Inventarul serviciilor publice: Statul ar furniza peste 2300 de servicii către cetățeni și firme. Câte sunt digitalizate și câte nu

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 9 noiembrie 2021, 18:30 Economie | Telecom


Coada la plata de impozite si taxe
Foto: AGERPRES
Cu o întârziere de peste un an, Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), condusă de Octavian Oprea (PNL), a publicat marți o primă versiune a unui catalog național al serviciilor publice, un inventar pe care este obligată să-l realizeze potrivit legii de înființare. Autoritatea a inventariat 2333 de servicii publice oferite cetățenilor și companiilor de 255 de instituții din administrația centrală - ministere, autorități și instituții aflate în coordonarea sau subordonarea acestora.

  • UPDATE (19:23) ADR susține că întârzierea nu i se datorează: identificarea și completarea tuturor serviciilor publice a fost parte a activității fiecărei instituții publice

Ca reacție la faptul că HotNews.ro a scris că acest inventar a fost realizat cu întârziere de peste 1 an, ADR susține că această apreciere ar fi nefondată, invocând următoarele motive:

  • "Lucrul la acest Catalog, care reunește serviciile din administrația centrală, a început în noiembrie 2020, în condițiile în care Autoritatea pentru Digitalizarea României a fost operaționalizată prin HG 89/2020, publicată în Monitorul Oficial la 13 februarie 2020.
  • A fost nevoie de un efort considerabil pentru a aduce toate serviciile de la 255 de instituții publice centrale într-un singur loc – pentru prima dată în 30 de ani.
  • Centralizarea a fost realizată de ADR, însă procesul de identificare și completare a tuturor serviciilor publice a fost parte a activității fiecărei instituții publice implicate.
  • Această primă versiune a fost și cea mai dificil de realizat, câtă vreme a presupus colectarea unor informații din întregul aparat public – fără o metodologie existentă, fără un precedent procedural și fără o platformă de colectare a datelor dedicată.
  • Așadar, considerăm că aprecierea dumneavoastră, conform căreia acest Catalog ar fi fost realizat cu o întârziere de un an, este nefondată."

Potrivit informațiilor transmise de ADR către HotNews.ro, din totalul de 2.333 de servicii publice, doar 1435 de servicii publice sunt digitalizate ori parțial digitalizate, 574 de servicii sunt nedigitalizate, iar pentru 324 dintre acestea instituțiile publice nu au specificat nimic despre gradul de digitalizare al serviciilor furnizate cetățenilor.

  • "Încadrarea în categoria servicii digitalizate/parțial digitalizate sau nedigitalizate relevă accepțiunea fiecărei instituții în parte asupra acestui concept. Ca notă generală, distincția a fost stabilită în funcție de gradul de sofisticare al serviciului public, fiind identificate ca digitalizate/ parțial digitalizate acele servicii care au cel puțin gradul 1 de sofisticare.
  • Reamintim că datele necesare au fost colectate de la instituțiile și autoritățile publice centrale responsabile (inclusiv instituțiile subordonate/coordonate/sub autoritate), printr-un proces direct de completare într-o platformă informatică, prin urmare, responsabilitatea acurateței și a corectitudinii acestor date este în sarcina instituțiilor raportoare.", au precizat reprezentanții ADR.

Ce înseamnă gradul 1 de sofisticare?
La nivel european există 5 grade de sofisticare a serviciilor electronice: informarea, interacțiunea, interacțiunea bidirecțional, tranzacționarea și personalizarea.

Octavian Oprea, presedintele ADR
Foto: Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei
"Am reușit să colectăm și să prezentăm, într-un singur loc, serviciile publice oferite de administrația centrală din România. Acest livrabil va fundamenta următoarele proiecte de transformare digitală. Totodată, Catalogul este și o dovadă a faptului că eforturile noastre de digitalizare au fost corect întemeiate - patru din cele mai accesate servicii publice digitalizate din România au fost adăugate în platforma Ghișeul.ro în ultimul an.

În următoarele două săptămâni, echipa ADR va lucra la realizarea unei platforme online dedicate acestui Catalog Național. Platforma va permite cetățenilor și companiilor să identifice precis fiecare dintre serviciile publice oferite de statul român, instituția care îl prestează, precum și accesarea directă a serviciilor publice deja digitalizate”, a declarat Octavian Oprea, președintele ADR.

Potrivit ADR, această primă versiune a Catalogului Național al Serviciilor Publice afișează numărul serviciilor completate de ministerele și instituțiile lor subordonate din administrația centrală – atât numărul total, cât și numărul de servicii publice completate de fiecare instituție în parte. Odată cu rafinarea și actualizarea datelor introduse, Catalogul Serviciilor Publice va beneficia de versiuni ulterioare.

Catalogul inventariază serviciile oferite cetățenilor și companiilor, fiind un instrument esențial pentru măsurile şi acţiunile guvernamentale în ceea ce privește transformarea digitală și debirocratizarea administrației. Mai mult, iniţiativa reprezintă o prioritate a Comitetului de E-guvernare şi Reducerea Birocraţiei, înfiinţat prin decizia Prim-ministrului nr. 331/2021






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1762 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Felicitări! (Marţi, 9 noiembrie 2021, 19:36)

    magicianul [utilizator]

    1.Cunosc birocrația din România și sunt convins ca nu ultimii au întârziat, adică cei care au adunat toate informaţiile. Merge greu la stat oricât de Digitalizat ai fi..
    2. Este un mare pas sa publici aceste date. Știm ce avem și ce poate fi schimbat.
    3. Ma întreb dacă exista o strategie de multiplicare a acestor servicii. Mai precis, dacă la 10 primarii funcționează cu succes un soft de digitalizare DE CE NU SE IMPLICA ADR sa îl multiplice mai peste tot? Exemplul ghișeul.ro. DE CE NU OBLIGA TOATE PRIMARIILE SA AIBA ACEST SERVICIU??
    4. Haideți sa încurajăm orice aduce plus de valoarea României! Și eu trag de urechi Hotnews pentru formularea titlului. Nu era mai frumos sa scrie la final despre întârziere?? Cu ce ne ajută asta? Lipsa de imaginație eu cred.
    Luați exemplul:
    "În România Digitalizarea se simte, cu pași mici dar avem 1300 de servicii digitale din 2300 la nivelul instituțiilor de stat. Cu o întârziere de 1 an azi putem afla lista completa..."

    Eu zic sa fim pozitivi și optimiști!!
    • 0 (2 voturi)    
      Cu USL2 al lui Iohannis in frunte RO are succese.. (Marţi, 9 noiembrie 2021, 22:09)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui magicianul

      ...multe!

      E bine asa?
  • +1 (3 voturi)    
    Suntem penibili (Miercuri, 10 noiembrie 2021, 10:32)

    abcabc [utilizator]

    Estonienii au 99% din servicii DEJA online. Ei au inclusiv votul prin internet care este folosit de 44% din populatie.. Noi ne laudam cu o lista intr-un Excel,, Felicitari!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by