Digi Communications, compania-mamă a RCS & RDS SA (România), a înregistrat venituri de 1,3 miliarde de euro, la finalul anului 2020, conform rezultatelor financiare anuale preliminare neauditate ale companiei, publicate marți, 23 februarie 2021. Rezultatul este în creștere cu 8,1% față de perioada anterioară (1,2 miliarde de euro la 31 decembrie 2019).
Profitul EBITDA ajustat de 480 milioane de EURO (inclusiv IFRS 16) a marcat o creștere de 7,5 % comparativ cu anul precedent (446 milioane de euro, la 31 decembrie 2019), spune compania.

Click pentru a deschide
Numărul total de servicii furnizate clienților (unități generatoare de venituri - RGU) a crescut cu 12%, ajungând la 18,1 milioane RGU de la 16,1 milioane, la 31 decembrie 2019. La nivel de grup, principalele linii de activitate au înregistrat creșteri semnificative, obținute, în principal, organic:
- - servicii pay-tv (televiziune prin cablu și satelit): +12%, de la 5,1 milioane RGU la 5,7 milioane RGU;
- - internet fix: + 18%, de la 3,6 milioane RGU la 4,3 milioane RGU;
- - servicii de comunicații mobile: + 13% de la 5,7 milioane RGU la 6,4 milioane RGU.
„Echipele Digi de pe toate piețele au asigurat furnizarea servicii de comunicații în mod constant și eficient, menținând un nivel ridicat de calitate a serviciilor oferite tuturor clienților noștri. Prin flexibilitate, disciplină și grijă pentru echipe și clienți, Digi a reușit să transforme un 2020 provocator într-un an de dezvoltare durabilă, atât din punct de vedere operațional, cât și financiar.", a declarat Serghei Bulgac, CEO Digi Communications.
Pentru a-și menține avantajul competitiv, grupul a investit în total 371 milioane de euro, în 2020, pentru dezvoltarea rețelelor, în principal în România, Spania și Ungaria, urmărind consolidarea și extinderea rețelei de comunicații mobile 4G și 5G și a infrastructurii de fibră optică.
Compania a menținut o structură de capital prudentă, bazată pe o rată de îndatorare raportată la EBITDA inferioară mediei prezentate de alți operatori tradiționali de servicii de telecomunicații din Europa. În 2020, Digi Communications N.V. a anunțat un multiplu de îndatorare stabil de 2,6 X.
EVOLUȚIA PE FIECARE PIAȚĂ
Operațiunile pe piața principală a grupului, România, au continuat tendința de creștere pe segmentul comunicațiilor electronice fixe. Serviciile de voce și date mobile au confirmat trendul ascendent, în contextul schimbării nevoilor de conectivitate mobilă.
Serviciile pay-tv au înregistrat o creștere de 15,5% a numărului de unități generatoare de venituri, până la 4,7 milioane RGU, la sfârșitul lui 2020, de la 4,1 milioane RGU, în perioada anterioară. În ceea ce privește serviciul de internet fix, numărul de RGU a crescut cu 19,4%, până la 3,3 milioane RGU, la 31 decembrie 2020, comparativ cu 2,8 milioane RGU, la 31 decembrie 2019. Serviciile de comunicații mobile au crescut cu 6,9% până la 3,7 milioane RGU la 31 decembrie 2020.
Extinderea amprentei rețelei fixe și dezvoltarea continuă a sistemului de puncte de prezență comercială au adus o creștere semnificativă a serviciilor de internet fix, ajungând la un număr de 276.000 RGU, la 31 decembrie 2020.
În ceea ce privește rezultatele operaționale, numărul de RGU pentru serviciile de comunicații fixe ale filialei Digi era de 2,3 milioane unități generatoare de venituri, la sfârșitul anului 2020, iar pe segmentul serviciilor de comunicații mobile a ajuns la 173.000 RGU, la 31 decembrie 2020.