Problemele persistă și miercuri în rețeaua Raiffeisen: Nu se pot face retrageri de bani din anumite bancomate, iar unii internauți acuză că nu li s-au returnat încă banii în cont

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 15 iulie 2020, 12:44 Economie | Telecom


ATM Raiffeisen nefunctional
Foto: Hotnews
​Problemele cu serviciile Raiffeisen continuă și miercuri, 15 iulie, mai mulți cititori HotNews.ro reclamând faptul că nu au putut retrage bani din anumite bancomate ale băncii. La sediul Raiffeisen de pe Calea Victoriei sunt două ATM-uri. Dacă cel din interior mergea, la cel din afara unității nu se puteau retrage bani, fiind afișat mesajul: "This function is temporarily inaccesible". Aceeași situație a fost semnalată de un alt cititor la un sediu Raiffeisen din zona Gării de Nord. În plus, pe pagina de Facebook a băncii, unii internauții reclamă că nu li s-au returnat nici acum sumele blocate.
  • UPDATE (miercuri, 15 iulie, 12:50) Raiffeisen Bank pentru HotNews.ro: "În acest moment, tranzacțiile cu cardurile de debit funcționează normal. A fost o instabilitate (întreruperi de funcționare de scurtă durată) generate de o actualizare a sistemelor informatice, nu este o problemă de funcționalitate a terminalelor (ATM, POS, MFM sau aplicație online).
  • Pentru situația în care tranzacția nu a fost finalizată, dar sumele apar blocate, acestea se deblochează automat în aproximativ o oră. Clienții vor primi mesaj sms în acest sens. Dacă totuși sunt cazuri care nu văd sumele în cont după acest termen de la încercarea nereușită de a efectua tranzacția, clientul ar trebui să apeleze *2000 să ne semnaleze situația sau să se adreseze celei mai apropiate agenții."

La sediul Raiffeisen din Calea Victoriei din cele două ATM-uri, doar unul funcționa miercuri până în ora 11:00 conform verificărilor HotNews.ro, care a încercat să retragă o sumă de bani folosind un card de debit.


Click pentru a deschide


Mesajul afișat pe ecranul bancomatului nefuncțional nu indică deloc lipsa banilor, ci faptul că funcția de retragere de bani nu este accesibilă.




Click pentru a deschide


Bancomatul din interior funcționa și am putut retrage bani.

Conform altor cititori HotNews.ro situația nu este singulară, aceeași problemă fiind semnalată miercuri și în cadrul unei unități Raiffeisen de la Gara de Nord.

În plus, pe pagina de Facebook a băncii
, internauții continuă să reclame anumite probleme și miercuri, 15 iulie.


Click pentru a deschide


Unii reclamă că nu li s-au returnat în conturi sumele blocate anterior, deși banca a anunțat ieri că "toate sumele care au apărut ca blocate sau nu au fost vizibile în conturile voastre în urma unei plăți nefinalizate în cursul zilei de luni, 13 iulie, sunt în conturi" și că "în situația în care apar tranzacții nefinalizate, dar sume reținute, timpul mediu de remediere este de circa o oră."


Click pentru a deschide


HotNews.ro a solicitat un punct de vedere privind aceste probleme de la Raiffeisen Bank și vom reveni cu răspunsurile imediat ce le vom primi.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4338 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    Banca asta cu comisioane peste comisioane (Miercuri, 15 iulie 2020, 13:03)

    UnOarecare [utilizator]

    si curs de schimb foarte prost au mai facut una: au desfintat internet bankingul fara sa anunte.
    Acum daca vrei sa accesezi online contul nu mai poti decat de pe un smartphone pe care sa instalezi obligatoriu o aplicatie a lor, un laptop cu internet nu iti mai permite accesul.
    Suna la fel de idiot ca legea PSDista care te obliga sa iti fi lucrat minim 5 ani in agricultura ca sa poti cumpara teren agricol.
    • 0 (6 voturi)    
      Foarte real (Miercuri, 15 iulie 2020, 13:56)

      Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

      Insa bancile in spatiul european au prin lege obligatia sa creeze two-step-authentication (autentizare in doi pasi a utilizatorului). Ca o fac cu token, prin SMS sau prin aplicatie e treaba lor. Insa ideea e ca ai nevoie de doua dispozitive. In cazul in care totul ar fi doar pe calculator si acesta ar fi compromis, hackerul ar avea acces la cont, ori exact acesta e scopul la two-step-auth, ca sa nu se intample.

      Problemele la SMS sunt doua: 1) banca are nevoie sa trimita acele SMS printr-un SMS gateway si care e platit si 2) iMessages, de exemplu. 1) deci costul de trimitere e ridicol de mic, sunt milioane de astfel de mesaje pe zi si acestea se adauga la niste costuri si complexitati pe care banca nu le vrea. (oricum ti le factureaza tie in final) In plus, depind de operatorul SMS gateway (un tert). 2) iMessages si sistemul iOS permit ca un SMS primit pe mobil sa imi fie redirectat catre computer. Foarte cool insa contravine principiului de autentificare in 2 pasi. Daca cineva imi controleaza Mac-ul, nu are nevoie de mobil caci acesta va trimite SMS-urile catre computer unde hackerul are acces. Nu stiu cum e pe Android.

      Raman asadar doua metode: token sau aplicatie. Tokenul insa e ceva fizic, se poate pierde, necesita drum la banca, sa fie procurat de catre banca, etc. Din nou complexitate si administrare pe care banca nu le vrea.

      Si ramane doar aplicatia. Ruleaza pe serverele pe care ruleaza aplicatiile bancii (deci nu depinde de un tert extra-contractual). In plus intregul cost (smartphone-ul si administrarea lui) iti revine tie, exact ce doreste banca.

      Ce ti-am explicat sunt pasii logici. Nu iti convin, esti liber sa mergi la o banca la care te autentifici altfel sau sa tii banii la ciorap. Nu ma intelege gresit: nu tin partea bancii sub nici o forma si inteleg ca pentru multi e complicat dar asta e. La fel a fost si calculatorul cand l-ai luat prima data sau masina cand ai condus-o prima data. Si evident esti liber sa traiesti si fara ele.
      • +2 (2 voturi)    
        Multumesc pt explicatie (Miercuri, 15 iulie 2020, 15:20)

        UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

        Ce nu inteleg e de ce e mai sigur sa-mi trimita ei un cod pe smartphone fata de introdus cardul in generatorul de cod. Codul oricum il bagi pe laptop in minunata lor noua interfata dupa ID.
        Si ce le reprosez e ca nu au anuntat schimbarea, nici azidimineata nu era pe site desi ar fi treuit tinand cont de impact sa fie pe prima pagina. Eu am aflat amanuntele dupa ce am asteptat o groaza la telefon si am vorbit cu o doamna.
        • +2 (4 voturi)    
          Simplu (Miercuri, 15 iulie 2020, 16:24)

          Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

          Pentru ca intre codul trimis pe samrtphone si copierea sa pe calculator este un filtru inteligent: TU. Daca codul ar fi trimis intr-o aplicatie instalata tot pe calculator, intre cele doua ar putea fi un mic program care copiaza acel cod fara stiinta ta.

          Este FRUSTRANT, sunt total de acord cu tine insa in securitate mereu avem de facut un compromis intre trei piloni: securitate, cost si usurinta in utilizare. Asadar cand crestem unul, scad sau cresc celelalte. De aceea un gadget din China, facut sa fie ieftin si usor de folosit nu va fi niciodata securizat. Iar ce e securizat si usor de folosit va fi foarte scump (ca exemplu ai putea avea un valet care sa tasteze codul: pentru tine va deveni trivial de folosit - valetul va face toate operatiunile corect si cinstit insa va deveni foarte scump).
          • +2 (2 voturi)    
            Cand am spus generator de cod... (Miercuri, 15 iulie 2020, 17:47)

            UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

            ...m-am referit la un aparat mic ca un Nokia100 in care bagam cardul si genera un cod dupa ce ii dadeam pinul corect. Apoi eu bagam manual codul generat in interfata oferita de browser.
            Am inteles ca acum aplicatia lor de pe telefon v-a genera un cod (probabil dupa ce-i dau pinul?)....nu vad de ce modalitatea cu aplicatia de pe telefon e mai sigura nici de ce e mai ieftina ...
            • +3 (3 voturi)    
              Generatorul de cod (Miercuri, 15 iulie 2020, 18:04)

              Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

              Este un aparat fizic. Banca trebuie sa il procure, sa ti-l trimita tie, sa mentina sincronizarea lui si in plus componentele lui hardware pot fi reverse-engineered de catre cineva (sa zicem). Toate acestea sunt costuri operationale in plus pentru banca. Nu e cu nimic mai sigur sau mai nesigur. Am scris insa cest lucru in comentariul anterior.

              La mine acasa eu am un token de parole. Il bag in portul USB, pun un cod si el se ocupa de generarea certificatelor digitale sau a parolelor. Si e foarte sigur. Tokenul insa a costat cam 100 de Euro.
              • +2 (2 voturi)    
                Deci revenim la ideile initiale? (Miercuri, 15 iulie 2020, 20:05)

                UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

                Ce rost avea sa anuleze aceasta autentificare daca nu e mai putin sigura decat cea prin aplicatie pe telefon?
                De ce nu au anuntat clar si din timp?
                Si la concluzia initiala: o banca cu pretentii dar fara reale calitati?
                • +2 (2 voturi)    
                  Daca nu e clar (Miercuri, 15 iulie 2020, 20:51)

                  Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

                  1. Reducerea costurilor si complexitatii.

                  2. Problema bancii. Habar nu am.

                  3. Olala, asta e cea mai mica problema pe care am vazut-o la banci. Sunt unele muuult mai grave. Sa vezi cand o banca pierde detaliile de la 3 milioane de carduri cum e (cu tot cu CVV-uri si date personale :) )
                  • +2 (2 voturi)    
                    Care costuri reduse? (Joi, 16 iulie 2020, 0:15)

                    UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

                    1.Aparatul il am de peste 10 ani!
                    Odata i-am schimbat eu bateria.
                    Cat costa o interfata securizata noua?

                    2.Cam ti cu banca!

                    3.Ce-mi pasa, astia imi schimba euro la cursul de rahat nu aia!
          • +2 (2 voturi)    
            Token vs App (Miercuri, 15 iulie 2020, 18:04)

            feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

            Tokenul este mai sigur. Ca să faci o plată în numele X ai nevoie de 
            - cod utilizator app online browser / app dedicată (există și cazul în care unii salvează acest cod pentru comoditate)
            - card fizic (de obicei în portofel / buzunare)
            - token (sigur nu în portofel - ideea e că rar le găsești împreună)
            - parola cardului ca să te autentifici în token

            Ca să faci o plată prin smartphone ai nevoie de
            - cod utilizator (vezi ce am scris mai sus - cu puțin noroc îl ai deja salvat)
            - smartphone


            Legat de keyloggere, este aceași problemă pe un desktop clasic cât și pe un smartphone. Aș spune că Android este mai nesigur implicit chiar și decât un desktop (aplicații care se ocupă și cu copierea clipboardului, care extrag agenda și mesaje aplicație telefonie, etc. .) iar unii producători (vezi Xiaomi) au extins copierea și trimiterea către servere chinezești la nivel de firmware blocat.

            Deci rămâne doar un avantaj financiar pentru banca. Tokenul ăla fizic este mai sigur decât orice app.
            • +1 (1 vot)    
              Total de acord cu tine (Miercuri, 15 iulie 2020, 18:41)

              Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

              Dar cu cateva mentiuni.

              1. Nu cunosc sistemul Android. Pe iOS sa instalezi un keylogger sunt doua variante: fie cei de la Apple sa ii permita aparitia pe AppStore sau sa instalezi tu un profil ce permite instalarea de aplicatii din alta sursa. Un utilizator nu cred ca ar ajunge usor in aceasta faza.

              2. Evident ca tokenul este mai bun ca securitate (daca incluzi keyloggerul ca vulnerabilitate) DAR, asa cum am spus, tokenul necesita mentenanta din partea banii deci costuri continue si implicarea intregului aparat pentru procurarea, stocarea, distribuirea, inlocuirea si colectarea lor. Este mult mai usor cu o aplicatie pe care o mentin 3 ingineri de soft (caci aplicatia aia nu e cine stie ce complexa daca nu faci si ebanking cu ea). Toata distribuirea ei e gratis (fiind distribuita gratis catre clienti nu se platesc costuri nici pe AppStore - nu stiu cum e pe Google Play). Dar mai e ceva: banii de la banca sunt asigurati.
      • -1 (1 vot)    
        se urmaresc mai multe scopuri (Miercuri, 15 iulie 2020, 16:15)

        Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

        1. incet incet se va renunta la banii cash, dupa cum ni se repeta in fiecare minut la supermarket, cum ca ar fi infestati. Astfel de incidente sunt provocate pentru a merge in aceasta directie, si vor fi tot mai dese.
        2. aplicatia pe telefon (si numai pe telefon) te obliga sa folosesti exclusiv telefonul pentru plati, in lipsa banilor cash.
        Din punct de vedere al securitatii este mult mai slab decat laptopul, sau in cel mai bun caz cu nimic superior.

        Comentatorul de mai sus abereaza "Ruleaza pe serverele pe care ruleaza aplicatiile bancii" - pai cum sa ruleze pe serverele bancii cand e la tine pe telefon? Dar ce, aplicatia accesibila prin browser nu ruleaza tot pe serverele bancii? Partea de interfata ruleaza pe dispozitivul tau.
        • +1 (5 voturi)    
          Draga Mary (Miercuri, 15 iulie 2020, 17:20)

          Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

          Eu am descris cum functioneaza sistemele si de ce functioneaza asa. Dar nu am nici cum sa te fac sa intelegi, nici sa accepti si nici macar sa citesti cu atentie. Daca nu faci diferenta dintre un SMS gateway si un server, asta e. Daca nu iti dai seama ca degeaba faci autentificare in mai multi pasi daca la capatul celalalt totul e rulat pe o singura masina la care poate cineva avea acces, de asemenea. Imi asum infrangerea in cazul tau.

          PS: NIMENI nu te obliga nici macar sa folosesti bani. La o adica poti folosi si oua. In plus, spre deosebire de noi astia prosti, in caz de ceva noi vom manca hartie in timp ce tu vei manca oua. 1-0 pentru tine.
      • +3 (3 voturi)    
        Telefoane telefoane (Miercuri, 15 iulie 2020, 17:37)

        NimeniNeica [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

        Smartphoanele se fura mult mai usor ca un desktop iar multe folosesc versiuni invechide de Android/iOS.

        Daca tot se pune problema de 2FA, pot sa foloseasca o aplicatie dedicata (Google Authenticator, Entrust, MobilePass etc).

        Cand banca iti baga pe gat o aplicatie de mobil clar are un interes mai presus de bunastarea ta. Aplicatiile de mobil colecteaza foarte multe date despre utilizatori, date care pot sa-i ajute sa-ti ofere "produse mai bune".

        Sunt curios ce faci daca nu ai smartphone, nu mai ai acces la servicii bancare?
        • 0 (4 voturi)    
          Raspunsuri (Miercuri, 15 iulie 2020, 18:47)

          Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui NimeniNeica

          Evident ca bancii nu ii pasa nici de tine, nici de mobilul tau si nici de banii tai (cat timp face profit cu ei).

          Banca nu va apela la un tert pentru autentificare pentru ca legislatia europeana ii interzice accesul la astfel de subcontracte. Poate face contracte directe cu furnizorii de servicii de securitate: RSA, Gemalto, etc. Google, Microsoft, etc desi au aplicatii de autentificare si au facut public un API nu sunt furnizori de servicii de securitate. Iar bancile UE nu ii pot coopta ca autentificatori.

          Faptul ca multi folosesc un smartphone invechit si cu sistem de operare neactualizat e strict problema lor. Uite, eu am decis sa nu imi mai schimb uleiul la masina. Fac bine? Habar nu am nici la ce trebuie ulei nou, nici cum merge motorul. Eu doar folosesc masina, nu sunt mecanic. Glumeam, fireste. IT-ul este foarte complex si ai trei posibilitati: sa nu il folosesti, sa stii sa il folosesti sau sa stii pe cineva care stie sa il foloseasca si care sa te ajute (gratuit sau contra cost). Dar nu te supara, toate domeniile sunt asa, ca doar nu iti pui plombe singur si nici nu iti repari pantofii.

          Si ca sa inchei: daca vrei bunastarea ta, ai grija de tine. Nimeni altcineva (poate cu exceptia parintilor) nu va avea. Mai ales cand e vorba de, pfffff, banca. Dar priveste si invers: tie iti pasa de bunastarea bancii?
          • +1 (1 vot)    
            Re (Joi, 16 iulie 2020, 12:46)

            NimeniNeica [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

            Relatia cu banca e pur economica si e reglementata conform legii in vigoare.

            Daca nu aveam legi, banca iti oferea "Creditul un deget".

            Orice om are doua optiune:
            1. Te conformezi si accepti ce ti se da
            2. Cauti o alternativa
  • -4 (6 voturi)    
    Banii in cont (Miercuri, 15 iulie 2020, 13:08)

    Futurist Irefutabil [utilizator]

    Se returneaza in maxim 30 de zile. Daca nu e precizat altfel in contract.
    • +6 (6 voturi)    
      Banca asta (Miercuri, 15 iulie 2020, 13:37)

      Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

      este in lipsa acuta de lichiditati.Nu este prima data cand foarte multa lume din Bucuresti si provincie nu-si poate ridica banii de la bancomatele Raiffeisen.De multe ori trebuie sa alergi prin oras dupa banii tai!(s-a intamplat si in anii trecuti dar nu a fost asa scandal)Nu degeaba papagalii astia raporteaza anual profituri mariE hotie curata sa te trezesti fara bani in cont.Pe nemernicii astia nu-i potoleste nimeni?Nu mai amintim serviciile pentru client,de calitate mizerabila,cand esti chemat sa ''actualizezi'' niste date care nu s-au schimbat si astepti 2 ore la rand in picioare.Dar ce conteaza, in Romania iti poti bate joc de client cum vrei tu.
      • -1 (5 voturi)    
        Eu nu am comentat cauza (Miercuri, 15 iulie 2020, 13:47)

        Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui Zache58

        Ci returnarea banilor. Au dreptul sa ti-i returneze in 30 de zile. Si o spun din proprie experienta cu o banca. Am luat 3 minusuri degeaba. Crede-ma, nu am nici o vina in asta.
  • +1 (1 vot)    
    n-ai ce-i face :( (Joi, 16 iulie 2020, 13:16)

    gushpi [utilizator]

    @Futurist Irefutabil: n-ai cu cine, bre!
    de lăudat că tot încerci să explici, cu toate că toți te scuipă! (io renunțam de mult)

    ON-topic: vedeți că fiece bancă are aplicația proprie de gestionat conturile persoanelor fizice.
    Un singur exemplu: george/bcr!
    • +1 (1 vot)    
      Oamenii gresesc (Joi, 16 iulie 2020, 17:45)

      Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui gushpi

      Chiar si eu insumi. Uneori nu inteleg un text, alteori dau minus fara sa procesez prea mult informatia, etc. Nu plusurile si minusurile conteaza si nici macar scuipatul altuia. Conteaza ca cine este curios si dornic sa inteleaga ceva sa aiba un inceput de explicatie. Atat. Nu pretind nici ca explicatiile mele sunt complete nici fara de gresala. Uneori trebuie sa le simplific mult pentru a incapea in spatiul unui comentariu. De formatie sunt trainer pe retele si securitate. Asta imi e meseria. Nu sunt implementator pentru ca nu vreau sa am raspundere mare iar satisfactia personala (la plata comparabila) este mai mare in training. Am asadar rabdarea sa explic. O fi virtute sau deformatie profesionala nu stiu. Cert e ca am 20 de ani in domeniu si nu pot pretinde nici ca stiu nici ca inteleg tot. Cand nu stiu am insa 10 numere de telefon pe care daca le apelez, aflu raspunsul sau conectez clientul la altcineva care sa ii rezolve problema. Atat stiu, atat pot. In plus scriu al naibii de repede la tastatura (caci trebuie in timp ce vorbesc sa fac si demonstratii si mi s-a dezvoltat aceasta abilitate).
  • +2 (2 voturi)    
    SA RENUNTAM LA CARDURI (Joi, 16 iulie 2020, 13:59)

    jidanul [utilizator]

    Asa meritam ... toate bancile cu BNR-ul in frunte au indemnat romanii sa foloseasca carduri si acum suntem sclavii bancilor si cand bancile vor, ne iau banii si/ sau nu-i primim ori stam la coada cu orele pentru ca sa ne scoatem salariile, asa cum a fost cazul in data de 10.07. 2020, cand am stat la rand 2 ore si jumatate impreuna cu alti 50 de romani, chiar la Raiffeisen Bank. In acest fel BNR-ul permite bancilor straine sa se joace de-a "alba-neagra" cu banii romanilor.
    • +2 (2 voturi)    
      Sfatul meu e sa renunti la bani (Joi, 16 iulie 2020, 17:50)

      Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      Eu in anumite situatii chiar am facut asta. Dentistul, avocatul, si multi altii cand imi solicita serviciile pe ce stiu eu le facturez zero. Iar eu cand ma duc la dentist sau am o consultanta la avocat imi factureaza zero.

      Crede-ma, castigi chiar mai mult decat bani. Ei au dreptul sa ma sune oricand iar eu daca am nevoie urgent de ceva pot suna oricand.

      Am lucrat la o firma - am facut training cu ei - si la final le-am spus: voi sunteti firma mare, eu am nevoie de niste echipamente ca sa experimentez ceva si sa invat ceva. Daca ma platiti clasic, oricum din bani voi cumpara echipamentele. Nu vreti sa mi le luati voi (si aveti si discount de volum mare pe licenta voastra) si sa mi le donati (sunt oricum pentru scop educational, nu pentru productie). Au picat pe spate si peste o saptamana aveam echipamentele - acest lucru nu era posibil altfel (dura cel putin o luna + taxe de import, etc).
  • +2 (2 voturi)    
    Părere. (Joi, 16 iulie 2020, 17:59)

    NikosGalis [utilizator]

    Am fost demult clientul acestei bănci. Datorită comisioanelor care le percepeau clienților am renunțat la serviciile lor după 6 luni. Deși in contractul inițial cu banca se specifica foarte clar zero comisioane.
    Le-am dat 3 luni de gratie sa rezolve problema.
    Am schimbat banca și acum nu am probleme de gen.
    Un sfat, schimbați banca și ați rezolvat problema. La urma urmei, este decizia fiecăruia.
    Sa auzim numai de bine!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by