Traficul total de date a crescut, în medie în ultima săptămînă din luna martie, cu 12% în rețelele mobile și cu 20,9% în rețelele fixe, în timp ce traficul de voce a înregistrat creșteri medii de 22% în rețelele mobile și 22,7% în rețelele fixe, a anunțat miercuri Arbitrul telecom, după centralizarea datelor transmise de furnizorii de comunicații. Izolarea populației la domiciliu, munca și învățatul de acasă, în contextul pandemiei de coronavirus, au dus la creșteri de peste 20% la internetul mobil și de până la 90% la internetul fix, potrivit datelor furnizate la solicitarea HotNews.ro de Orange, Vodafone, Telekom și RCS&RDS.

Consumul de internetFoto: ANCOM

Datele oficiale anunțate miercuri de ANCOM:

Traficul total de interconectare a crescut, în medie, cu 21% în rețelele mobile și cu 19% în rețelele fixe. Pentru prelucrarea datelor s-a luat ca referință sfârșitul lunii februarie 2020, când a fost înregistrat primul caz de infectare cu virusul COVID-19 în România.

Conform informațiilor transmise de furnizori, în rețelele mobile, traficul de date a înregistrat creșteri medii de 12% (fiind înregistrate creșteri între 7 % și 20%). În rețelele fixe, traficul de date a crescut în medie cu 20,9%, furnizorii raportând creșteri între 18% și 27%.

În rețelele mobile, traficul de voce a crescut în medie cu 22% (fiind înregistrate creșteri între 18,2 % și 24%), iar în rețelele fixe, cu 22,7%, furnizorii raportând creșteri între 8,5% și 44,7%.

Traficul total de interconectare raportat de furnizorii de comunicații electronice a înregistrat o creștere medie de 21% în rețelele mobile, fiind înregistrate creșteri între 17,7% și 24%. În rețelele fixe, traficul total de interconectare a crescut în medie cu 19%, fiind raportate creșteri între 6,3% și 41%.

În general, furnizorii au experimentat un număr în creștere de situații de congestie pe rețelele mobile de acces (peste 80% grad de încărcare a porturilor utilizate și a resurselor radio de acces).

Traficul de date total raportat de către principalele puncte comune de interconectare din România, peering plus tranzit, (IXPs) a crescut cu valori între 10% și 33%.

La solicitarea ANCOM, furnizorii au transmis creșterile medii ale traficului înregistrate la finalul lunii martie luând ca dată de referință (stare de normalitate) perioada în care s-a confirmat în Romania primul caz de COVID-19 (25 februarie 2020).

Asigurarea continuității furnizării serviciilor de comunicații

Pentru a asigura continuitatea furnizării serviciilor în cazul creşterii traficului de date, furnizorii au luat măsuri pentru a monitoriza mai eficient capacitatea disponibilă a rețelei și a interveni unde este necesar, dar și măsuri pentru modernizarea echipamentelor de rețea și simplificarea și eficientizarea procesului de achiziții.

Creşterea traficului de voce și de date vine în contextul implementării tot mai intense a muncii la distanță, a mutării cursurilor școlare și universitare în mediul online şi a creşterii semnificative a componentei de entertainment online.

ANCOM mai spune că va monitoriza constant situația și măsurile luate de furnizori pentru a asigura funcționarea corespunzătoare a rețelelor și serviciilor publice de comunicații electronice, gradul de încărcare a rețelelor și eventualele congestii.

  • Ce schimbări în traficul din rețele au transmis, la solicitarea HotNews.ro, Orange, Vodafone, Telekom și RCS&RDS

Izolarea populației la domiciliu, munca și învățatul de acasă, în contextul pandemiei de coronavirus, au dus la creșteri de peste 20% la internetul mobil și de până la 90% la internetul fix, arată datele furnizate la solicitarea HotNews.ro de Orange, Vodafone, Telekom și RCS&RDS, cei patru mari operatori locali de comunicații. Atenție! S-a schimbat inclusiv modul în care folosim aceste servicii: vorbim mai mult la telefon la prânz decât seara, iar în unele rețele traficul de voce și date nu mai are valori ridicate dimineața și seara, ci a devenit liniar pe tot parcursul zilei.