitarea HotNews.ro ce măsuri au luat împotriva COVID-19.

Ce spune Orange despre măsurile luate împotriva coronavirusului

„Orange a luat măsuri preventive încă de la începutul lunii februarie, în linie cu recomandările instituțiilor locale acreditate și ale Grupului Orange. Întreg setul de măsuri are ca obiective prioritare siguranța angajaților și continuitatea businessului. În aceste zile, este evidentă importanța telecomunicațiilor în menținerea serviciilor vitale pentru economie și pentru viața de zi cu zi a oamenilor. Astfel, Orange se asigură de continuitatea serviciilor de telecomunicații pentru toți clienții, în special pentru operațiunile critice desfășurate de către personalul medical și de către autorități.

Astfel, au fost aplicate, progresiv și la nivelul tuturor entităților Orange, măsurile necesare care contribuie la protejarea angajaților și a clienților și la prevenirea unei epidemii. În prezent, nu sunt depistate cazuri pozitive de infecție cu COVID-19 în niciuna dintre cele 3 entități Orange.

Respectând recomandările autorităților, în funcție de specificul de lucru al fiecărui angajat, este recomandat și susținut lucrul de acasă, iar acest lucru se întâmplă deja în mai multe departamente, planul fiind de extindere a acestei măsuri.

Începând de vineri, Orange shopurile stradale vor funcționa după un program redus:

De luni până vineri: 09:00 - 18:30

Sâmbătă: 09:00 – 14:00

Tot ca o măsură de prevenție a răspândirii virusului, este în desfășurare dezinfectarea spațiilor de lucru Orange la nivelul întregii țări.

Încă din luna februarie, angajații care s-au întors din călătorii (personale sau în interes de business) din țări cu risc de infectare cu SARS-CoV-2 au rămas în autoizolare pentru o perioadă de 14 zile, lucrând remote. Angajații primesc în mod constant informari cu privire la pașii pe care trebuie să îi facă în cazul în care exista suspiciunea de îmbolnăvire. De asemenea, s-a impus renunțarea la călătoriile de business, au fost instalate recipiente cu dezinfectant în cladirile de birou și în magazine și se fac informări cu privire la igiena și conduita angajaților.”

Ce spune Telekom România despre măsurile de prevenție împotriva COVID-19:

"Telekom România adoptă măsuri proactive pentru a-și proteja angajații. Compania sporește măsurile de igienă în spațiile de lucru și limitează pe cât posibil interacțiunile, prin implementarea programului Work from Home.

Compania a creat o linie specială de informare pentru angajați, Dispeceratul Telekom, a eficientizat procesul de utilizare a lucrului de acasă, a comunicat constant cu aceștia și va continua să comunice toate informațiile relevante.

Ținând cont de închiderea unităților de învățământ în perioada 11 – 22 martie 2020, dar și de recomandările autorităților cu privire la izolarea la domiciliu a persoanelor care prezintă simptome de infecție respiratorie, Telekom România a optimizat procedurile de aplicare a muncii de acasă. Telekom a suspendat deplasările în interes de serviciu, recurgând la mijloace de comunicare digitală pe cât posibil (webex, teleconferință etc.).

Compania va continua să implementeze toate măsurile posibile pentru protejarea angajaților și pentru furnizarea serviciilor de telecomunicații în parametri normali."

Ce spune grupul Digi despre măsurile preventive împotriva coronaviruslui:

"Începând de la primele semnale de răspândire a epidemiei COVID – 19 în Europa, am luat o serie de măsuri pentru a sensibiliza și informa angajații în legătură cu măsurile profilactice și de igienă care contribuie la prevenirea extinderii epidemiei. Principala noastră preocupare este aceea de a asigura un climat de lucru sănătos angajaților și clienților noștri.

Pe lângă comunicarea constantă cu angajații noștri, am asigurat informarea lor cu privire la modalitățile în care se pot proteja; am intensificat igienizarea tuturor spațiilor de lucru, cu o atenție sporită la zonele care implică interacțiunea directă cu clientul. De asemenea, au fost adoptate de către conducerea companiei o serie de decizii cu privire la programul de lucru precum:

* flexibilizarea intervalelor de lucru astfel încât angajații să poată evita în drumul către și dinspre serviciu aglomerările din mijloacele de transport în comun, cu precădere în orașele mari, dar nu numai;

* am recomandat, în anumite condiții, lucrul de la domiciliu acolo unde natura activității permite aceasta;

* cu titlu de excepție, se acordă zile de absență motivată, cu plata normală a acestora, pentru părinții care nu au soluții imediate privind supravegherea copiilor, ca urmare a deciziei de suspendare a activității în învățământul preuniversitar.

O altă măsură imediată a fost reprogramarea sau anularea deplasărilor și misiunilor în interes de serviciu în zonele cu risc de infectare, încă de la primele anunțuri ale autorităților.

Pentru moment, compania își desfășoară activitatea normal, fără să constatăm un impact asupra business-ului".

Ce spune Vodafone Romania despre măsurile de preventive împotriva Covid-19:

"Respectăm cu strictețe toate recomandările și măsurile anunțate de autorități în vederea limitării răspândirii coronavirusului și ne vom conforma tuturor măsurilor care vor fi anunțate pe viitor. De exemplu, Vodafone România a decis anularea tuturor evenimentelor planificate să aibă loc în martie, din București (8 martie), Cluj (11 martie) și Iași (14 martie).

De asemenea, avem un plan de prevenție, pentru a proteja angajații și colaboratorii companiei, prin diminuarea riscului de răspândire a virusului, precum și un plan de management al continuității afacerii, cu acțiuni și măsuri clare, menite să asigure derularea activităților critice ale companiei, în astfel de situații, precum asigurarea serviciilor pentru clienți, care pentru noi sunt o prioritate.

Printre măsurile de prevenție deja implementate se numără restricționarea călătoriilor de business în această perioadă pentru angajații noștri, recomandări în cazul călătoriilor în scop personal dinspre zonele afectate, derularea de acțiuni de curățenie în toate sediile noastre și în rețeaua de magazine, instalarea de dozatoare cu dezinfectant în spațiile de birouri și în magazine.

De asemenea, menționam posibilitatea angajaților de a lucra de acasă, cu precădere pentru părinți și pentru cei cu probleme de sănătate pre-existente, precum și implementarea unui program de lucru flexibil, acolo unde este posibil, pentru a evita intervalele orare aglomerate din mijloacele de transport. Mai mult decât atât, încurajam în cadrul companiei utilizarea soluțiilor și tehnologiilor care permit realizarea de conferinte audio-video cu partenerii și colaboratorii, pentru a limita, astfel, contactul direct.

Nu în ultimul rând, derulăm informari periodice în rândul angajaților nostri cu privire la măsurile de igienă și protecție recomandate pentru a limita riscul de contaminare."

HotNews.ro a adresat întrebări și către Telekom România (fostele Romtelecom și Cosmote) și Orange România și vom reveni cu răspunsuri imediat ce le vom primi.