"Dacă, în 2019, Poșta Română obținea un scor de 47,81 de puncte, anul acesta compania a înregistrat o creștere de 6,97 de puncte, urcând de pe poziția 50, pe poziția 44, înaintea unor țări precum Danemarca, Letonia, Islanda, etc. Pentru realizarea raportului s-a luat în calcul și dezvoltarea serviciilor poștale în contextul pandemiei Sars-Cov-2. Deciziile luate de către companiile aeriene de a suspenda zborurile au afectat fiabilitatea poștală la nivel mondial, operatorii fiind nevoiți să oprească temporar traficul poştal internaţional pe mai multe rute.", se arată în comunicatul Poștei Române.

Click pentru a deschide
"Conducerea companiei a găsit alternative și a semnat parteneriate cu diverși operatori pentru a înlocui transmiterea pe cale aeriană a corespondenței folosind curse auto. Totodată, a dezvoltat produse pentru a satisface necesitatea unei nevoi din ce în ce mai acute a furnizorilor de livrare la domiciliu a comenzilor, evitând expunerea populației la virusul COVID-19.", susține compania.
- Poșta Română a fost amendată cu 35.000 de lei pentru nerespectarea cerințelor minime de calitate la expedierea plicurilor de corespondență în 2019
Deși în creștere în acest raport, serviciile Poștei Române mai au foarte mult de recuperat la capitolul calitate.
În luna august din acest an, Arbitrul telecom a anunțat că a amendat cu 35.000 de lei Poșta Română deoarece a asigurat livrarea la destinatari a doar 51.80% din totalul trimiterilor interne de corespondență prioritară în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii (în loc de minim 85%, așa cum prevede obligația legală), respectiv doar 78% din totalul trimiterilor interne de corespondență prioritară în cel mult patru zile lucrătoare, în loc de minim 97%, așa cum prevede legea, a anunțat joi Autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM).
- “În cadrul unei acțiuni de control desfășurate la CNPR, am verificat respectarea de către companie a obiectivelor de calitate pentru anul 2019, prevăzute în legislația din domeniul serviciului poștal universal. Pentru că CNPR nu a îndeplinit cerințele minime de calitate impuse de reglementările în vigoare, neasigurând livrarea la timp a trimiterilor interne de corespondență prioritară, am aplicat o amendă în cuantum total de 35.000 lei” , a declarat în luna august Cristin Popa, director executiv al ANCOM.
Pentru detalii citește: Poșta Română a fost amendată cu 35.000 de lei pentru nerespectarea cerințelor minime de calitate la expedierea plicurilor de corespondență
Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, fiind cel mai mare angajator - peste 24.000 de angajaţi, cu 5.500 de oficii poştale/ghişee/agenţii poştale, peste 7,5 milioane de adrese fiind acoperite de reţeaua poştală proprie.
În luna august din acest an, Poşta Română a achitat integral toate datoriile istorice către ANAF, în valoare de 135 milioane lei, reuşind, astfel, să ridice sechestrul pus pe bunurile imobile, ce au constituit garanţie.