Efectele fake news și ale teoriilor conspirației: Turnurile de telefonie 5G au început să fie incendiate în mai multe țări din Europa

de A.V.     HotNews.ro
Miercuri, 20 mai 2020, 10:09 Economie | Telecom

Turn 5G incendiat in Marea Britanie
Foto: AGERPRES
​Vandalii și conspiraționiștii au o nouă țintă: turnurile de telefonie 5G. Sub titlul, "În Europa, vrăjitoarele au început să fie din nou arse pe rug", publicația Politico atenționează că în mai multe țări din Europa turnurile 5G au fost incendiate, așa cum în Evul Mediu multe femei au fost arse pe rug pe motiv că ar fi vrăjitoare. Zeci de turnuri 5G au fost incendiate în Olanda, Italia, Irlanda, Belgia, Cipru și Marea Britanie. Vandalii își motivează acțiunile pe teorii absurde, precum faptul că stațiile 5G ar răspândi coronavirusul, ori că radiațiile emise ar slăbi sistemul imunitar. Susțin char că boala COVID-19 nu ar exista, ci ar fi doar un mit pentru a ascunde efectele 5G.

În Marea Britanie, unde au avut loc 60 de astfel de acte de vandalism și incendiu, conspiraționiștii 'au descoperit' un turn 5G în noua bancnotă de 20 de lire și au susținut că ar fi un fel de mesaj codat. De fapt, scrie Politico, era doar farul din Margate, orașul atât de drag lui J. M. W. Turner, artistul de pe bancnotă.

Autoritățile din domeniul sănătății au tot insistat să comunice că nu s-a dovedit ca tehnologia 5G să fie un pericol pentru nimeni, dar degeaba. Numărul atacatorilor a crescut și aceștia își mențin teoriile.

Neîncrederea în tehnologia 5G ar avea la bază diverse interese.

Politico amintește că Rusia are o campanie de perturbare a societăților occidentale, diverse publicații rusești inundând spațiul public cu informații false și alarmante despre 5G, numind noua tehnologie purtătoare de 'cancer fără fir'.

Culmea este că în ciuda acestei campanii de demonizare a noii tehnologii, președintele Rusiei, Vladimir Putin a ordonant lansarea rețelelor 5G în Rusia, în luna februarie din acest an.

Companii precum Facebook și YouTube s-au mulțumit să permită săptămâni întregi ca astfel de planuri sălbatice de ardere să fie găzduite pe platformele lor.

Politicienii din Europa și Statele Unite au hrănit și ei anxietățile cetățenilor. Ei au demonizat Huawei, compania chineză care construiește rețele 5G și au demonizat China însăși, pentru că ar fi fost sursa coronavirusului, contribuind astfel prin minciuni și neglijență la toată această situație, mai scrie publicația Politico.eu.

Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

Fake? (Miercuri, 20 mai 2020, 10:28)

NGP [utilizator]

Nu este nimic fake la faptul ca antenele 5G au un grad mare de radiatie care afecteaza organismul la nivel celular, mai cititi si voi altceva in afara de eticheta la chiloti.
      normal (Miercuri, 20 mai 2020, 10:39)

alex34 [utilizator] i-a raspuns lui NGP

dar tu stiai ca si soarele te radiaza si te afecteaza la nivel celular? dar monitorul din fata caruia comentezi stiai ca te radiaza la cap? ia de citeste si altceva in afara de sputnik
        Hai, un pic de seriozitate (Miercuri, 20 mai 2020, 11:09)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui alex34

"monitorul din fata caruia comentezi stiai ca te radiaza la cap" - era valabil pentru tuburile catolice (mai catodice decat papa) vechi. De prin anii 70-80 CRT-urile erau deja f bine construite ca razele X sa nu produca efecte.
          Nu erau raze X vreodata din tuburi catodice. (Miercuri, 20 mai 2020, 11:29)

Lok [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

Prea mica tensiunea, prea mica distanta de accelerare, prea mica energia, prea mic orice vrei tu. Dar radiatia luminoasa este radiatie, la fel cum 5G emite in microunde si aia e radiatie, mai slaba decat radiatia infrarosu emisa de un corp uman la 2 metrii distanta, dar e radiatie.
            Erau (Miercuri, 20 mai 2020, 12:14)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui Lok

Tuburile catodice initiale emiteau raze X. De aceea daca iei un tub din anii 70 vei constata ca pe fata are o sticla groasa cu plumb. Foarte, foarte groasa. OK, cantitatea era foarte mica insa producatorii nu si-au asumat riscuri, fiind radiatie ionizanta.

Legat de radiatie, este foarte simplu: "Orice corp emite pe toate lungimile de unda." Mai mult sau mai putin. Da, un corp uman emite chiar radiatie gama. In primul rand, suntem scaldati in radioactivitatea normala a mediului (poti construi o camera cu ceata chiar in casa si vedea ca in mod constant suntem bombardati cu radioactivitate terestra si raze cosmice). In plus, ingeram substante radioactive la tot pasul (cantitati infime) dar care, prin descompunere radioactiva, pot emite raze gama. Deci si noi ca oameni emitem chiar si raze gama (cantitati infime, probabil care nici nu se pot masura).

Deci orice corp emite pe absolut toate lungimile de unda.
              Puteau emite raze x daca erau defecte. (Miercuri, 20 mai 2020, 13:26)

Lok [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

Ca pentru a emite raze X e totusi nevoie de electroni de o anumita energie. Daca cauti constructia tuburilor pentru a emite specific raze X vei gasi probleme majore in a le produce in TV-uri.
              Dar "orice corp emite orice" e o afirmatie de evitat, e rezolvata de un secol de Planck, Boltzmann Einstein si Bose si ii spunea ultraviolet catastrophe. Faine vremuri.
                Un corp care nu emite nimic (Miercuri, 20 mai 2020, 14:14)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui Lok

Nu exista. Este ca vidul absolut. Mereu ai o mica perturbatie.
          Omul era ironic (Miercuri, 20 mai 2020, 11:37)

sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

Evident ca o persoana ca NGP nu o sa ciiteasca niciodata la modul serios chestii legate de nivelul de radiatie solara intr-o zi de vara, de nivelul de radiatie emisa de o antena GSM sau radiatiile emise de un monitor.

El stie deja.
            Am scris (Miercuri, 20 mai 2020, 12:08)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

Ca sa nu cumva sa inceapa unii sa aiba idei ca un monitor LED sau LCD ii iradiaza.
          am dat 2 exemple extreme (Miercuri, 20 mai 2020, 14:13)

alex34 [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

soarele la fel ca un monitor emite lumina deci radiatie, ca unul te poate omora iar celalalt e inofensiv e alta poveste. la fel si cu 5G, lumea se vaita ca ii radiaza si dupa se duc la plaja si incaseaza infinit mai multe radiatii cu efecte reale de la soare
        Studiile sunt facute pe vapor (Miercuri, 20 mai 2020, 11:23)

sdan1 [utilizator] i-a raspuns lui alex34

Eu urasc teoriile conspirationiste, citesc studii stiintifice din cand in cand si totusi cred ca e o mare problema cu modul in care sunt facute studiile asupra impactului asupra oamenilor.

1. se testeaza pe un orizont nerealist de scurt sa spunem un an. cine din noi e interesat sa nu fie efecte negative doar intr-un an. majoritatea suntem interesati sa fie safe si 30-50 de ani.

2. studiile sunt si asa incomplete. se presupune ca traim intr-un mediu ideal in afara de sa spunem radiatiile 5G. guess what, noi stam nu doar cu semnal 5G ci si zeci de retele wifi, poluare, E-uri etc. cantitatile de radiatii si efecte din studii sunt mult sub-dimensionate fata de efectul combinat real.

3. o parte din studii sunt finatate de retele de comunicatii si producatori. plus lobby-ul aferent. cercetatorii independenti nu aceleasi resurse si influenta deci tabara pro-tehnologii noi. si netestate suficient are un avantaj disproportionat.

deci mai usor cu clasificarea celor care au dubii in inapoiati etc cand tu singur nu prea esti obisnuit sa privesti critic, analitic si obiectiv.
          La radiatia neionizanta conteaza doar Watti (Miercuri, 20 mai 2020, 11:54)

Lok [utilizator] i-a raspuns lui sdan1

Si 5G+4G+3G+2G+WIFI+RADIO+toate comunicatiile daca te-ai afla langa antene la 1m distanta nu fac cat Soarele pe o plaja de nudism. Nu au destula energie antenele, nu ca nu ar putea avea mai multa, dar nu au.
            In primul rand (Miercuri, 20 mai 2020, 13:37)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui Lok

Nu stiu cum cineva ajunge la 1 m de antena de radiocomunicatie. Este imprejmuita cu gard iar tehnicienii arareori lucreaza cu antena hot, nu din cauza pericolului radiatiei cat mai degraba din cauza unui alt pericol: electrocutarea.

Cat despre o antena de radio, aceasta e amplasata pe izolatori de portelan pentru ca tensiunea de alimentare si puterea sunt foarte mari. Cautati pe Youtube cum un rus (cine altcineva) asculta radioul punand iarba pe o antena de transmisie.
              Nice clip. (Miercuri, 20 mai 2020, 15:20)

Lok [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

Dar merge doar la AM. Oricum din cate gasesc antele radio sunt pe la 50kW cu 250kW fiind rareori instalat. Chiar si asa la o distanta de 1 m ai avea sub 1kW de putere pe metru patrat, daca ai reusi cumva sa il absorbi, ceea ce nu prea merge. Soarele e pe la un placut 1kW si un pic peste, si chiar poti sa absorbi un 50% din ce emite. Soarele te poate iradia mai tare decat cele mai tari antene radio, si nimeni nu se crizeaza in privinta lui.
                Cel mai simplu aparat de radio AM (Miercuri, 20 mai 2020, 15:33)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui Lok

Este cu o dioda si o galena :) Dar rusii astia arata ca daca nu vrei neaparat wireless, poti asculta radioul si cu iarba :))

In spatiu exista particule subatomice care au tot atata energie ca o minge de baseball la 100 km/h. Uimitor cand te gandesti ca poate fi doar un singur proton. Din fericire nu ajung pana la sol pentru ca interactioneaza cu particulele gazelor atmosferei.
          dar nu exista (Miercuri, 20 mai 2020, 13:24)

TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui sdan1

Studii stiintifice pe radiatii electro magnetice.
            Noooo (Miercuri, 20 mai 2020, 14:58)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

Faptul ca nu stii de ele nu inseamna ca nu exista. Insa da, nu exista studii aprofundate pe miliarde de oameni referitoare la expunerea la 5G. Motivul e simplu si banal: nu exista inca retelele care sa acopere atatea cazuri. Pentru orice studiu pilot poti spune ca numarul de subiecti nu e suficient.
            E fumata treaba demult. (Miercuri, 20 mai 2020, 15:26)

Lok [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

Sunt studii.
            Nu vreau sa caut mai multe. Dar poti tu:
        5G nu "produce" virusi (Miercuri, 20 mai 2020, 11:50)

animatron [utilizator] i-a raspuns lui alex34

Asta e o certitudine, spre deosebire de efectele asupra sistemului imunitar care nu sunt dovedite de nici un studiu medical clinic deocamdata (nu sunt cercetatori interesati sau nu gasesc sponsorizari, nu stiu).

Tehnologia 5G e destinata sustinerii IoT (Internet of Things), in lumea de maine vom fi nevoiti sa conectam miliarde de aparate, unele mobile altele fixe, la o viteaza cat mai mare de transmitere a datelor.

Sunt mai mult companii care propun diverse solutii 5G, insa compania chineza Huawei are un avans considerabil, domina piata.

Problema Huawei e ca apartine Republicii Populare China, ori in acea tara condusa de un regim comunist, totalitar, exista o lege adoptata in 2017 privind colaborarea oricarei persoane fizice si juridice chineze cu serviciile de informatii.

In clar, orice chinez sau firma chineza de pe planeta e obligata de legea chineza sa colaboreze ca informatori cu serviciile de spionaj ale Chinei comuniste.

Huawei dezminte ca ar colabora cu spionajul chinez, dar e normal sa nu ofere vreo certitudine, conducatorii ei chinezi ar ajunge in lagare de concentrare.

Firma chineza se foloseste de zecile de mii de angajati din lume (inclusiv in Romania) pt a-si promova o imagine "nevinovata" si pentru a face santaj economic la adresa unor guverne.

Se observa totusi ca in ultima vreme majoritatea tarilor UE si occidentale au inteles ce jocuri economice face China si incep sa raspunda prin blocarea invaziei chineze in domenii strategice ale economiei europene.

Spre deosebire de China comunista, in UE exista inca libertate de exprimare si oamenii pot apara guvernul chinez si politica sa anti-occidentala daca asta inteleg ei ca e bine.
        Dar e o lovitura data civilizatiei europene, libertatilor de aici, regimurilor democratice, e ura impotriva Europei care ne ajuta sa fim mai prosperi si liberi.
          China a fost folosita (Miercuri, 20 mai 2020, 13:03)

TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui animatron

ca ''fabrica lumii''' pt a distruge companiile private din Europa .. Asa devenim sclavi precum chinezii
          Jef Bezos, Bill Gates mari iubitori de China fac evaziune la greu in Europa . fara sa -i verifice nimeni.
          5g care produce covid (Miercuri, 20 mai 2020, 14:06)

Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui animatron

este o teorie a conspiratiei nascocita si promovata tot de lamestream media in scopul denigrarii tuturor acelora care au ceva de comentat impotriva 5G. Se amesteca multe adevaruri legate de 5G cu minciuna evidenta.
        depinde (Miercuri, 20 mai 2020, 13:22)

TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui alex34

de frecventa si intensitatea puslatiilor.

una e sa te iau eu si sa te zgaltii alta sa te ia Hulk si sa te zdruncine pana iti sar dintii din gura
      E plin de "experti" (Miercuri, 20 mai 2020, 10:47)

Vinceroy [utilizator] i-a raspuns lui NGP

Facuti pe social media, fara studii superioare (Bac, sau 8 clase terminate) care se pricep la "radiatii" si electromagnetism, fizica cuantica, spectru, densitate spectrala de energie, putere etc.
      Eu as propune altceva: daca tot incendiaza, sa suspende operatorii serviciile, sa ii lase cateva zile sau saptamani fara sursa pretioasa de fake news: facebook, whatsapp etc.
      Sa vezi cum vin descreieratii singuri in genunuchi sa "ceara" radiatiile inapoi, ca sa-si ia doza zilnica (orara chiar) de prostie...
        lumineaza-ne maria TA (Miercuri, 20 mai 2020, 13:20)

TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

ia zi cata radiatie electromagnetica ar trebui sa primim geniule ca sa nu existe probleme. sau nu exista studiu stiintific??
          Multa (Miercuri, 20 mai 2020, 15:34)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

Se numeste caldura materna si e de neinlocuit. Pentru tine insa prea tarziu.
            gogule esti pe dinafara (Miercuri, 20 mai 2020, 17:23)

TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

Canalele de calciu cu tensiune (VGCC), cunoscute și sub numele de canale de calciu dependente de tensiune (VDCC), sunt un grup de canale ionice cu tensiune care se găsesc în membrana celulelor excitabile (de exemplu, mușchi, celule gliale, neuroni etc.) cu o permeabilitate la ionul de calciu Ca2
              Gogule, ce e aia ionul de calciu Ca2? (Miercuri, 20 mai 2020, 21:01)

AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

Exista si Ca3? si canalele alea numite intr-un fel dar cunoscute in alt fel ce fac? Ca nu vad legatura cu G5 si Sars-Cov-2 aka Wuhan virus.
                Poti face liceul (Joi, 21 mai 2020, 11:34)

TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

si la 50 de ani
      Nivelul tau (Miercuri, 20 mai 2020, 10:59)

AlexMateiut [utilizator] i-a raspuns lui NGP

De cunoastere de fapt demonstreaza ca tu ai citit doar etichete de chiloti, eventual informatiile de pe spray-urile din baie atunci cand esti pe wc. Faptul ca multi cred in astfel de teorii, demonstreaza inca o data esecul sistemului de invatamant. Acea idee clasica din scoala “pentru ce imi trebuie mie fizica?!” loveste din plin societatea romaneasca acum. Uite de-asta iti trebuie!
      dada (Miercuri, 20 mai 2020, 11:13)

Contrache [utilizator] i-a raspuns lui NGP

presari uniti de pe mapamond, mai lasati-o cu vrajitoarele. Cu sau fara covid, cu sau fara sputnici, 5G nu da tocmai bine cu viata. Asa ca dati-ne direct gamma ray, sa nu o mai lungim. O terminam mai repede si cu stil.
      Ai citit tu pe sputnik.md? (Miercuri, 20 mai 2020, 11:25)

Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui NGP

"In physics, radiation is the emission or transmission of energy in the form of waves or particles through space or through a material medium."
      Deci si lumuna solara (naturala) este radiatie. Este emisie si transmisie de energie sub forma de unde si particule (fotoni, daca stii ce sun aia?) de la soare pe pamant.
      Problema apare la frecventa acestor unde, unele (cum ar fi ultravioletele de frecventa m inalta, peste 80000 GHz) sunt nocive la expunere indelungata tocmai datorita frecventei inalte.
      Exemplele sunt multe. Daca unele radiatii sunt intradevar nocive, asta nu inseamna ca toate sunt nocive (a se vedea exemplul cu lumina solara).
      Nu stiu daca radiiatiile emise de antenele 5G (frecventa ~6 GHz) sunt nocive sau nu, dar oamenii de stiinta spun ca nu sunt nocive (frecventa acestor unde este mult sub cea nociva).
      B***ul familiei - NGP (Miercuri, 20 mai 2020, 12:38)

BiJaz [utilizator] i-a raspuns lui NGP

Cap de fonta, tot spectrul electromagnetic este o forma de radiatie.
      La ce te referi tu, se numeste radiatie ionizanta, care are frecvente incepand de la trilioane de Hz, nu 10 sau 20 de GHz cum au undele folosite pentru 5G.
      De exemplu, lumina vizbila, care iti intra direct in ochi este de miliarde de ori mai energetica. Nu cred ca ai facut pana acum 3 feluri de cancer la ochi.
    Partea cea mai nostima (Miercuri, 20 mai 2020, 10:31)

schimbu3 [utilizator]

e ca majoritatea pilonilor de telecomunicatii sunt suport si pentru celelalte tehnologii (2G, 3G, 4G), nu mai zic ca acelasi pilon este impartit de mai multe companii de telefonie, asa ca odata distrus adio semnal pentru zona.
      Actul poate fi incadrat (Miercuri, 20 mai 2020, 11:10)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui schimbu3

La terorism sau distrugere de infrastructura vitala. Ce urmeaza sa faca? Sa distruga stalpii de inalta tensiune?!?
      Foarte bine. De la 3G in sus nu mai este necesar (Miercuri, 20 mai 2020, 13:24)

D-or [utilizator] i-a raspuns lui schimbu3

Pe mine ma deranjeaza fizic telefoanele cu 4G. Le-am setat pe 3G si aceseaza site-urile la fel de repede, dar cu o precizie ceva mai mica (cu citiva metri) in ceea de priveste localizarea cu GeoTraker, de exemplu.

Niciun beneficiu suplimentar pe care l-ar aduce 4G si 5G nu justifica periclitarea sanatatii
        Si cand te gandesti (Miercuri, 20 mai 2020, 15:08)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui D-or

Ca in multe tari 4G ruleaza exact pe banda 980 MHz (acolo unde rulau telefoanele clasice). Iti dai seama ca pe acest canal un telefon 2G (digital, cu SMS si circuit switched) gen Bosch COM 607 (primul meu mobil, Connex GO!) este chiar ok in timp ce unul modern pe 4G in acelasi canal aduce moartea si boala.

PS: Pe vremea Connex aveai nevoie de antena externa ca sa trimiti semnal la distanta mare, azi releul e langa tine, deci puterile necesare sunt mai mici.
    Chiar avem nevoie de 5G sau e un moft? (Miercuri, 20 mai 2020, 10:31)

YorkshireTerrier [utilizator]

Adica ce nu era OK cu 3G si 4G?

E o aberatie sa dai foc la turnurile respective, dar intrebarea ramane valabila.

Cati dintre voi nu pot sa-si traiasca viata si sa-si desfasoare activitatea pentru ca le lipseste 5G? Telefoanele functioneaza si internetul e OK chiar si cu 4G sau 3G. De unde vine dorinta asta sa facem neaparat ceva de care nu-i nevoie. Ca sa ce?

Societatea s-a impartit in pro si contra 5G, dar daca e necesar se intreaba cineva sau e doar inca un moft, la fel ca schimbarea anuala a telefonului pentru ca a aparut un model nou, nu pentru ca ai nevoie?!?!?
      Bine punctat (Miercuri, 20 mai 2020, 11:15)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

Putem foarte bine ramane la telegraf. Nu exista nimic din ce transmitem azi care sa nu poata fi transmis cu ajutorul unui telegraf. Pana si un film 4K poate fi transpus in puncte si linii, chiar si cand are HDR. De fapt nici nu mai avem nevoie de spatiu. Linie sa preprezinte 1 (ca e mai lung) si punct 0 (ca e mai rotund). Orice alta tehnologie dupa telegraf si hartie este absolut redundanta.

PS: Ai idee cate dispozitive mobile sunt in lume si ce probleme trebuie rezolvate doar pentru ca adresele IPv4 sunt epuizate? Asta ca sa nu mai zicem nimic de congestie sau de faptul ca masinile ar putea automat sa transmita semnal de urgenta in caz de accident, rezultand in si mai multe dispozitive mobile. Toate acestea au nevoie de adresare si banda, inainte ca macar sa ajunga in internet.
        in caz de accident (Miercuri, 20 mai 2020, 11:43)

TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

La ce sisteme de siguranta au masinil noi mai crezi in balaria cu accidentul?
          Una din hibele sistemului de siguranta (Miercuri, 20 mai 2020, 12:17)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

E boul din spale volanului. Si da, chiar si eu sunt uneori acel bou. Pentru ca oricine greseste, uneori ca boul. Ideea e sa nu persistam in gresala.
            ha ha (Miercuri, 20 mai 2020, 12:55)

TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

debitati numai balarii poate le crede fraierimea.
              Esti liber (Miercuri, 20 mai 2020, 14:59)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

Nu numai sa nu le crezi ci chiar mai mult: sa nici nu le citesti. De fapt cred ca asta ai facut in cazul multor altora.
                amice (Miercuri, 20 mai 2020, 17:25)

TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

esti rau intentionat sau postac platit. .discutia este incheiata.
                Va vindeti pe 3 monezi de aur .si vreti respectul celorlalti. Niciodata nu se va intampla asta
                  Argumenetele tale bazate pe stiinta (Joi, 21 mai 2020, 9:49)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

Si ani de studiu, laborator, doctorat, docentura s-au epuizat repede, nu? Discutia? Nu consider ca am avut ce discuta cu tine. Da, am auzit niste zbomot insa am un filtru Fourier o bijuterie si l-am atenuat rapid.
      Documenteaza-te (Miercuri, 20 mai 2020, 11:20)

Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

5G inseamna mai multi clienti gestionati cu o viteza mult mai mare. Beneficiile sunt mutuale, atat pentru companii cat si pentru clienti.
        E vorba doar de profitul firmelor pe sanatatea noa (Miercuri, 20 mai 2020, 14:02)

D-or [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

Ai punctat ce trebuia: Beneficiile companiilor.

Ca noi ne imbolnavim sau, mai grav, ca tinerii in loc sa traiasca in real-life stau ca zombii, nici morti, nici vii, toata ziua cu capul plecat in telefon, asta nu mai conteaza.

Trebuie sa ne aparam dreptul la o viata adevarata nu la un simulacru.

O sa spuneti ca n-avem decit sa ne inchidem telefoanele cei cu astfel de pareri.
        Da, dar asta nu rezolva nimic, daca ceilalti sunt captivi, nu ai cu cine interactiona.
      E simplu! (Miercuri, 20 mai 2020, 11:21)

AlexMateiut [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

Din perspectiva utilizatorului simplu, ca mine sau ca tine, tehnologia 5G nu ti se adreseaza. Sau daca vrei, nu ni se adreseaza. Asta nu inseamna ca ne este interzisa. Acum revenind la intrebarea ta, sau mirarea ta.. tehnologia 5g vine cu o latenta mult mai scazuta si cu o viteza foarte mare. Cu ce ajuta asta? Pai sa-ti dau un exemplu. Cand tu folosesti un telefon 4g si te uiti pe youtube sau scrii pe hotnews si crezi ca iti este suficient, eu in acelasi timp detin o masina tesla. Unele upgrade-uri de soft sunt foarte mari in dimensiuni ca si marime. Daca inainte un update pe 4G se face in o ora, acum cu 5g o pot face in cateva minute. Apoi exemplele pot continua, de la doctori care pot face o operatie de la mare distanta controland un robot in timp real si cu o latenta scazuta(adica de la momentul in care eu dau comanda si tu o primesti). Apoi 5G vine cu mai multe tehnologii noi in special pentru cei care livreaza netul, ca sa ma exprim asa mai pe intelesul tau. Ca sa iti dau si aici un exemplu, imagineaza-ti ca esti la un meci de fotbal cu vreo 30 de mii de oameni pe stadion, si vrei sa faci un live ca un cocalar ce esti.. o sa observi ca iti va merge prost. Ideea e ca turnul de la 4g livreaza semnalul haotic,adica simultan in acelasi timp pentru toti, unde frecvengele sunt si asa foarte ocupate de alte tehnologii, radio etc. Un turn 5G livreaza inteligent, in ordine.. de fapt eficient. Ca un block chain de la tehnologia bitcoin. Aseaza fiecare semnal in ordine, la rand. Ca la coada pe vremea lui Ceausescu. Doar ca foarte rapid, ofera atat cat trebuie fiecaruia. Si cam atat. Mai sunt. Dar te-as baga prea mult in ceata, si nu ai mai intelege nimic. Imi cer scuze pentru cei care lucreaza in domeniu. Am vrut sa fiu cat mai usor inteles.
        Ce imi place de astia care (Miercuri, 20 mai 2020, 12:39)

stiuca [utilizator] i-a raspuns lui AlexMateiut

se "autointutileaza" experti folosind doar o farama de informatie pe care o cunosc si anume un protocol de comunicatie.
        Tinere, Einstein a spus acum ceva timp in urma ca nu exista materie, ci doar energie. Noi suntem doar o manifestare a energiei.
        Cauta pe net, ca e public (nu este nici o conspiratie) efectele electromagnetice asupra corpurilor vii - NASA CR 166661
        Dupa ce intelegi informatia din acest document (facut inca din 1981), cauta pe youtube " the truth about mobile phones and wireless ". Uita-te aici la experti adevarati, nu cunoscatori de "protocoale de comunicatii".
        Nu nici o conspiratie, e adevarul crud - daca vrei sa deschizi ochii!
        Concluziile le trageti singuri!
          Dragule (Joi, 21 mai 2020, 23:42)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui stiuca

Vad ca esti expert in domeniu insa folosesti ca sursa de bibliografie Youtube si motoare de cautare, nici macar Scholar.

Oricum, e bine ca stii de Einstein. Te rog sa ne scuzi pe astia mai prosti. Noi am pierdut timpul citind carti, unele de mii de pagini.
      Societatea cashless (Miercuri, 20 mai 2020, 11:26)

TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

Monezile virtuale au nevoie de asa ceva altfel nu se poate implementa restul e gragara.
      In fine are si aplicatii militare , controlul maselor etc
        Te si miri (Miercuri, 20 mai 2020, 13:39)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

Pentru ce avem moneda cand totul poate fi platit cu oua... Uita-te la Nastase.
      Propun sa facem un referendum (Miercuri, 20 mai 2020, 11:45)

sile_v [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

Odata ce societatea "s-a impartit in pro si contra 5G". Sa votam democratic: cine vrea 5G vs. cine nu vrea 5G. Si sa dam jos cu antenele, daca asa vrea poporul "bine informat"

Putem continua pe linia asta, daca tot am inceput, cu chestii de genul:

- E bine ca liniile de inalta tensiune sa fie la 27 KV sau ar trebui sa trecem la 12 KV?

Sau:

- Trebuie sa inchidem centrala de la Cernavoda. Da sau nu?

Si asa mai departe. Sper ca realizati ca sunt ironic si ca e deja aberant ce discutam noi aici.

De la un punct incolo, democratia e reprezentativa si e singura cale sa ai o societate normala la cap, in care poti sa traiesti.
        E buna propunerea (Miercuri, 20 mai 2020, 12:43)

stiuca [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

dar inainte invata sa ceri ceva:
        Liniile de inalta tensiune sunt la 110kV, 220kV...etc.
        Liniile de medie tensiune sunt de 27kV, 20kV, 10 kV, 6kV etc...
        Imi place ca esti ironic si in acelasi timp "bine cunoscator si bine informat".
        Ai cerut anulare liniilor electrice la tren....la cat de bine informat esti!
          De fapt sunt 25 kv (Miercuri, 20 mai 2020, 14:17)

feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui stiuca

Erau pe vremuri 27 acum s-a schimbat standardul si sunt 25 de kV.
            Ha! (Miercuri, 20 mai 2020, 15:05)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

Nu stiam. Mic copil vedeam mesajul scris pe usa locomotivelor si erau 27 insa erau scrisi 27000 V (pentru ca nu oricine stie ce sunt 27 kV).
    Să fim serioși (Miercuri, 20 mai 2020, 10:33)

Mazeta [utilizator]

Singurii care au interes în distrugerea antenelor 5G sunt ăia care încearcă să interzică Huawei și se câcâie de câțiva ani să îi ajungă din urmă.
    Renuntam (Miercuri, 20 mai 2020, 10:40)

bcsb [utilizator]

Sa renuntam la 5G, chiar si la 4G/3G ca si alea au radiatii si revenim la EDGE, mesaje text si net pe sarma. Apropo: si fibra optica e foarte periculoasa, transporta cu viteza luminii virusii.
      si mai departe (Miercuri, 20 mai 2020, 11:13)

Wheelwright [utilizator] i-a raspuns lui bcsb

Sa revenim la telefoane fixe cu disc sau sa comunicam prin fum, de pe un deal pe altul.
      E interesant cum ajung acesti oameni sa fie manioulati tocmai prin tehnologia asta moderna pe care apoi o combat.
      Orice tehnologie (Miercuri, 20 mai 2020, 11:17)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui bcsb

Peste telegraf e redundanta. Codul binar necesita doar linii si puncte. Toata lumea digitala poate rula prin reteaua de telegraf.
      wireless (Miercuri, 20 mai 2020, 11:25)

TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui bcsb

a fost preferat in defavoparea fibrei optice datorita costurilor .
      Impactul biologic ramane de vazut . ce am vazut pana acum este doar inceputul
        Wireless (Miercuri, 20 mai 2020, 13:30)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

Este preferat fibrei in conexiunile punct la punct din cauza costurilor DE INSTALARE are fibrei. Da, este vorba de sapatul santului in care pui fibra. Pentru cazul in care fibra poate fi instalata ieftin, se va folosi fibra. Conexiunile transoceanice sunt FIBRA, nu wireless (latenta enorma pana la orbita geosincrona).

La utilizatorul final a castigat wireless din cauza COMODITATII/CONVENIENTEI. Ti-ar place sa ai in birou sau in casa laptopul si mobilul conectate la fibra?

Asadar din nou o opinie cel putin partial gresita.
    NGP (Miercuri, 20 mai 2020, 10:43)

Cetateanu' [utilizator]

poti pune un link, ceva, de la vreun studiu stiintific? Nu clipuri de pe youtube. Sa nu murim prosti.
    Revenind la articol, SUA si altii au demonizat HUAWEI ca ar putea folosi echipamentele 5G (nu neaparat antenele) pentru spionaj....e cu totul altceva.
    Haiureala (Miercuri, 20 mai 2020, 10:44)

TrickyWicky [utilizator]

''Autoritățile din domeniul sănătății au tot insistat să comunice că nu s-a dovedit ca tehnologia 5G să fie un pericol pentru nimeni,''

Autoritatile astea sunt corpute. 5G afecteaza corupul uman care are celule voltaice .orice mai mare de 3.5mW.m2 are efecte biologicedesi nemtii vorbesc tot ce e peste 1,W/m2 este anomalie
      :))) (Miercuri, 20 mai 2020, 11:22)

Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

Daca te intreb ce este UDP si cu ce difera de TCPIP, te uiti la mine ca curca-n lemne, "expertule" in 5G care esti :)))
        esti un geniu (Miercuri, 20 mai 2020, 11:46)

TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

de asta nici n-am sa-ti raspund
          Nici nu va salut. (Joi, 21 mai 2020, 23:43)

Buna ziua.
      Tricky tricky fu fizica asta (Miercuri, 20 mai 2020, 11:22)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

Conform FSPL densitatea de putere (data de tine corect in W/mp) SCADE cu patratul distantei fata de emitator. Asta in FREE SPACE. In realitate atenuarea este de fapt mai rapida, depinzand de multi alti factori. FSPL este MINIMUL.

Asadar faptul ca te dai rotund cu o densitate de putere, nu spune NIMIC despre doua lucruri:

1. frecventa (este totusi o diferenta intre raze X tari si unde radio, pe langa efectul ionizant)

2. distanta la care faci masuratoarea. Una e la 1 m de stalp, alta la 10 metri. La 10 metri semnalul deja a scazut de 100 de ori. In plus, atenuarea creste si cu patratul frecventei. Deci la aceeasi putere injectata in antene identice ca radiation pattern si gain, la aceeasi distanta un semnal de 5 GHz va avea densitate de putere de 4 ori mai mica decat unul de 2.4 GHz.

Asadar bucata de text de mai jos nu spune NIMIC. Ba da, spune ceva totusi: ca habar nu ai.

"Acum stalpii 3G 4G sau 5G radiaza constant intre 10 si 20 mW/m2. Daca mai pui ca 5G este instalat la fieare stalp de ilumninat sistuatia devine critica."
        viteazule (Miercuri, 20 mai 2020, 11:45)

TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

Sa te vad cand ai sa ai 5G instalat la 10 m de casa ta ..n-ai sa mai debitezi prostiile alea
          Amice (Miercuri, 20 mai 2020, 12:20)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

Am mai multe ore state in camera anecoica decat ai facut tu scoala. In institutia la care lucrez e cea mai mare camera anecoica din Europa Centrala si de Est. Ce-i drept, am purtat cu mine mereu un coif de poleiala impaturit cu grija de marmota Milka.
            postacii de servicu (Miercuri, 20 mai 2020, 12:58)

TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

Stati linistiti ca va vine randul postacilor ..acum se ard stalpii maine urmati sa fiti judecati
              Cred (Miercuri, 20 mai 2020, 15:02)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

Ca ai terminat argumentele stiintifice. Cam prea putin, chiar si pentru o discutie de 5 minute. Hai, baiete, mai pune mana pe o carte dar de data asta nu ca sa faci cornete din ea...
          Eu am 5G in casa (Miercuri, 20 mai 2020, 12:32)

numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

de cativa ani
            Dar recunoaste (Miercuri, 20 mai 2020, 13:31)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

Ca umbli in armura de secol 15. :) Eu asa umblu. E comoda mai putin cand trebuie sa ma duc la WC :))
          TrickyMickyMouse (Miercuri, 20 mai 2020, 13:02)

AlexMateiut [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

Pentru lectii de fizica tie iti fac o reducere. Am un prieten care atunci cand a vazut prima oara cuptorul cu microunde s-a departart la 5 m de el Nu-ti mai spun ca noaptea scotea telefonul din camera pe acelasi motiv. Dupa ce i-am predat cateva ore de fizica usoara , plus cateva experimente simple am fost fericit sa il vad cum foloseste cuptorul si cum nu ii mai este frica de telefon. Chiar uneori se amuza cand isi aduce aminte. Din categoria asta de oameni faci si tu parte. Tu peste 10 ani vei fi face parte din acelasi grup ce se va opune 6G. Doar ca asu-ti aminte cat de naiv ai fost la 5G.
      celule voltaicie :)) (Miercuri, 20 mai 2020, 12:31)

numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

gresesti, noi avem celule fotovoltaice si radio voltaice, care intra in conflict direct 5G si Bill Gates vrea sa va controleze fugiti!
        uite una pt tine (Miercuri, 20 mai 2020, 12:59)

TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

Voltage-gated calcium channels

asta ca sa nu mori prost
          Si una pt tine (Joi, 21 mai 2020, 23:43)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

Ytterbium doped fibre amplifier.
    mda (Miercuri, 20 mai 2020, 10:51)

Point [utilizator]

efectele creierului prajit fara radiatiile antenelor 5g... incendierile astea au inceput mai de mult si in mai multe tari.noua zeelanda fiind campioana.
    dar deh,daca citesti numai presa de stat si partid,nu prea mai ai creier decat pentru clopotel si salivatie
    saaaau mai rau,astia cu creierii prajiti de 5g,au inceput sa faca dracului diferenta intre fake niuz(de partid si de stat) si auto educatie.
    recomand autorului si copiilor carnatarilor care fac revista presei,sa incerce macar sa goagaleasca efectul pavlovian.
    hai boss ca nu te vede sefu'
    Studii... (Miercuri, 20 mai 2020, 10:53)

ElDiablo [utilizator]

...recente au demonstrat ca IQ-ul omenirii a scazut constat incepand din anii '70, adica semenii nostrii devin din ce in ce mai prosti odata cu trecerea timpului.
    Incendierea turnurilor 5G nu e decat o dovada in plus ca studiile respective sunt corecte, iar unii chiar se grabesc sa atinga limita de jos a prostiei umane.
      Problema nu e plebea, ci lipsa de transparenta (Miercuri, 20 mai 2020, 11:34)

Lok [utilizator] i-a raspuns lui ElDiablo

a celor care ne conduc prin tot felul de iluzii si alte idiotenii ce duc direct la lipsa de incredere si teoriile de rigoare.
        Daca ai... (Miercuri, 20 mai 2020, 12:02)

ElDiablo [utilizator] i-a raspuns lui Lok

...putin discernamant si creierul la purtator, nu percutezi la tot ce ti se serveste, ca ultimul pelican, indiferent ce entitate iti vinde iluzii si teorii.
        nu exista transparenta (Miercuri, 20 mai 2020, 12:35)

numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui Lok

Daca ar spune totul corect, conspirationistii ne-ar spune ca suntem mintiti. Daca spun sa ne vaccinam, spurcatii astia ne zic ca vor sa ne microcipeze si sa ne omoare. Daca ar zice guvernele cu vaccinul e pe bani si numai cei bogati sa aiba dreptul la el, aceeasi spurcati conspirationisti ar sari de cur in sus ca guvernul vrea sa-i omoare si de asta nu le da gratis vaccinul. N-ai cum, pe astia trebuie sa-i deportezi. Prea multe drepturi. Traim in epoca drepturilor prostilor si lenesilor. Numai cei harnici si destepti au si obligatia de a-i sustine pe lachei prin munca.
    CS Lewis despre vanatoarea de vrajitoare (Miercuri, 20 mai 2020, 16:09)

Setalcott [utilizator]

“Three hundred years ago people in England were putting witches to death. Was that what you call the 'Rule of Human Nature or Right Conduct?’ But surely the reason we do not execute witches is that we do not believe there are such things. If we did—if we really thought that there were people going about who had sold themselves to the devil and received supernatural powers from him in return and were using these powers to kill their neighbours or drive them mad or bring bad weather—surely we would all agree that if anyone deserved the death penalty, then these filthy quislings did? There is no difference of moral principle here: the difference is simply about matter of fact. It may be a great advance in knowledge not to believe in witches: there is no moral advance in not executing them when you do not think they are there. You would not call a man humane for ceasing to set mousetraps if he did so because he believed there were no mice in the house.”
    Periculoase sau nu.. (Miercuri, 20 mai 2020, 17:34)

vladzy [utilizator]

Periculoase sau nu, aceste turnuri 5G sunt instalate in multe locuri fara consimtamantul oamenilor, cred ca asta deranjeaza cel mai mult. Nu tin minte sa fi votat la alegeri din ultima vreme vreun partid care sa promita 5G sau sa se fi facut vreun referendum pe tema asta. Aceasta initiativa 5G a venit in primul rand dinspre companii, care, pe criterii economice, au convins guverne din multe tari sa o adopte, fara insa sa-i intrebe si pe oameni daca sunt de acord. Nu sunt de acord cu arderea turnurilor, insa nu pot sa nu observ ca adoptarea 5G se face pe repede inainte si cu multa lipsa de transparenta, ceea ce e normal sa trezeasca suspiciuni..
      cred ca nici pentru stalpii de curent electric (Miercuri, 20 mai 2020, 21:22)

AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui vladzy

Nu s-au cerut prea multe aprobari acum 100, 50 sau 30 de ani? Am unul in curte deci pe proprietatea mea langa gard, sa cer demolarea lui? Sa nu o cer?
      Acum toti vor transparenta desi la 80% le lipsesc si cele mai mici notiuni de fizica aplicata.
      Hai sa ne lamurim, in anii '90 erau oameni in Bucuresti care asteptau deja de 5 ani conectarea la telefonia PTTR-ului, deja in 2005 aveau doua companii de telefonie mobila care se rugau de ei sa le accepte serviciile. Oare pe oamenii aia ia intrebat cineva daca vor?
        De acord.. (Miercuri, 20 mai 2020, 23:21)

vladzy [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

De acord, insa in situatiile prezentate de tine nu tin minte sa fi existat opozitie din partea publicului. Ba chiar oamenii doreau serviciile respective, desi nu erau mai inteligenti decat acum si nici nu stiau mai multa fizica. In situatia de acum cred ca exista suficient de multa opozitie din partea oamenilor incat sa fie nevoie de o dezbatere mai larga.
      • -1 (1 vot)