Arbitrul telecom cere să nu se întrerupă serviciile de internet, TV și telefonie, în caz de neplată a facturilor

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 2 aprilie 2020, 13:50 Economie | Telecom


Adresa ANCOM
Foto: Hotnews
În contextul răspândirii virusului COVID-19 și a instituirii stării de urgență în țară, Autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM) a solicitat în data de 20 martie furnizorilor de telefonie fixă și mobilă, internet și televiziune să nu întrerupă furnizarea serviciilor pentru neplata facturilor, se arată într-o adresă publicată miercuri de Vali Petcu pe blogul său. Contactat de HotNews.ro, Sorin Grindeanu, președintele ANCOM, a confirmat adresa și a precizat că operatorii au deja proceduri interne prin care oferă utilizatorilor posibilitatea amânării plăților sau eșalonarea acestora.

  • Vezi aici integral adresa ANCOM către furnizorii de comunicații

Sorin Grindeanu, presedinte ANCOM
Foto: AGERPRES
"Ȋn contextul actual al răspândirii virusului COVID-19, ANCOM a solicitat în data de 20 martie furnizorilor de servicii de comunicații electronice (telefonie fixă și mobilă, internet, retransmisie programe audio-vizuale) să nu întrerupă furnizarea serviciilor pentru neplata facturilor. Operatorii au deja proceduri interne prin care oferă utilizatorilor posibilitatea amânării plăților sau eșalonarea acestora și suntem încrezători că, mai ales în această perioadă de stare de urgență pe teritoriul României, operatorii nu vor recurge la suspendarea furnizării serviciilor pentru acei abonați aflați în imposibilitatea plății facturilor.

Serviciile de comunicații sunt esențiale, iar asigurarea continuității lor este o prioritate pentru ANCOM, care va continua să ia toate măsurile necesare pentru ca cetățenii să beneficieze fără întrurupere de servicii de telefonie și internet.",
a declarat joi pentru HotNews.ro Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.


"În contextul pandemiei COVID-19, care a afectat și țara noastră, și având în vedere starea de urgență stabilită prin Decretul Președintelui României nr. 195/18.03.2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență (CNSSU) coordonează eforturile pentru limitarea răspândirii virusului la nivel național, luând măsurile care se impun.

Rețele și serviciile publice de comunicații electronice sunt principalul mijloc de realizare a comunicațiilor între cetățeni, între autoritățile statului, între acestea și agenții economici implicați în implementarea deciziilor stabilite, precum și între autoritățile statului și populație în ceea ce privește informările publice.

Având în vedere recomandările oficiale privind limitarea interacțiunii umane, izolarea persoanelor suspecte de a fi contractat virusul și posibilitatea de restrângere a mobilității persoanelor sau chiar impunerea izolări la domiciliu, poate exista riscul ca utilizatorii de servicii de comunicații electronice să nu poată plăti serviciile contractate.

Avâand în vedere elementele prezentate mai sus și totodată ca măsură de sprijinire a restricțiilor instituite deja de MAI-CNSSU în baza declarării stării de urgență, în linie cu măsurile de ordin economic promovate la nivelul Guvernului României, în baza prevederilor art. 9 alin. (2) din Ordonanța de Urgență nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, cu modificările și completările ulterioare, potrivit cărora (..) administratorii operatorilor economici care asigură servicii de utilitate publică în domeniile energetic, sănătate, agricultură și alimentație , alimentare cu apă, comunicații și transporturi au obligația de a asigura continuitatea furnizării serviciilor esențiale pentru populație și pentru forțele destinate apărării", precum și ținând cont de prevederile art. 62 alin. (1) din ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2011 privind modificările și completările ulterioare, potrivit cărora 'Furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului prin intermediul rețelelor publice de comunicații electronice fixe și mobile au obligația de a lua toate măsurile necesare pentru a asigura disponibilitatea maximă a acestor servicii, în caz de perturbare gravă a funcționării rețelei sau în caz de forță majoră', vă solicităm ca, în caz de neplată a facturilor, să nu dați curs procedurii de suspendare a serviciilor sau de deconectare a utilizatorilor de la rețeaua de comunicații electronice pe perioada instituirii stării de urgență pe teritoriul României".



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5035 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    ok boomer. (Joi, 2 aprilie 2020, 16:45)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    nu o sa-mi mai platesc factura.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by