Poșta Română a urcat șase poziții și ocupă poziția 44 în cel mai recent raport al Uniunii Poștale Universale (UPU) care analizează serviciile poștale asigurate de operatorii naționali poștali din 170 de țări, a anunțat marți compania. Primele poziții în acest top sunt deținute de Elveția (Swiss Post), Austria (Austria Post) și Germania (Deutsche Post), în timp ce în Europa de Est cele mai bune servicii au fost desemnate în Polonia (locul 13). Bulgaria se află cu o poziție în fața României, pe locul 43.

Servicii postaleFoto: Posta Romana

"Dacă, în 2019, Poșta Română obținea un scor de 47,81 de puncte, anul acesta compania a înregistrat o creștere de 6,97 de puncte, urcând de pe poziția 50, pe poziția 44, înaintea unor țări precum Danemarca, Letonia, Islanda, etc. Pentru realizarea raportului s-a luat în calcul și dezvoltarea serviciilor poștale în contextul pandemiei Sars-Cov-2. Deciziile luate de către companiile aeriene de a suspenda zborurile au afectat fiabilitatea poștală la nivel mondial, operatorii fiind nevoiți să oprească temporar traficul poştal internaţional pe mai multe rute.", se arată în comunicatul Poștei Române.

România, pe locul 44 din 170 de țări după serviciile operatorilor naționali poștali

Click pentru a deschide

Compania națională de servicii poștale spune că s-a adaptat situației generate de pandemie și a căutat soluţii pentru a nu întrerupe activitatea, iar măsurile luate să nu afecteze distribuirea trimiterilor şi a prestaţiilor sociale pentru populaţie.

"Conducerea companiei a găsit alternative și a semnat parteneriate cu diverși operatori pentru a înlocui transmiterea pe cale aeriană a corespondenței folosind curse auto. Totodată, a dezvoltat produse pentru a satisface necesitatea unei nevoi din ce în ce mai acute a furnizorilor de livrare la domiciliu a comenzilor, evitând expunerea populației la virusul COVID-19.", susține compania.

  • Poșta Română a fost amendată cu 35.000 de lei pentru nerespectarea cerințelor minime de calitate la expedierea plicurilor de corespondență în 2019

Deși în creștere în acest raport, serviciile Poștei Române mai au foarte mult de recuperat la capitolul calitate.

În luna august din acest an, Arbitrul telecom a anunțat că a amendat cu 35.000 de lei Poșta Română deoarece a asigurat livrarea la destinatari a doar 51.80% din totalul trimiterilor interne de corespondență prioritară în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii (în loc de minim 85%, așa cum prevede obligația legală), respectiv doar 78% din totalul trimiterilor interne de corespondență prioritară în cel mult patru zile lucrătoare, în loc de minim 97%, așa cum prevede legea, a anunțat joi Autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM).

  • “În cadrul unei acțiuni de control desfășurate la CNPR, am verificat respectarea de către companie a obiectivelor de calitate pentru anul 2019, prevăzute în legislația din domeniul serviciului poștal universal. Pentru că CNPR nu a îndeplinit cerințele minime de calitate impuse de reglementările în vigoare, neasigurând livrarea la timp a trimiterilor interne de corespondență prioritară, am aplicat o amendă în cuantum total de 35.000 lei” , a declarat în luna august Cristin Popa, director executiv al ANCOM.

Pentru detalii citește: Poșta Română a fost amendată cu 35.000 de lei pentru nerespectarea cerințelor minime de calitate la expedierea plicurilor de corespondență

Poşta Română este deţinută de statul român, prin Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, în proporţie de 93,52%, şi de Fondul Proprietatea, în proporţie de 6,48%.

Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, fiind cel mai mare angajator - peste 24.000 de angajaţi, cu 5.500 de oficii poştale/ghişee/agenţii poştale, peste 7,5 milioane de adrese fiind acoperite de reţeaua poştală proprie.

În luna august din acest an, Poşta Română a achitat integral toate datoriile istorice către ANAF, în valoare de 135 milioane lei, reuşind, astfel, să ridice sechestrul pus pe bunurile imobile, ce au constituit garanţie.