Pe baza relațiilor îndelungate cu furnizorii chinezi, compania brașoveană Visual Fan, care vinde dispozitivele electronice marca Allview, a raportat anul trecut afaceri record de peste 82,75 milioane de euro, cea mai mare din cei 19 ani de activitate, a anunțat marți compania. Profitul net s-a situat la 4,88 milioane de euro (23,86 milioane de lei), după un an de creștere a vânzărilor pentru echipamentele electronice, dar în care Allview a valorificat și alte oportunități apărute în relația cu China, pe fondul pandemiei de COVID-19, respectiv furnizarea de consumabile medicale ori tablete pentru școala online.

Lucian Peticila, CEO si fondator AllviewFoto: Allview

Din totalul profitului net, producția de electronice a companiei (telefoane mobile inteligente, televizoare, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri și alte gadgeturi) a reprezentat 1,4 milioane de euro (7,04 milioane de lei), în creștere de aproape 4 ori față de profitul înregistrat de producția de electronice (1,84 milioane de lei) în 2019.

  • "Din perspectiva activității comerciale, la creșterea cifrei de afaceri a companiei de anul trecut a contribuit implicarea Visual Fan SRL în eforturile mediului de business din România de a procura echipamente medicale care deveniseră greu de găsit în trimestrul al II-lea. Pe baza relațiilor îndelungate cu furnizorii chinezi, compania brașoveană a reușit să achiziționeze, într-un ritm accelerat și la prețuri avantajoase, consumabile medicale pentru mai mulți parteneri din serviciile de sănătate, atât din sectorul public, cât și cel privat.
  • O altă oportunitate valorificată de Allview, în 2020, a fost segmentul educațional, unde a crescut cererea de echipamente care să faciliteze școala online, generând o cifră de afaceri de 6,87 milioane de euro (33,62 milioane de lei). Portofoliul companiei a fost diversificat rapid prin dispozitive precum Viva H1003 LTE PRO (dispozitiv special conceput pentru educația online), Allbook I (echipat cu procesor Intel® Core™ i3 din a 10-a generație, sistem de ventilație performant, capacitate de memorie extinsă, ce le oferă utilizatorilor toate funcționalitățile de care au nevoie, într-un design subţire şi elegant) și Allbook Q (primul laptop Allview cu procesor Snapdragon și modem G4 integrat).", se arată în comunicatul de presă al companiei.

Allview spune că a înregistrat creșteri de vânzări pentru întreg portofoliul de produse electronice în 2020, față de anul anterior, între care se remarcă avansul vânzărilor pentru gama IT&C, cu 12%, respectiv pentru televizoare smart, cu 27%.

  • „În pofida climatului economic plin de incertitudini, anul 2020 a fost unul cu rezultate foarte bune pentru Allview. Creșterea cifrei de afaceri și a profitului pentru activitatea noastră de bază, dispozitivele electronice, arată că reușim să intuim tendințele pieței dinamice pe care acționăm, venind cu produse inovatoare, la un raport calitate-preț competitiv. Cred că am dovedit că suntem o companie matură, care știe să își urmeze planurile de dezvoltare inclusiv în condiții de piață dificile, precum cele generate de pandemia COVID-19, dar și să maximizeze oportunitățile care apar.", a declarat Lucian Peticilă, fondator și director general al Allview.

Pentru 2021-2022, Allview își propune să devină lider pe piața românească de Smart TVs cu Android TV și Google Assistan integrat.

O altă direcție de dezvoltare se va concentra pe conceptul Touchless, care permite interacțiunea cu dispozitivele electronice fără atingere, ceea ce a devenit un aspect fundamental în contextul măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2.

La nivel operațional, compania își propune investiții în dezvoltarea capacităților in-house de creare și implementare a tehnologiilor și de a atrage cele mai bune talente de pe piață pentru a se alătura echipei Allview.

Pentru finanțarea planurilor de dezvoltare, Allview pregătește listarea companiei la Bursă, alături de brokerul TradeVille, a mai anunțat compania.

Visual Fan (care vinde produse marca Allview) este o companie cu capital integral românesc, care a fost fondată la Brașov, în 2002, și produce telefoane mobile inteligente, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri și alte gadgeturi. Compania investește constant în R&D (cercetare și dezvoltare) și intenționează, pe termen lung, să creeze un robot inteligent - asistent personal.