UPDATE Orange, amendată cu 500.000 de lei pentru un incident de rețea la nivel național care a lăsat o parte dintre clienți fără semnal de voce și date

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 8 iulie 2020, 15:11 Economie | Telecom


Probleme in reteaua Orange
Foto: Orange Romania
Orange, cel mai mare operator local de comunicații mobile, a fost amendat cu 500.000 de lei de către arbitrul telecom (ANCOM) pentru incidentul de rețea cu impact național din luna ianuarie a acestui an, când o parte dintre clienți din mai multe orașe nu au mai putut primi apeluri sau accesa rețeaua de date și voce mobilă pentru mai mult timp, au declarat miercuri pentru HotNews.ro surse apropiate procesului. Peste 1,9 milioane de conexiuni de voce și date au fost afectate, potrivit surselor.

  • HotNews.ro a solicitat miercuri, 8 iulie, un punct de vedere către Orange și vom reveni cu răspunsurile imediat ce le vom avea.
  • UPDATE (15:30) ANCOM a anunțat miercuri că a amendat cu 500.000 de lei Orange pentru incidentul din ianuarie 2020, care a durat 405 minute și a afectat peste 1,92 milioane de conexiuni.

ANCOM a transmis miercuri, către media un comunicat de presă cu sancțiunile aplicate în urma controalelor din prima jumătate a acestui an, dând detalii și despre incidentul Orange:

  • "ANCOM a sancționat Orange pentru incidentul de securitate din 14 ianuarie 2020, manifestat la nivel național, care a afectat un număr de 1.921.096 de conexiuni din care 769.725 de conexiuni de date mobile și 1.151.371 de conexiuni de voce mobilă și SMS, durata acestuia fiind de 405 minute începând cu ora 16:54 și rezultând o indisponibilitate a rețelei la nivel logic de 53,93 minute pentru o singură zi, această valoare depășind maximul permis prin licență. Valoarea amenzii contravenționale aplicate este de 500.000 de lei.", se arată în comunicatul ANCOM.


Câteva detalii despre încidentul care a avut loc în rețeaua Orange în data de 14 ianuarie 2020

Incidentul care a avut loc în data de 14 ianuarie 2020 în rețeaua Orange a avut un impact la nivel național o parte din clienți fiind în imposibilitatea de a primi apeluri sau de a accesa rețeaua de date și voce mobilă, au precizat pentru HotNews.ro oficialii arbitrului telecom (ANCOM) la 2 zile după acest incident. Orange a transmis autorității o notificare inițială cu privire la acest incident, obligație legală pe care o au toți operatorii de rețele telecom când apar incidente care afectează un număr mai mare de 5.000 de conexiuni, timp de cel puţin 60 de minute.

Incidentul care a avut loc în rețeaua Orange România a fost unul destul de serios, oamenii acuzând pe Facebook probleme de utilizare a serviciilor în mai multe orașe. Compania a anunțat public că întâmpină probleme, iar după ceva timp a anunțat că serviciile au început să funcționeze în parametrii normali, fără prea multe detalii.

  • Cât de grav a fost incidentul din rețeaua Orange?

Niciun operator de comunicații nu este lipsit de incidente de rețea, dar cele care au un impact semnificativ, adică acele incidente care afectează un număr mai mare de 5.000 de conexiuni, timp de cel puţin 60 de minute, trebuie raportate către autoritatea de reglementare în comunicații.

La solicitarea HotNews.ro, reprezentanții ANCOM au precizat în data de 16 ianuarie 2020, că "Orange Romania a transmis o notificare inițială cu privire la acest incident, care cuprinde informații preliminare."

  • Ce servicii nu au putut fi accesate, în ce orașe și pentru cât timp?

"În cadrul incidentului au fost afectate serviciile de telefonie mobilă, SMS și transmisiuni de date mobile. Impactul a fost la nivel național, o parte din clienții Orange fiind în imposibilitatea de a primi apeluri sau de a accesa rețeaua de date și voce mobilă. Conform informațiilor preliminare furnizate de Orange, congestia pe rețeaua de semnalizare a fost rezolvată în 98 de minute, serviciile fiind restabilite complet în aceeași zi.",
au declarat oficialii ANCOM.

  • Care au fost cauzele acestui incident și ce măsuri ar putea fi luate în perioada următoare?

"Incidentul pare să fi fost generat de o eroare de funcționare la nivelul unor echipamente centrale ale rețelei. Urmează să fie derulată o investigație și de către furnizorul de echipament.

În perioada imediată producerii unui incident, furnizorul își concentrează resursele disponibile pentru soluționarea problemelor apărute, implementarea unor soluții de restabilire a funcționării normale a rețelei și ulterior se realizează o analiză privind cauzele și soluțiile de rezolvare ale incidentului. Conform Deciziei 512/2013, furnizorul va transmite o notificare finală în termen de două săptămâni de la detectarea incidentului care va conține mai multe detalii. Informațiile care vor fi transmise în cadrul acesteia vor fi analizate, urmând să fie luată o decizie privind aplicarea unor măsuri, dacă acestea se impun.
", au mai spus reprezentanții autorității.

  • Telekom România Mobile (fostul Cosmote) a fost amendată cu 1,1 milioane de lei în 2018 pentru nereguli privind indisponibilitatea rețelei

În astfel de cazuri, după analiza tuturor informațiilor, autoritatea poate impune și amenzi.

Amintim că în primăvara anului 2018, Telekom Mobile (fostul Cosmote) a fost amendată cu 1,1 milioane lei de arbitrul telecom (ANCOM) pentru un astfel de incident care a afectat furnizarea serviciilor către clienți. Potrivit obligațiilor din licența de operare, Telekom nu avea voie să depășească 35 de minute de indisponibilitate a retelei, însă căderea, care a fost aproape la nivel național și a afectat toate serviciile - voce, date și SMS, a durat aproape 3 ore, potrivit surselor HotNews.ro.

Compania a primit de fapt două amenzi, care cumulate au valoarea de 1,1 milioane lei, una pentru ca nu a asigurat disponibilitatea rețelei si alta pentru ca nu a păstrat log-urile de rețea (date de trafic si pe voce, sms si date). La scurt timp, ANCOM a dat comunicat oficial pe această temă, confirmând informațiile prezentate în premieră de HotNews.ro.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5658 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    ma intreb (Miercuri, 8 iulie 2020, 15:33)

    Mistrelutz [utilizator]

    de ce nu sanctioneaza la fel si companiile furnizoare de electricitate,de catre..ANRE cred ca ar trebui
    • +7 (7 voturi)    
      sau de caldura (Miercuri, 8 iulie 2020, 16:27)

      zgubilitix [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      Si RADET-urile care lasa fara caldura si apa calda cartiere intregi, ori care furnizeaza agentul termic sub parametrii. Desi nu stiu de unde sa plateasca amenda din moment ce toate sunt in faliment.
  • +1 (9 voturi)    
    Ce muschi are nea Grindeanu (Miercuri, 8 iulie 2020, 16:00)

    feroviarul123 [utilizator]

    Întrebarea este cine este producătorul de renume mondial care a pus jos rețeaua Orange? Nu cumva o firma de departe peste mari si tari unde se mănâncă câine la cina? Sau daca ai bani pangolin?
  • +3 (5 voturi)    
    Amenda e mica (Miercuri, 8 iulie 2020, 16:11)

    bancher [utilizator]

    500 000 ROn e prea putin ptr o transnatonala de nivelul Orange. As fi mers pe o amenda de min 1 mil euro.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by