UPDATE Firma soției lui Ciprian Teleman, propus ministru al Digitalizării, a fost mandatarul financiar al USR la alegerile locale. Soții Teleman au încasat anul trecut 540.000 lei de la această firmă

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 23 decembrie 2020, 11:33 Economie | Telecom


Ciprian Sergiu Teleman
Foto: Arhiva personala
Ciprian Teleman, propus ministru la Digitalizare, a încasat anul trecut dividende de la firma Accountess Profile SRL, controlată în proporție de 80% de soția sa, Mihaela Teleman. Această firmă a fost mandatarul financiar al Uniunii Salvați România (USR) pentru alegerile locale din 2020 și pentru alegerile prezidențiale din 2019. Cei doi soți Teleman au încasat anul trecut dividende în valoare de aproape 540.000 de lei de la această firmă. Contactat de HotNews.ro, Ciprian Teleman susține că nu ar fi niciun conflict de interese, deoarece el este membru PLUS, nu USR, iar anul trecut a ieșit din acționariatul acestei firme.

  • UPDATE (14:21) Mihaela Teleman, soția lui Ciprian Teleman, propus ministru al Digitalizării, a fost mandatarul financiar coordonator și al PLUS la alegerile europarlamentare din 2019, potrivit datelor AEP.

Ce a declarat miercuri Ciprian Teleman referitor la veniturile obținute anul trecut de la firma Accountess Profile SRL

  • "Sunt membru PLUS, nu sunt membru USR. Din acest punct de vedere nu este niciun conflict. Mai mult, anul trecut, pentru a nu fi nicio urmă de îndoială am ieșit din actionariatul acestei firme. Este un contract comercial.", a declarat miercuri pentru HotNews.ro Ciprian Teleman, propus ministru al Cercetării, Inovării și Digitalizării.

Ce servicii a prestat această companie pentru USR?

  • "Fiecare campanie electorală trebuie supervizata de o anumită firmă în raport cu AEP și asigură conformitatea respectării legii finanțării campaniilor electorale. Firma în cauză strânge toate documentele și rapoartele financiare și le predă la AEP, se asigură că banii de campanie au fost cheltuiți cu respectarea legii. În urma acestui raport, dacă toate cheltuilele au fost conform legii, AEP decide să ramburseze cheltuielile de campanie ale respectivului partid", a mai precizat pentru HotNews.ro Ciprian Teleman.

Acesta se pregătește acum să intre la audieri în Comisiile de specialitate din Parlament pentru a fi validat în funcția de ministru al Cercetării, Inovării și Digitalizării.

Potrivit datelor Listafirme.ro, firma Accountess profile SRL este deținută în prezent de:
  • - Teleman Mihaela Virginia (80%)
  • - Mitrica Ana Corina (10%)
  • - Cernescu Ana Mihaela (10%)
Domeniul de activitate este cel de contabilitate și audit financiar; consultanta in domeniul fiscal. Administrator al firmei este Mihaela Virginia Teleman, soția lui Ciprian Teleman.

  • Cine este Ciprian Teleman, propus ministru al Cercetării, Inovării și Digitalizării

Ciprian Sergiu Teleman, propus de USR-PLUS ca ministru al Cercetării, Inovării și Digitalizării, este în prezent președinte al PLUS Ilfov, consilier în acest județ și câștigă bani din cursuri de coaching, mentoring și inteligență emoțională pentru companii. Este asociat în trei firme de la care anul trecut a câștigat aproape 270.000 de lei din dividende și potrivit profilului său de LinkedIn are studii de geologie și a fost timp de 8 ani cercetător științific la Institutul Național de Geologie.

Președinte al PLUS Ilfov și consilier în acest județ, Ciprian Teleman susține pe site-ul propriu că are "opt ani de carieră ca cercetător științific și șaisprezece ani în mediul privat, în calitate de consultant, pentru companii care acoperă tot spectrul economiei românești".

Potrivit profilului său de LinkedIn, Ciprian Teleman este licențiat al Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași (1989-1994), ulterior din 1996 fiind cercetător științific senior timp de 8 ani în cadrul Institutului Geologic din România.

Acesta și-a mai trecut o experiență de 1 an și 8 luni în perioada 2005-2006 ca director al firmei Ascent Group, co-fondator al firmei Max-Business & Accounting (din 2015 până în prezent) și consultant senior la firma Qualians (din ianuarie 2016 până în prezent).

Cele două firme în care apare ca este fondator (Max-Business & Accounting) și respectiv consultant senior (la firma Qualians - din ianuarie 2016 până în prezent) nu apar ca fiind generatoare de venituri în declarațiile de avere și interese pe care Teleman le-a publicat pe portalul Agenției Naționale de Integritate ori pe site-ul Consiliului Județean Ilfov.

Pe un alt site personal (https://ciprian.teleman.ro/about/) Ciprian Teleman afirmă că face parte din echipa de consultanți Qualians România oferind consultanță și training sub licențe TMI și Tack și că este asociat în două companii din domeniile informatic și financiar (MAX BA și Accountess).

Teleman a candidat și ca senator în acest an și potrivit declarațiilor de avere și de interese completate în luna octombrie 2020, acesta apare că este asociat și administrator în doar trei firme.


Astfel, conform declarației de interese, Ciprian Teleman este membru fondator al Asociației Club Sportiv 'NoStress' și este asociat în trei firme:
  • - Cognis Consulting SRL (asociat si administrator)
  • - Accountess Management Consulting SRL (asociat si administrator)
  • - Accountess Simple Finance SRL (asociat)

Potrivit declarației de avere, Ciprian Teleman a avut anul trecut venituri anuale de 17.321 lei ca director general al Cognis Consulting SRL, dar a mai câștigat încă aproape 270.000 de lei din dividende de la trei firme:
  • - Accountess Profile SRL (60.488 lei)
  • - Accountess Simple Finance SRL (25.803 lei)
  • - Accountess Management Consulting SRL (174.816 lei)

Soția sa, Mihaela Virginia Teleman este director general al firmei Accountess Profile SRL de unde a caștigat anul trecut un venit anual de 16.482 de lei și încă 18.522 de lei ca expert contabil. Aceasta a mai câștigat încă aproape 764.000 de lei din dividende de la cele trei firme mai sus menționate (Accountess Profile SRL, Accountess Simple Finance SRL și Accountess Management Consulting SRL).








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















17499 vizualizari

  • -16 (46 voturi)    
    hopa, ce avem noi aicea? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 11:37)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... exact, ce avem noi aicea?
    asa repede ies mizeriile la lumina? hai userei, scoatei armata de robotei sa va ascunda urmele.
    • +14 (32 voturi)    
      Da' chiar, ce avem noi aici? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 11:54)

      Mutembe [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Ne puteti lumina care este problema in acest text jurnalistic (foarte tendentios) ?

      PS: Am auzit ca Sorin Campeanu, ex Pro-Romania=PSD2, este noul ministru al Invatamantului. Omul lui Oprea. E, uite asta subiect de presa !
      • -19 (31 voturi)    
        gata ordinu? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 12:15)

        Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui Mutembe

        .. s-a dat ordinu' de acoperire a urmelor pe grupul de whatsapp, usereii sunt in vrie, posteaza ca bezmeticii. mai rasfirati, mai rasfirati.
      • -5 (9 voturi)    
        strawman much? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 16:44)

        Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui Mutembe

        deci avem un ministru in conflict clar de interes si tu incerci sa deturnezi discutia si sa ne povesteti de Sorin Campeanu?! really?!
        • +4 (6 voturi)    
          ce e ala conflict de interese? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 17:32)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Pacala se intoarce

          Sau trebuia ca USR-PLUS sa contracteze servicii de contabilitate de la o firma psd-ista?
          • +2 (8 voturi)    
            atat (Miercuri, 23 decembrie 2020, 19:24)

            Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            atat sunteti de indragostiti de barna ca nu sunteti in stare sa vedeti absoluti nimic in neregula nici cu declaratiile, nici cu actiunile.

            Daca se gandeste cineva sa atraga atentia la orice amanunt, gata ... fie is de "extrema dreapta", fie sunt PSD-isti (pai hotarati--va odata), dar oricum de rea credinta.

            USR - partidul caruia nu i se poate reprosa nimic... parca am mai vazut povestea asta.
        • 0 (0 voturi)    
          habarnist (Joi, 24 decembrie 2020, 20:54)

          bardiCristi [utilizator] i-a raspuns lui Pacala se intoarce

          Invata ce e strawman si invata ce a conflict de interese, mai intai. Daca tu poti demonstra actul de coruptie, te punem director AEP, in fata careia firma lui raspundea penal.
    • +21 (41 voturi)    
      Hopa,nu-i hoț ! (Miercuri, 23 decembrie 2020, 11:59)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Deci nu-i bun.Nu compari pe Teleman care are bani din munca și iunteligența lui cu Oprișan,Dăncilă,Olguța,Firea,Ciolacu,Iordache,etc,care au bani din furat de la bugetul de stat.
      • -18 (32 voturi)    
        hai sa-ti zic un secret... (Miercuri, 23 decembrie 2020, 12:14)

        Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        ... "aceiasi mizerie".
        • -1 (17 voturi)    
          hai sa-ti zic un "secret" (Miercuri, 23 decembrie 2020, 13:13)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

          "aceeasi mizerie", "aceiasi analfabeti".
          Acordul de gen.. ;)
          • -8 (10 voturi)    
            e vorba de "ei".. (Miercuri, 23 decembrie 2020, 14:35)

            Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            ... ca pe muieri le-au lasat pe afara. ma rog, le mai arunca ei cate-o ciozvarta, dar e vina lor pana la urma ca accepta, nu?
        • +2 (12 voturi)    
          hehe (Miercuri, 23 decembrie 2020, 15:09)

          transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

          Sa-ti zic eu un secret fara hai. Nimeni nu e curios ce temnik ai tu si restul postacilor. Poti scrie 6 enciclopedii de minciuni ca e zero barat, dancilule.
          • -1 (9 voturi)    
            psdistul prost nu intelege... (Miercuri, 23 decembrie 2020, 15:43)

            Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

            psdistul prost nu intelege...
    • +14 (32 voturi)    
      Ce avem noi aici? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 12:09)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      E o firma care printre altele a oferit niste servicii USR. Nu vad relevanta cuantumului dividendelor decat daca se dovedeste ca toti banii aia au venit de la USR, sau daca se diovedeste ca serviciile prestate pentru USR au costat exorbitant comparativ cu firmele care au prestat servicii similare altor partide.
      Altfel, chiar nu vad nici o problema ca o firma a unui apropiat USR sa ofere servicii de consultanta USR. E ca si cum imi trebuie un avocat si am un prieten avocat la care apelez...
      • -12 (32 voturi)    
        hai lasa vrajeala.. (Miercuri, 23 decembrie 2020, 12:16)

        Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        ... daca era manevra la alt partid, strigati ca babuinii "sa vina dna". acum ce sa vezi, bagati capu-n nisip ca strutii si va faceti ca nu vedeti matrapazlacurile.
        • +7 (17 voturi)    
          Pai daca esti capabil, explica-mi (Miercuri, 23 decembrie 2020, 12:51)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

          Care e problema de moralitate si care e problema de legalitate?
          Dupa cat inteleg eu partea de economie/finante, partidele sunt entitati private, care au dreptul sa-si aleaga furnizorii de servicii dupa cum vor, fara sa fie nevoie de licitatie, si atat timp cat asta e valabil, nu vad de ce eu, USR, n-ash apela a firma unui prieten, in care am incredere, eventual negociind si un pret bun.
          Asta inteleg eu, poate gresesc.
          Acum, explica-mi tu, argumentat, nu cu lozinci, unde e problema.
          • -8 (18 voturi)    
            sa-ti explice teleman (Miercuri, 23 decembrie 2020, 12:54)

            Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            "Sunt membru PLUS, nu sunt membru USR"
            • +7 (15 voturi)    
              asta nu am inteles nici eu (Miercuri, 23 decembrie 2020, 13:18)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

              De ce a simtit nevoia sa se scuze. Dar lasand scuza asta total stangace la o parte, ceva explicatii despre fapta in sine poti produce?
              • -5 (7 voturi)    
                s-a scuzat pentru ca... (Miercuri, 23 decembrie 2020, 14:40)

                Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

                ...este "nevinovat".
                da, fix de asta. nu pentru ca bajetii au gasit o portita sa masluiasca niste banishori.
                logica de userist.
                • +2 (6 voturi)    
                  Si totusi, argumente mai solide ai (Miercuri, 23 decembrie 2020, 16:01)

                  bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

                  Doar prin faptul ca s-a scuzat nu poti explica nici ilegalitate nici imoralitatea. Pan la urma te duce capul sa produci si niste argumente solide? Sau tu doar stii ca USR trebuie criticat si atat?
                • 0 (4 voturi)    
                  Ismaile, puti a psd rau de tot (Miercuri, 23 decembrie 2020, 17:35)

                  AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

                  Nimic nu sugereaza ca cineva a masluit banisori. Aa, te referi la faimosul trezorier al PSD-ului care a bagat mana pana la cot in banii paritdului si vrei sa sugerezi ca toti fac la fel?
                  Ai si dovezi sau doar arunci cu rahat in ventilator?
          • -3 (5 voturi)    
            Am explicat eu mai jos (Miercuri, 23 decembrie 2020, 13:20)

            44ce [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Daca au bunavointa sa imi aprobe comentariul.
          • +1 (1 vot)    
            uite un exemplu (Joi, 24 decembrie 2020, 3:03)

            srpc [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            USR a luat bani publici si i-a manevrat printr-o firma "de casa"; daca un deputat isi angajeaza nevasta la cabinet, e penal; sesizezi paralela?
            • 0 (0 voturi)    
              Pai nu e acelasi lucru... (Sâmbătă, 26 decembrie 2020, 0:21)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui srpc

              Deputatatia e o functie publica, deci la cabinetul deputatului e OK sa existe restrictii legislative, desi... si astea-s discutabile... ca pana la urma consilierul bun sau prost presteaza servicii catre deputat, nu catre stat.

              Dar un partid politic e o entitate privata, care primeste bani fara a avea obligatia sa faca licitatie pentru furnizorii de servicii.

              Daca imi arati undeva in lege unde zice ca exista restrictii la angajarea mandatarului financiar. pot fi de acord cu tine, altfel, chiar nu vad nici o problema, nici morala nici legala.

              Pe logica ta si un medic de familie primeste bani publici si nu se scandalizeaza nimeni daca isi alege sora sau fiica sa-i tina contabilitatea.
      • -1 (3 voturi)    
        bravo (Miercuri, 23 decembrie 2020, 16:53)

        Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        ce faci tu acum se numeste "ochelari de cal"

        a avea ochelari de cal expr. a refuza perceperea realității în întreaga ei complexitate: a fi retrograd.
        • -1 (3 voturi)    
          argumente? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 17:40)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Pacala se intoarce

          Lozincile nu-s tocmai semn de inteligenta...

          OK, eu sunt limitat intelectual si am ochelari de cal. Posibil. Lumineaza-ma tu cu argumente simple, ca pentru limitatii intelectual. Te bagi?
    • +7 (19 voturi)    
      mai exact, ce avem?.. (Miercuri, 23 decembrie 2020, 12:10)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Firma de contabilitate și audit financiar, desemnata mandatar financiar.

      Ar fi o problema daca au facut-o pentru o suma foarte mare, dar asta nu stim inca. Din ce vad pe mfinante, firma are aproape 30 de angajati, deci nu e un srl de apartament.
      • -7 (19 voturi)    
        iti explic eu cum e schema (Miercuri, 23 decembrie 2020, 12:55)

        Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        "dai tu niste bani acuma, si noi dam niste posturi mai incolo".. hai ca sunteti gretosi cand va faceti ca pe astia nu-i vedeti.
        • +3 (11 voturi)    
          schema o stim (Miercuri, 23 decembrie 2020, 13:23)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

          E folosita de PSD din 1990, si partial si de PNL. Doar ca la USR+ nu vad alt ministru care sa poata fi acuzat de acceasi schema de numire pe post. Si atunci ma pot intreba daca aici nu e doar o coincidenta, mai ales ca nu stii daca nu cumva serviciile alea au fost de fapt platite rezonabil. Daca imi dovedesti ca a facut chestia aia pe degeaba, sa zicem ca ai ceva credibiliate...
    • 0 (6 voturi)    
      Nu conteaza, postacii USR il apara (Miercuri, 23 decembrie 2020, 14:04)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Nu conteaza ce a facut, dubla masura functioneaza si toti postacii USR au primit ordinul de zi pe unitate sa il apere.
      • 0 (6 voturi)    
        ai inviat postacule... (Miercuri, 23 decembrie 2020, 15:46)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        ai inviat postacule...
    • +3 (3 voturi)    
      explicatii (Miercuri, 23 decembrie 2020, 16:48)

      Calin123 [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Sa-ti explic in linii mari cum functioneaza partidele. Am facut parte dintr-un partid micut alcatuit din oameni cu studii superioare (majoritatea oamenilor le-au facut la universitati de prestigiu din SUA/EU). Intr-un partid, fiecare isi aduce contributia cu ce poate. Cei care au backround de IT fac site-uri de prezentare si alte chestii similare. Cei care sunt avocati in partid se ocupa de analize juridice. Cei care au experienta in comunicare scriu comunicatele de presa etc etc.
      Acum, unele actiuni se pot face pro bono, altele nu. Eu avand background in IT am cumparat un domeniu la un moment dat. Acel domeniu s-a platit din banii partidului. Banii partidului vin de la contributii ale membrilor,sponsorizari sau in cazul partidelor mari, acestea primesc si de la stat bani (nu stiu exact cat si pe ce criterii). Te-ai gandit ca poate acea firma a taxat USR-ul cu un pret sub cel al pietiei, cu profit 0?
      Articolul este clar tendentios pentru ca nu ne spune cati bani a platit USR-ul acelei firme. Ne spune doar ca firma e profitabila si ca cei 2 proprietari ai firmei au scos dividendele aferente profitului dar nu stim daca firma a facut un mega profit din contractul cu USR.
      Mai mult, urmareste in special cifra de afaceri (veniturile firmei) in ultimii ani:

      https://www.listafirme.ro/accountess-profile-srl-15951721/

      Mie mi se pare ca vad o firma cu cresteri normale/naturale atat la cifra de afaceri cat si la profit. Firma avea venituri de ~2 milioane RON si inainte de USR (deci o ducea bine).
  • +5 (23 voturi)    
    HeHe... (Miercuri, 23 decembrie 2020, 11:37)

    Cataleya [utilizator]

    Presa isi ascute cutitele.

    E buna asta cu:
    ""Sunt membru PLUS, nu sunt membru USR..."
    • -2 (14 voturi)    
      Oare mandatarul pentru PLUS e de la USR? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 12:06)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Intreb si eu... Pentru simetrie.
      • +6 (14 voturi)    
        Trebuia să fie de la PSD?.. (Miercuri, 23 decembrie 2020, 12:23)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        Mai bine își lăsau banii in grija lui Mircea Drăghici?.. ;)
        • -1 (7 voturi)    
          Nu, dar de ce intrebi? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 13:32)

          andipetre [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Esti pesedist?

          Trebuia sa fie liber de conflict de interese. Pur si simplu. Sau ce, coruptia e ok daca vine de la USR sau PLUS?
      • -5 (15 voturi)    
        de ce nu? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 12:24)

        Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        iata de ce ai tinut baietii doo partide. sa-si tina spatele unul altuia cand sunt prinsi cu ocaua mica.
  • -7 (35 voturi)    
    Doar fraierii au crezut ca USR e altfel (Miercuri, 23 decembrie 2020, 11:40)

    CezarN [utilizator]

    La ei doar distanta dintre vorbe si fapte este mai mare decat la PSD, de exemplu, care aproape ca recunoaste si in luarile de pozitie oficiale ca sunt grup infractionale organizat. La USR este un pic altfel, la ei este Fara Penali (penaliii altora, vezi bine, nu ai lor) in Functii Publice.
    • -6 (22 voturi)    
      Lol (Miercuri, 23 decembrie 2020, 11:57)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Sunt de dreapta, prin natura lor avizi si lacomi dupa bani.
  • -22 (32 voturi)    
    aoleu (Miercuri, 23 decembrie 2020, 11:50)

    cucuveauamov [utilizator]

    nu mai #ucidecoruptia? ... #rezistentii se mai vad la girafa? mcar sa-i ceara iertare...
    • +6 (10 voturi)    
      Dă ucide,de ce zici aoleu? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 12:01)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Ce frică ai?
  • -6 (24 voturi)    
    Aha, deci a prestat si a primit un post profitabil (Miercuri, 23 decembrie 2020, 12:01)

    andipetre [utilizator]

    S-a asigurat ca vin banii de la AEP, a contribuit la "victorie" si acum a primit postul de ministru. Al unui minister in care vor veni tone de bani pentru digitalizare, pe care ii va gestiona direct. Frumos, nu?

    Cu ce difera asta de taxele cu care pesedistii isi cumpara pozitia pe listele de la alegeri sau in diversele sinecuri? Anvergura e chiar mai mare, banii mai multi. Ăia erau mici copii naivi pe langa acest "alt fel de politica".
    • +4 (14 voturi)    
      Cum ai tras concluzia asta? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 12:54)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Nu e oare posibil ca faptul ca a oferit serviciile alea sa nu fie factorul determinant pentru obtinerea postului de ministru? Ca daca ma uit la restul ministrilor USR+, nu prea vad repetandu-se tiparul asta... De unde stii tu ca firma aia nu a primit un pret decent pentru serviciile oferite?
      • 0 (10 voturi)    
        De conflict de interese ai auzit? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 13:39)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Interesant cum unii devin brusc orbi cand e vorba de partidul ai carui fani sunt. Daca era un astfel de caz in PNL, urlai din toti rarunchii.

        O legatura din aceasta trezeste in mod justificat suspiciuni si nu trebuie lasata nediscutata doar pentru ca "nu exista dovezi". Asa e in democratie, presa e atenta la astfel de lucruri si de aceea a publicat si HN informatia. Nu e deloc semn bun si e cam cusuta cu ata alba povestea, dar, deh, tu asteapta-i in continuare pe cavalerii pe cai albi...
        • +1 (3 voturi)    
          Unde am zis eu ca nu trebuie discutata?? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 15:09)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          Sunt total de acord ca trebuie discutata, asta incerc si eu, sa aflu daca e ceva ilegal sau imoral.
          Si din cate inteleg eu, USR, ca orice partid, e o entitate privata si are dreptul sa-si aleaga furnizorii de servicii cum crede de cuviinta atat timp cat respecta legea.
          Pe de alta parte e adevarat ca partidele sunt finantate de stat, dar tot nu vad relevanta. Pe aceeasi logica, si un doctor de familie e o entitate privata finantata de stat, si nu cred ca se scandalizeaza nimeni daca contabilitatea ii e tinuta de o ruda.

          Asha ca astept argunemte pentru care sa ma convinga de partea ilegala sau imorala a povestii asteia.

          As intelege supararea daca s-ar scandaliza membrii cotizanti si sponsorii USR, dar pentru asta ar trebui si o dovada ca serviciile respective au fost platite la un pret peste cel al pietei. ceea ce nu am vazut pana acum.
        • -1 (1 vot)    
          poti sa definesti conflictul de interese? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 17:53)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          Omul asta avea vreo functie publica din care si-a acordat sie insasi sau firmelor sale ceva avantaje?
          Cu alte cuvinte am vrea sa vedem cadavrul! Sunt doua variante in opozitie
          1- firma respectiva a jupuit USR-ul de bani si implicit omul s-a umput de bani.
          2- firma respectiva a facut totul gratis si ca recompensa omul a fost numit ministru.
          Si
          3 - Omul avea comptetente necesare functiei.
    • +4 (8 voturi)    
      difera semnificativ (Miercuri, 23 decembrie 2020, 13:07)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      1. "Cu ce difera asta de taxele cu care pesedistii isi cumpara pozitia"..
      Pai nu a platit nici o taxa. Firma de contabilitate a oferit un serviciu de mandatar financiar. Si a facut-o pentru USR, desi Teleman este membru PLUS.

      2. "..isi cumpara pozitia pe listele de la alegeri sau in diversele sinecuri?"
      Un cercetator stiintific numit ministru al cercetarii.. Asta este sinecura? :)
  • -3 (19 voturi)    
    Nu va amagiti (Miercuri, 23 decembrie 2020, 12:09)

    Mihail. [utilizator]

    Sunt tot "ei", sub diferite nume.
  • +11 (19 voturi)    
    Eu nu inteleg care e problema aici... (Miercuri, 23 decembrie 2020, 12:15)

    bogdan1477 [utilizator]

    Adica daca eu am o firma care ofera servicii de "mandatarul financiar", sunt prieten cu USR, si le ofer servicii de "mandatarul financiar", care e problema?!? Daca se dovedeste ca pretul platit pentru aceste servicii e sensibil mai mare decat cel oferit altor partide de dimensiuni similare, da, inteleg ca s-a facut o manarie. Altfel? Care e problema? E ca si cum ai acuza pe cineva ca si-a angajat avocat un prieten...
    Cat despre cuantumul dividendelor incasate, asta ar avea relevanta daca s-ar divedi ca firma aia a oferit doar serviciile respective, si eventual are un angajat si s-a infiintat cu 3 zile inainte de atribuirea serviciilor. Dar si asha... un partid e o entitate privata, isi angajeaza cum crede de cuviinta firmele care sa-i ofere servicii, nu e ban public care sa necesite licitatii sau alte alea...
    Imi poate explica cineva care e partea ilegala sau imorala aici?
    • -5 (15 voturi)    
      parca ai fi porcu ala.. (Miercuri, 23 decembrie 2020, 12:38)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      ... de Serban Nicolae, cand incerca sa ne explice ca defapt psd nu fura.
      • +2 (8 voturi)    
        Uite ca sunt dispus sa joc rolul de porc (Miercuri, 23 decembrie 2020, 13:02)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

        Explica-mi tu unde e problema, argumentat. Pe mine poate nu ma duce capul.
      • -1 (1 vot)    
        comparatie porcina. Ai dat-o de gard (Miercuri, 23 decembrie 2020, 17:55)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

        Vad ca joci pe partea cu "Toti sunt la fel" "USR=USL" si gresesti profund. Nu imi dau seama daca gresesti pe bani sau din proprie convingere.
    • +1 (17 voturi)    
      Poate ca.... (Miercuri, 23 decembrie 2020, 12:39)

      Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      ...fiind vorba de bani publici, ar fi fost corect ca acel contract sa fie atribuit prin licitatie!?
      Oricum e de-a dreptul aiuristic sa te scuzi spunand ca eu, ca sot, am iesit din firma dar a ramas sotia sefa.."
      Nu spun ca e ceva ilegal, dar deja bate la ochi.
      Poate ca omul e intr-adevar competent si va face adevarate minuni ca ministru.
      Dar...
      • +2 (8 voturi)    
        partial da (Miercuri, 23 decembrie 2020, 13:08)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

        Intr-adevar, nu inteleg de ce a simtit nevoia sa se scuze... Aici iti dau dreptate.

        Cat despre licitatie, nu cred ca e cineva in privat care sa faca licitatie. Pana la urma USR, cu sau fara furnizorul asta de servicii, primeste fix la fel de multi bani de la stat, si ar libertate aproape totala la cum ii cheltuie. Si nu vad de ce nu ar alege firma unui prieten in care are incredere, negociind un pret rezonabil. Eu inteleg problema de moralitate sau legalitate cand firma sotiei face afaceri cu statul cand sotul e seful la stat. Acolo da, e problema. Dar asha... nu vad cu ce difera asta de alegerea ca avocat a unui prieten...
        • +1 (5 voturi)    
          Firma unui prieten??? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 14:14)

          Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          "Si nu vad de ce nu ar alege firma unui prieten in care are incredere, negociind un pret rezonabil. "
          Asta e argument de PSD si cand dadeau bani publici prietenilor si cand isi angajau nevestele. Pai pe cine sa angajezi, mai bine nevasta ca e de incredere!
          • 0 (2 voturi)    
            Analfabetism functional Gogule? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 16:06)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

            Argumentat, poti spune ceva?
            Nu tin minte ca cineva sa se fi luat de PSD ca si partid pentru furnizorii peronali de servicii. Cum tot repet pe aici, un partid e o entitate PRIVATA, care are libertatea sa incheie contracte cu cine doreste atat timp cat nu incalca legea. Si da, pentru io firma privata nu e nici o problema sa lucreze cu firma unui prieten atat timp cat rezultatel sunt satisfacatoare.

            Ceea ce se reproseaza PSD e ca incheie contracte cu firme prietene din pozitia de functionari la stat, angajand bani publici.
          • 0 (2 voturi)    
            e vorba de bani publici distribuiti din pozitii (Miercuri, 23 decembrie 2020, 17:59)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

            Publice.
            Sau vrei sa spu ca nu intelegi diferenta dintre un contract acordat unei firme de apartament cu cifra de afaceri zero de catre un minister/agentie/primarie si situatia de fata? In care un partid si-a ales un prestator de servicii?
            Sau voiai sa aleaga o firma de apartament PSD-ista?
      • 0 (8 voturi)    
        Se pare ca... (Miercuri, 23 decembrie 2020, 13:22)

        matache [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

        ... nu e vorba de bani publici. Apoi, eu unul nu stiu daca a fost facuta o licitatie sau nu, dar banuiesc si sper ca USR are reguli interne care sa eficientizeze atribuirea de contracte, atribuindule dupa criterii transparente, altfel armata de avertizori de integritate care colcaie pe acolo ar fi urlat demult.
        Chiar ma intreb, inainte de a pune intrebari tendentioase, dumneavoastra v-ati asigurat ca atribuirea contractului nu a fost facuta printr-o licitatie, comparare de oferte, etc? Iar chestia cu batutul la ochi e pur "romaneasca" - daca nu e nimic ilegal, ce naiba bate la ochi, vreti ca in guvernul Romaniei sa fie doar legume care n-au demosntrat ca pot trai pe propriile picioare?
        • -1 (5 voturi)    
          Chiar asa sa fie? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 14:14)

          Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui matache

          Cum sa nu fie vb de bani publici din moment ce firma lui si a nevestei tocmai cu asta se ocupau?
          Avizau toate cheltuielile USR in timpul campaniei, iar in urma acelor avize, partidul si-a recuperat toti banii de la buget.
          Ca s-au avizat 1,3 milioane sau 1,45...nu mai controleaza nimeni.
          Daca ar fi fost cu licitatie, mai mult ca sigur ca omul ar fi subliniat clar acest lucru.
          Matale spui ca:
          " banuiesc si sper ca USR are reguli interne care sa eficientizeze atribuirea de contracte"
          Pai s-avem pardon, banuiesc si eu ca fiecare partid are astfel de "reguli interne" si tocmai aici apare problema pt ca fiecare isi "eficientizeaza atribuirea de contracte" exact in stilul in care a procedat si USR.
          Dam treaba pe mana alor nostri si n-avem cum sa nu iesim in castig.
          • 0 (4 voturi)    
            AEP aproba documentatia... (Miercuri, 23 decembrie 2020, 17:53)

            matache [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

            ...preparata de mandatarul financiar.
            E vorba de AEP, aia politizata cu oameni din PSD si sateliti, care cauta orice motiv ca sa nu deconteze catre USR banii stabiliti prin legea facuta tot de catre PSD si sateliti. Este evident ca mandatarul financiar al USR este o firma corupta, mai ales ca proprietarii si-au permis sa ia acasa 100k euro dividende dintr-o firma de contabilitate cu 30 de angajati.
            Ne lipseste Iliescu cel sarac si cinstit, cred ca asta va doriti. Succes!
            PS Nu sunt membru USR sau PLUS, nu ii cunosc pe respectivii,.
          • -1 (3 voturi)    
            ba controleaza (Miercuri, 23 decembrie 2020, 18:15)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

            Undeva afirmi ca "1,3 milioane sau 1,45..nu mai controleaza nimeni"
            Implicit ii acuzi de furt si pe cei de la firma si pe cei de la USR. Si minti fiindca Curtea de Conturi poate verifica aceste cheltuieli si daca crezi ca CC-ul impanat de PSD-isti nu va verifica la sange asta te inseli.
    • -1 (7 voturi)    
      Nu vezi o problema (Miercuri, 23 decembrie 2020, 13:19)

      44ce [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Nu vezi o problema pentru ca iti dai cu presupusul unde nu te pricepi.Hai sa luam un exemplu...Tu daca ai avea o firma si ai vrea sa iti verifici angajatii ai comanda un audit din partea sotia unuia dintre angajati? Sau ai comanda din partea unei persoane/firme care poate sa verifice cu obiectivitate activitatea angajatilor?
      La fel si statul...a trimis lupul de paza la oi cum ar veni. Auditul il face in numele statului pentru ca plusereul trebuie sa deconteze banii de campanie de la stat. Si statul trebuie sa se asigure ca banii au fost corect cheltuiti. Dar mna nu stiu cata obiectivitate poate avea firma unuia dintre membrii de partid. Asta apropo de transparenta.
      • +3 (5 voturi)    
        Habar n-ai ce face un mandatar (Miercuri, 23 decembrie 2020, 13:54)

        Lamya777 [utilizator] i-a raspuns lui 44ce

        Vezi ca habar n-ai de fapt ce face un mandatar. Mandatarul NU AUDITEAZA banii si hartiile de campanie ci ii GESTIONEAZA, adica deschide contul si dispune platile. Apoi face dosarul cu toate hartiile necesare si il preda AEP.
        AEP AUDITEAZA CIFRELE CAMPANIEI! NU mandatarii financiari!
        Deci, unde e problema?
      • +3 (5 voturi)    
        Pai... nu prea se justifica ce spui tu... (Miercuri, 23 decembrie 2020, 14:47)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui 44ce

        E adevarat ca nu ma pricep, de aia ma intreb :)

        Uitandu-ma pe ghidul mandatarului financiar:

        http://www.roaep.ro/finantare/wp-content/uploads/2014/04/Ghidul-mandatarului-financiar-aleg.europarlam.-2014.pdf (2.1)

        nu vad ca ar fi vorba de un serviciu de auditare, ci de unul de evidenta contabila si asistenta la depunerea documentatiei necesare rambursarii unor cheltuieli si dovedirii legalitatii operatiunilor din campanie.

        Singura chestie de verificare e: "Verifică legalitatea operaţiunilor financiare efectuate în campania electorală" dar eu asta o vad tot ca un serviciu contabil de asistenta juridica. In nici un caz nu e auditare.
        Scrie undeva in lege ca mandatarul finaciar nu poate fi o firma care are legaturi cu partidul respectiv? Asha ca... pana imi argumentezi de ce firma respectivsa ar avea rol de paznic si nu de asistenta in depunerea hartiilor la AEP, nu prea am cum iti da dreptate...Iar verificarile banuiesc ca se fac ulterior de catre AEP, consultand socumentele depuse de mandatar.

        Iar ceea ce spui tu nu prea are logica si pentru ca atat timp cat e o firma platita de mine, ar fi total anapoda sa aiba rolul de a ma verifica si a ma raporta daca incalc legea... Pan la urma firma aia are interesul ca eu sa fiu multumit, ca sa colaborez cu ea si pe viitor, nu sa imi vaneze greselile si sa ma parasca la stat..


        In concluzie, pentru a ma convinge trebuie sa vii cu argumente mai solide...
      • +1 (3 voturi)    
        Auditul il face AEP (Miercuri, 23 decembrie 2020, 14:51)

        matache [utilizator] i-a raspuns lui 44ce

        ...firma mandatara doar colecteaza, prepara datele si reprezinta partidul respectiv in fata AEP (e o situatie aproape identica cu relatia client - firma de contabilitate - finante).
        • 0 (4 voturi)    
          @matache (Miercuri, 23 decembrie 2020, 16:39)

          44ce [utilizator] i-a raspuns lui matache

          Are si atributii de control...ca nu se duce mandatarul sa obtina finantare pentru campanie...deci lasati-o moarta...El trebuie sa verifice cum au obtinut finantarile. Eu nu am sustinut niciun moment ca el nu ar tine si o evidenta, doar ca in zona aia nu vad o problema si daca ar fi fost vorba doar de evidenta, chiar nu ar fi fost nicio problema.
          • 0 (4 voturi)    
            Nu ti se pare totusi ilogic?!? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 17:46)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui 44ce

            Care ar fi logica dupa care o entitate sa isi angajeze alta entitate s-o controleze?!? Nu ti se pare putin ilogic?

            Ce interes ar avea firma contractata sa se puna rau cu clientul pe care-l verifica si de la care in acelasi timp ia bani?

            Daca mandatarul ala ar avea rol de control, nu ar trebui selectat aleator de catre AEP?

            Mie toate astea mi se par ilogice...

            Si in plus, astept un citat din atributiile mandatarului care sa argumenteze ceea ce spui mai bine decat "deci lasati-o moarta"
            • +2 (2 voturi)    
              legea 334/2006 (Miercuri, 23 decembrie 2020, 21:13)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

              Actualizata..
              http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/73672
              "Articolul 34
              (1) Evidența contribuțiilor și a cheltuielilor pentru campania electorală aparținând partidelor politice și candidaților independenți este organizată exclusiv de către mandatari financiari.
              (2) Eficiența și oportunitatea cheltuielilor pentru campania electorală se hotărăsc de către organele de conducere ale partidelor politice, potrivit statutului lor, respectiv de către candidații independenți.
              (3) Mandatarul financiar este numit de conducerea partidelor politice, alianțelor politice, organizațiilor cetățenilor români aparținând minorităților naționale sau de către candidații independenți.
              (4) Un partid politic, o alianță politică, o organizație a cetățenilor aparținând minorităților naționale sau un candidat independent va numi un mandatar financiar coordonator. În cazul numirii mai multor mandatari financiari, se va numi un singur mandatar financiar coordonator.
              ..."
              • +1 (3 voturi)    
                da, ceva de genul postasem si eu mai sus ca link (Miercuri, 23 decembrie 2020, 22:33)

                bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                De acolo eu pot intelege doar ca e cineva numit de partid sa-i ofere serviciile contabilo-birocratice (sau mai pe romaneste harshogaraia necesara) pentrru activitatile aferente alegerilor, harshogaraie cu ajutorul careia AEP sa poata controla mai apoi respectarea legii.

                Citind textul de mai sus devine clar ca a predinde cuiva licitatie pentru asha ceva e de-a dreptul absurd.
          • -1 (3 voturi)    
            Discutia este prea tehnica... (Miercuri, 23 decembrie 2020, 17:47)

            matache [utilizator] i-a raspuns lui 44ce

            ...pentru a fi lamurita in subsolul unui articol oricum tendentios. Nu am niciun "cal" in cursa asta, nu sunt membru USR sau PLUS, nu il cunosc pe respectivul viitor ministru, dar nu pot sa nu observ fractura logica din articol si din multe comentarii, generata de furia proletara ca "astia" au luat dividende - nici macar atat de mult, pentru proprietarii unei firme de contabilitate cu 30 de angajati.
            Ramania mai are mult pana se vindeca, inca ne dorim la butoane oameni saraci si cinstiti ca Iliescu, destul de putini inteleg ca un om decent si cinstit poate sa fie in stare sa stea pe picioarele lui.
            Cat despre faptul ca firma lui a fost mandatar financiar, cititi legea si vedeti ce inseamna acest lucru inainte sa comentati, e mai bine inclusiv pentru dumneavoastra.
    • -2 (10 voturi)    
      Exact asa zicea si PSD... (Miercuri, 23 decembrie 2020, 13:44)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      De ce sa nu facem afaceri cu ai nostri, ca sunt de incredere si cinstiti. Serios, exact argumentele tale le foloseau si ei.

      Frumos.
      • +1 (5 voturi)    
        iti scapa esentialul (Miercuri, 23 decembrie 2020, 14:48)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        Nu are nimeni probleme cu firmele cu care face afaceri PSD ca si partid, ci cu firmele care fac afacceri cu statul acolo unde sefii sunt de la PSD. Pana la urma un partid e o entitate privata, si atat timp cat nu incalca legea, are toata liberatatea sa-si aleaga ce furnizori de servicii doreste.
    • -5 (9 voturi)    
      Nu ti-e jena ma ? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 13:47)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Sa aperi un asemenea individ care ne prosteste in fata. Dar ma rog, nu spui nimic ca in programul de guvernare nu mai apare nimic de pensiile speciale, alegeri in 2 tururi, taxe 0 pe salariul minim, scoala 8-5 adica toate promisiunile electorale ale USR.
      • +2 (6 voturi)    
        de ce sa imi fie jena. (Miercuri, 23 decembrie 2020, 14:52)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Eu am pus o intrebare, argumentat. Si nu vad de ce mi-ar fi jena de asta.

        Si sa stii ca a fi plin de certitudini sia nu-ti pune intrebari nu e un senm de inteligenta. daca ai argumente punctuale, cum au avut altii pe aici, astept sa le aud. Daca singurele tale argumente sunt "Nu ti-e jena ma", atunci mergi te rog si canta la alta masa.
    • 0 (6 voturi)    
      "...nu e ban public"!!!??? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 14:10)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Ba da, banii care sunt dati partidelor politice parlamentare sunt bani din taxe si impozite. Vorbim de zeci de milioane de euro.
      Mai jos ai un articol cu sumele primite numai in prima decata a lunii septembrie 2020:
      https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/cati-bani-au-primit-subventie-partidele-politice-in-luna-septembrie-1365780
      • +1 (5 voturi)    
        partial ai dreptate (Miercuri, 23 decembrie 2020, 16:13)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

        Partidele politice parlamentare primesc bani publici, dar ca din momentul cand i-au primit e decizia lor cum ii consuma. Nu exista nici o constrangere ca serviciile contractate de partide sa fie facute in urma unei licitatii. Si drept dovada, nu cred ca vei gasi nici macar un exemplu de partid care sa-si scoata la licitatie serviciile.

        Ca o paralela, si medicul de familie primeste bani publici, dar nu se supara nimeni daca serviciile contabile ii sunt oferite de un prieten.
      • +1 (3 voturi)    
        nu este ban public (Miercuri, 23 decembrie 2020, 21:15)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

        Mandatarul financiar se ocupa doar de evidenta contributiilor stranse pentru campania electorala.
        Si raspunde legal pentru aceasta evidenta.
  • +4 (10 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 23 decembrie 2020, 13:22)

    [anonim]

    • -1 (1 vot)    
      Mai ales dacă era femeie. (Miercuri, 23 decembrie 2020, 15:23)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui

      Să nu aibă haine pe ea,cum erau Firea,Viorica,,Olguța,Carmen Dan când mergeau în vizită la Belina săi țină companie lui //șefu//.Adică lui Dragnea.Care mai invita niște baroni,că erau destule fete de promovat.
  • 0 (6 voturi)    
    Nu e OK (Miercuri, 23 decembrie 2020, 14:06)

    Chiar Eu [utilizator]

    Nu e OK amestecul asta de politica si afecri. Daca vrei politica, iti tii afecrile separate. Rapunsul ca nu e membru USR ci e membru PLUS, si ca nu mai e in firma dar este nevasta-sa, e raspuns demn de vechea clasa politica.
    As mai vrea sa stiu daca tot a fost cercetator, care au fost articolele de cercetare pe care le-a publicat si care a fost impactul lor!
    Eu am sustinut USR PLUS (mai ales USR) si am asteptari de la ei sa ridice stacheta. In USR am inteles ce oameni sunt, vreau sa vad si in PLUS ce oameni sunt!
  • +3 (7 voturi)    
    Greu cu românii și logica... (Miercuri, 23 decembrie 2020, 14:13)

    Wasile [utilizator]

    Logică: dividende se distribuie pentru anul anterior. Deci, nici o legătură între dividende și prestația că mandatar financiar.
    Logică: mandatarul financiar e un contabil autorizat, ce răspunde inclusiv penal. Nu sunt multe companii de contabilitate ce prestează asemenea servicii deoarece implică riscuri. Nu e o recompensă să fii mandatar, ci o muncă remunerată.
    Logică: sumele cu care se face campania nu sunt de la AEP, ci din donații și mai ales împrumuturi. Sumele de la AEP vin dacă dosarul este corect și complet, cu sute de file. O greșeală duce la amendă de la AEP și la nerambursare. De aceea se lucrează cu profesioniști în care ai încredere.

    Despre români: da' bască, de ce nu ai bască?
  • -2 (4 voturi)    
    o suta de mii de (Miercuri, 23 decembrie 2020, 14:24)

    GIXI [utilizator]

    euro castig eu vanzand legume ( taran cu 4 clase ). Ce inseamna o suta de mii la valoarea unui ministru?
  • +2 (6 voturi)    
    da, si care e problema? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 14:31)

    revo [utilizator]

    Banii firmelor au venit din contracte cu Statul, ca la firma lu ma-sa si ex-nevasta lui Ponta, de exemplu? Nu. Asta inseamna ca e o firma buna, cu multi clienti.

    D-nul in cauza a fost consilier la primarie, ca plosnita Grindeanu, de exemplu? Nu. S-a ocupat de firmele familiei si s-a ocupat bine, dupa profitul inregistrat.

    Firma aia pe care ati luat-o la ochi, de la care vin banii, a raportat pierderi? Nu. A raportat un profit mare, pentru |Romania, si a platit impozit.

    Oti zice ca a fost rasplatit cu un post pentru finantarea campaniei? Da, si care ar fi problema?

    Trump si-a bagat in Executiv toti finantatorii, copiii si prietenii de golf, si i-a facut ambasadori.
    Cu aia doi mosnegi de la Cosntanta, de la AUR, cum e? Au bagat 8000 de euro si sunt in Parlament! Si asa si-au ocupat toti locurile.

    Hai sictir!
    • +2 (2 voturi)    
      Buba adevarata e ca CT a terminat (Joi, 24 decembrie 2020, 2:09)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Machitor Profesionist la Facultatea de Geografie si Geologie Al. I. Cuza Iasi. Era rupt in fund si a frecat buha 8 ani la Institutul Geologic al Romaniei pe minim pe economie, unde ajungeau toti fraierii pe vremurile alea. Inca mai exista minerit in Romania, nu l-a luat nimeni la nici o mina. Asta spune tot despre Ca;lificarile tovarasului!
  • +1 (3 voturi)    
    si ce ? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 14:33)

    codrean [utilizator]

    Ai fi vrut sa faca 'munca voluntara"? pe ce lume te trezesti ?
    Cerinta e doar respectarea criteriului de competenta si un pret corect !
  • -1 (3 voturi)    
    acum intreb si eu... (Miercuri, 23 decembrie 2020, 17:03)

    minus [utilizator]

    daca respectiva firma era cumva legata de PSD, era bine?
    Ar fi fost "aceeeasi mizerie"...dar daca are legaturi cu PLUS, este aceeasi mizerie ca si PSD. Ma depaseste logica comentariilor dvs!
    • -1 (5 voturi)    
      Nici vorba (Miercuri, 23 decembrie 2020, 17:38)

      Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui minus

      Problema e ca domnul cu firma care a avizat milioanele de euro pt USR, dintr-un necunoscut sefulet de firma, a ajuns peste noapte ministru.
      Asta in timp ce oameni valorosi ai USR, care si-au dovedit calitatea si caracterul in 4 ani de opozitie fata de hotia PSD nici macar n-au mai fost pusi pe liste la parlamentare.

      Hai ca nu e chiar asa de greu.
      • +1 (3 voturi)    
        inteleg... (Miercuri, 23 decembrie 2020, 21:32)

        minus [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

        dar asta este o problema a partidului... chiar daca, din pacate, raspunde ea insasi la intrebarea ipocrita " da tu de ce nu te bagi in politica". De aia!

        Din punctul meu de vedere (de votant), problema este doar daca respectivul se dovedeste incapabil in functia aceea. In rest ma multumesc cu ideea ca partidul este un "black box" in loc sa ma lamentez de sistemul de promovare din interiorul lui.

        Hai ca nu e chiar asa de greu nici pentru tine!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by