OTE, despre tranzacția cu Orange în România: Divizia mobilă va fi menținută în grup și ne așteptăm să evolueze într-o entitate agilă de succes. Fostul Cosmote a pierdut 440.000 de clienți într-un an

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 12 noiembrie 2020, 14:09 Economie | Telecom


Magazin Telekom
Foto: Telekom Romania
​​Grupul elen OTE a anunțat joi rezultatele financiare la grupul de firme Telekom România (fostele Romtelecom și Cosmote), amintind că a încheiat un acord de vânzare către Orange a 54% din divizia de servicii fixe Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom care furnizează servicii de internet, telefonie fixă și TV). 'Divizia de servicii mobile (Telekom Romania Mobile Communications, respectiv fostul Cosmote) va fi menținută în grup și se așteaptă să evolueze într-o entitate agilă de succes', spune OTE. În trimestrul trei din acest an, Telekom România a continuat să piardă clienți pe toate liniile de afaceri, cu excepția segmentului de servicii convergente fix-mobil, iar veniturile au fost la un nivel stabil cu cel din 2019.

  • "În noiembrie, OTE a anunțat că a semnat acordul de a vinde 54% în TKR (fix) - (n.a Telekom Romania Communications - fostul Romtelecom) către Orange România. În viitor, TKR, împreună cu contractul MVNO, vor fi tratate ca „Active deținute pentru vânzare”. Unitatea mobilă (TKRM) - (n.a Telekom Romania Mobile Communications - fostul Cosmote) va fi menținută în grup și se așteaptă să evolueze într-o entitate agilă de succes.", se arată în raportul grupului elen OTE, acționarul majoritar al Telekom Romania.

CITEȘTE AICI REZULTATELE FINANCIARE COMUNICATE JOI DE OTE

  • Cum arată rezultatele Telekom Romania în raportul grupului elen OTE


Click pentru a deschide


Evoluția numărului de clienți Telekom Romania:

  • Telefonie fixă: 1.104.764 linii (în scădere anuală cu 14,9% - 192.836 de linii față de trimestrul 3 din 2019)
  • Internet fix de mare viteză: 934.159 abonați (în scădere cu 10,1% față de același trimestru din 2019, respectiv cu 104.408 abonați)
  • Televiziune (TV): 1.242.746 abonați (în scădere cu 8,2% față de trimstrul similar al anului trecut, respectiv cu 110.710 abonați)
  • Servicii convergente fix-mobile: 908.898 utilizatori (în creștere cu 10.1% față de trimestrul similar din 2019, respectiv cu 83.457 utilizatori)
  • Comunicații mobile: 3.781.928 utilizatori de comunicații mobile (în scădere cu 10,5% față de același trimestru din 2019, respectiv cu 443.245 de utilizatori)

Ce spune Telekom Romania despre rezultatele din Trimestrul III (T3) al acestui an:


  • "Veniturile consolidate în T3 2020 au ajuns la 244,1 milioane euro, înregistrând o ușoară creștere, de 0,2%, în comparație cu aceeași perioadă din 2019, în ciuda faptului că efectele pandemiei Covid-19 au fost evidente în economia românească și în întreaga Europă. În același timp, EBITDA, ajustată după IFRS-16, a înregistrat o rată anuală de creștere de 40,5% an/an, ajungând la 50,3 milioane euro în T3 2020, datorită unor situații unice care au avut loc de-a lungul anului 2020. Eliminând influența acestor efecte, creșterea EBITDA se situează semnificativ peste 30%.
  • Veniturile totale din servicii mobile au crescut cu 2,8% față de T3 2019, până la 109,2 milioane euro. Baza de clienți pentru serviciile mobile a crescut cu 9,8% an/an, până la 1,69 milioane de abonați. Veniturile din serviciile mobile au fost sever afectate de măsura privind reducerea tarifelor de terminare a apelurilor în rețelele mobile impusă de autoritatea de reglementare, precum și de scăderea traficului din roaming și a traficului internațional, generată de scăderea turismului pe fondul pandemiei Covid-19 în T3.
  • Pe segmentul serviciilor convergente fix-mobil (FMC), Telekom Romania și-a reafirmat poziția de lider, înregistrând o creștere de 10,1% a numărului de clienți, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 909.000 de abonați.
  • Veniturile totale din servicii fixe au fost de 117 milioane euro în T3 2020, în creștere cu 1,5% față de perioada similară a anului precedent, evoluție determinată în special de o creștere a veniturilor din wholesale cu 6,6%, până la 43,7 milioane euro, atenuând o reducere de 4,6% în cel de-al treilea trimestru pe segmentul serviciilor fixe.
  • Serviciul de voce dă semne de stabilizare, înregistrând o încetinire a scăderii veniturilor în 2020, în ciuda efectelor negative generate de pandemia Covid-19.
  • De asemenea și scăderea numărului de abonați la serviciile de televiziune a înregistrat o încetinire, în T3 2020, ajungând la 1,24 milioane de clienți - efect al declinului constant al tehnologiilor mai vechi, precum serviciile DTH. În același timp, numărul de abonați ai produsului Smart TV Stick s-a dublat comparativ cu T2 2020, ajungând la 39,500 de clienți. Produsul inovator al Telekom Romania le permite clienților să își transforme fără efort televizorul într-unul inteligent, fără a fi nevoie de intervenții tehnice.
  • În același timp, veniturile din internet fix au crescut cu 11,9% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, ajungând la 17,8 milioane euro în T3 2020, ca efect al concentrării pe clienții care au generat venituri mai mari.
  • În T3 2020, îmbunătățirea EBITDA a fost în mare parte susținută de transformarea continuă a costurilor, în special prin reducerea cu 12,6% an/an a costurilor indirecte. Programul strategic de transformare a costurilor - Cash for Growth - demarat în a doua jumătate a anului 2018, a fost continuat în T3, determinând o reducere structurală continuă a bazei de costuri pe toate liniile relevante.
  • La sfârșitul celui de-al treilea trimestru, Telekom Romania a finalizat proiectul de transformare a operațiunilor IT, prin implementarea unui parteneriat strategic pe termen lung cu Accenture. (n.a în raportul OTE se spune că Telekom și-a externalizat practic serviciile IT)
  • În plus, compania a implementat măsuri suplimentare de reducere a costurilor în T2 și T3 2020, pentru a atenua efectele crizei Covid-19, ramânând fermă în decizia de a nu opera măsuri de reducere a personalului în această perioadă.
  • OTE S.A. a anunțat încheierea unui acord de vânzare a cotei sale de 54% din acțiunile Telekom Romania Communications S.A. către Orange Romania. Tranzacția face obiectul aprobărilor instituțiilor cu rol de reglementare și a altor condiții, finalizarea acesteia fiind estimată în a doua jumătate a anului 2021. Până atunci, nimic nu se schimbă pentru clienți, compania continuând să furnizeze aceleași servicii ca și până acum."

Tranzacțtia Orange-Telekom Romania:

Orange România a anunțat luni, 9 noiembrie, că a semnat acordul pentru achiziția pachetului majoritar de 54% din acțiunile operatorului de servicii fixe Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom). Orange va plăti un preț de achiziție total de 268 milioane de euro, fără exces sau deficit de trezorerie netă și considerând ajustările ce au loc de regulă la finalizarea tranzacției, ce corespunde unei valori economice a companiei de 497 milioane de euro, reprezentând 100% din capitalul Telekom Romania Communications și incluzând baza de clienți convergenți. Achiziția va accelera, în mod semnificativ, strategia Orange de a furniza servicii convergente fix-mobil pe piața locală.

Grupul elen OTE a anunțat că își va păstra controlul asupra Telekom Romania Mobile Communications (n.a fostul Cosmote), trazacția vizând doar pachetul de 54% din Telekom Romania Communications (n.a fostul Romtelecom).

Statul român ar deveni acționar în Orange România, după finalizarea achiziției fostului Romtelecom, potrivit mai multor surse guvernamentale consultate de HotNews.ro.


Întrebat despre participația statului în contextul tranzacției dintre Orange și Telekom, despre Ministrul Transporturilor și Comunicațiilor, Lucian Bode, a declarat pentru HotNews.ro că interesele statului român au fost protejate așa cum trebuie.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4492 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    mda (Joi, 12 noiembrie 2020, 14:22)

    real didi [utilizator]

    astia traiesc in lumea lor... se lauda cu un serviciu de succes de pe vremea cand se numeau cosmorom, apoi s-au laudat ca o sa faca revolutie pe piata cu noul cosmote...

    acum cica telekom o sa devina o entitate agila de succes... in conditiile in care de la cosmorom pana la cosmote si telekom au pierdut constant clienti...

    ce dracu o fi aia entitate agila, doar ei stiu...
    • +1 (1 vot)    
      Adica OTE (Miercuri, 18 noiembrie 2020, 13:03)

      Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui real didi

      va alerga de unul singur si va iesi pe locul doi(in realitate pe patru,ultimii)!Baietii astia nu au invatat nici dupa 20 ani ca in telecom ori investesti solid,avand si o echipa solida de ingineri,ori o lasi jos ca macane.De agilitatea asta amintea si Sunca de Praga care a plecat acum de la Telekom fix.El a fost agil pentru el:a spalat putina.
  • +1 (1 vot)    
    Da, dar... (Joi, 12 noiembrie 2020, 18:53)

    JustinCase [utilizator]

    Da, dar, vor mai fi ciobeni care imi vor recomanda abonamente de business?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by