Românii și-au portat peste 945.000 de numere de telefon anul trecut. RCS&RDS a atras cele mai multe numere din alte rețele

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 20 ianuarie 2021, 13:29 Economie | Telecom


Telefon mobil
Foto: pixinio
Românii și-au portat peste 945.000 de numere de telefon anul trecut, serviciu care permite să-ți păstrezi numărul de telefon fix ori mobil atunci când decizi să-ți schimbi operatorul de telefonie, a anunțat miercuri Arbitrul telecom (ANCOM). Operatorul care a atras cele mai multe numere din alte rețele a fost RCS&RDS, care a atras peste 377.000 de numere de mobil și peste 34.000 de numere de telefonie fixă. Vezi în articol ce numere au câștigat prin portare ceilalți operatori de telefonie.

În anul 2020 au fost portate 945.186 de numere de telefon, din care 92% (873.519) sunt numere de telefonie mobilă și 71.667 numere de telefonie fixă.

Media lunară de portări aferentă anului 2020 este scădere față de anul anterior, de la 79.902 în 2019 la 78.766 de portări. În lunile decembrie, octombrie și ianuarie s-au portat cele mai multe numere: 99.828, 93.249, respectiv 86.947 de numere portate.

În 2020, 84% din numărul de portări au fost realizate de către persoane fizice și 16% de către persoane juridice, iar 31 de furnizori de telefonie fixă şi mobilă au fost implicați în procesele de portare desfășurate în acest an.
În total, de la introducerea serviciului de portabilitate în România în 2008, aproape 7,3 milioane de numere au fost transferate între rețele. Dintre acestea, 6,4 milioane sunt numere de telefonie mobilă (87%) și peste 900 de mii de numere sunt de telefonie fixă.

Telefonie mobilă

873.519 utilizatori de telefonie mobilă și-au schimbat furnizorul în 2020. Cei mai mulți utilizatori au optat pentru rețeaua RCS & RDS – 377.536, în timp ce Telekom Romania Communications a primit prin portare 141.795 de utilizatori, Vodafone – 133.158, Orange – 125.633, iar Telekom Romania Mobile Communications – 95.375.

Din cele 873.519 numere de telefonie mobilă portate în 2020, 55% au fost numere utilizate pe bază de abonament.

Telefonie fixă

În anul 2020 au fost portate 71.667 de numere de telefonie fixă, reprezentând 8% din totalul numerelor portate în acest an. Majoritatea numerelor de telefonie fixă portate au fost împărțite între principalii furnizori, astfel: RCS & RDS – 34.014, Orange – 13.671, Vodafone – 12.792, Telekom Romania Communications – 4.899 și GTS Telecom – 3.200.

Portabilitatea numerelor de telefon oferă utilizatorilor libertate deplină de alegere pentru că permite păstrarea numărului de telefon la schimbarea furnizorului de telefonie.

- ANCOM a creat pentru informare site-ul portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla în ce reţea funcţionează orice număr de telefon folosit în România, dacă acesta a fost portat, precum şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.
- ANCOM acordă sprijin operatorilor pentru desfăşurarea corespunzătoare a proceselor de portare, dar nu poate aproba, refuza sau anula cererile de portare (toate acestea fiind realizate de furnizori, la cererea utilizatorilor și cu respectarea legislației în vigoare).
- Utilizatorii care doresc să-și porteze numărul de telefon sunt sfătuiți să verifice contractul pe care îl au cu operatorul actual; în cazul în care perioada minimă contractuală nu a expirat, cel mai probabil vor fi în situația de a plăti penalități pentru rezilierea anticipată a contractului, în special dacă a fost achiziționat și un terminal odată cu serviciile de comunicații.
- În cazul telefoniei mobile, pentru a vedea calitatea semnalului din rețeaua furnizorului la care vor să-și porteze numărul, în zonele de interes pentru ei, utilizatorii pot consulta harta aisemnal.ro, ce cuprinde rezultatele măsurătorilor realizate de Autoritate în 2019 și 2020 și este pusă la dispoziția publicului în acest scop.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


3030 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    mda (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 13:50)

    SoulSearcher [utilizator]

    avand telefon de serviciu de multa vreme

    eu mi-am mutat numarul personal la digi pt ca desteptii de la orange, telekom sau vodafone n-au abonament pt cei care vor sa-si pastreze numarul si sa dea 2 euro pe luna...

    la ei incepe de la 5 euro..

    evident ca reteaua e mai slaba la digi, dar pt a pastra un numar doar pt a primi niste apeluri din cand in cand.

    si probabil ca mine sunt foarte multi, care au numere foarte vechi, si nu vor sa le piarda, si nici sa treaca la cartela prepay sa poarte grija incarcarii cu credit..

    si pt 2 euro merita sa te muti la digi, doar sa pastrezi un numar pe care nu-l folosesti prea des
    • 0 (4 voturi)    
      sunt si la 1 euro si la 2 euro (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 14:32)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      la retentie, la vdf. Eu am prelungit sa pastrez numarul respectiv pe care il am de 22 ani in familie. Oricum situatia mea si a ta sunt cazuri de nisa. Majoritatea s-au portat la digi si la telekom ca sa plateasca 4-5 euro abonament si sa primeasca "nelimitat". Statistica arata clar inclinatia romanilor catre servicii de ... calitate. Ori asta din pacate se relfecta si in cazul celorlalti operatori. Daca acum 4-5 ani Romania era in top la vitezele 4G, astazi dezvoltarea retelelor 5G se desfasoara extrem de lent.
      • +2 (4 voturi)    
        Implementarea 5G (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 15:00)

        MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        Este lenta pentru ca TIE, ca utilizator "de rand" 5G nu iti aduce mare lucru. Da, iti poate aduce o viteza incredibila, insa doar pe milimeter wave, deci cand te afli pe linie optica neintrerupta fata de antena. Cum ai un perete, cum viteza se diminueaza considerabil.

        Avantajele 5G sunt in principal industriale: spatiu enorm de adrese (prin IPv6), managementul congestiei, managementul interferentei (prin beamforming), managementul latentei, etc. Industria insa arareori are insa nevoie de Gbps, ceea ce inseamna ca operatorul va reutiliza spectrul deja existent insa pentru 5G. Reutilizand insa spectrul, da, evident, parametrii se vor imbunatati, insa nici pe departe pana la vitezele uimitoare date de milimeter waves. Cresterea vitezei tale, ca utilizator normal va fi de cca 10-25% - deloc impresionanta si comparabila cu 4G-LTE decent. Dar pentru aceasta crestere de 25% operatorul trebuie sa schimbe cu totul reteaua, echipamente, munca, etc. Cu alte cuvinte un cost enorm pentru o crestere mediocra a performantelor pe care TU insa oricum nu o vei simti, insa vei avea mandria ca telefonul tau arata in colt 5G si semnal. PS: uneori telefoanele arata 5G insa de fapt comuta pe 4G-LTE ca sa salveze bateria, comutand pe 5G doar atunci cand ai nevoie de banda. (iPhone 12 face exact asta iar ca el mai sunt si alte telefoane).
        • 0 (0 voturi)    
          cu regret, esti pe langa subiect (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 23:16)

          mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

          iphone 12 nici macar nu are mm wave implementat pe terminalele europene, asa ca matale povestesti povesti. Traiesti cu impresia ca singura imbunatatire adusa de 5G pe care o percepe un utilizator de rand e cresterea de viteza, cand de fapt managementul congestiei e principalul atu al tehnologiei 5G in aglomerarile urbane. Da, tehnologia noua costa, asa e de cand lumea si pamantul, iar cand marea majoritate a utilizatorilor s-au spurcat la nelimitat cu 2-3-4 euro e aproape imposibil sa le oferi un serviciu de calitate. Oricum romanul asa e fericit , cu abonament mic si aifon luat cu cardul de rate. Pana mai ieri alaltaieri era disperat sa prinda un hotspot gratuit la metrou, dar de cand cu nelimitatul, ce mai conteaza ca ai ping si jitter mai proaste ca acum 4 ani, oricum majoritatea nu inteleg ce-i aia, au impresia ca daca se incarca greu o pagina, e lag de la OS.
          • 0 (0 voturi)    
            Sunt pe langa, dar total (Joi, 21 ianuarie 2021, 11:46)

            MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

            1. Unde am scris in text ca ma refer la un iPhone european?

            2. Spune-mi te rog, cum percepe un utilizator final obisnuit managementul congestiei, daca nu prin cresterea vitezei si scaderea latentei si jitterului?
      • +2 (2 voturi)    
        mda (Joi, 21 ianuarie 2021, 13:18)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        la vdf e foarte multa birocratie...

        iar oferta cu retentie de 1-2 euro nu e valabila pt pers fizice.. ci doar pt cele juridice

        e acea optiune "sim de sertar" adica ca ei sa dea bine in cifre iti permite sa tii numere active cu 1-2 euro si sa tii sim-ul in sertar, ca de fapt nu-l folosesti, ci ai facut vreo redirectionare ceva


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by