​Telekom Mobile, operatorul de servicii mobile păstrat de grupul elen OTE după vânzarea operațiunilor fixe către Orange, a anunțat joi că avea 4,08 milioane de abonați și utilizatori de cartele preplătite la data de 30 septembrie, în creștere cu 13,3% față de 30 septembrie 2021, ceea ce echivalează cu o creștere netă cu 390.000 de clienți noi pe parcursul acestui an, dintre care 141.000 numai în trimestrul al treilea.

Dina Tsybulskaya, CEO Telekom MobileFoto: Telekom Mobile

La sfârșitul celui de-al treilea trimestru, Telekom Mobile avea 1,82 milioane de abonați (în creștere cu 6,2% față de anul precedent) și 2,25 milioane de utilizatori prepaid (în creștere cu 19,8% față de anul precedent).

În al treilea trimestru din 2022, EBITDA a crescut cu 20,0% față de anul precedent, ajungând la 12,6 milioane de euro, pentru al șaptelea trimestru consecutiv, ca urmare a eforturilor consecvente și continue de creștere a eficienței operaționale și financiare. Pentru perioada de nouă luni, EBITDA a fost de 38 de milioane de euro, în creștere cu 89% față de anul precedent.

  • „Chiar și într-un mediu de piață dificil, am reușit să continuăm să ne creștem baza de clienți și să atingem noi recorduri. Am reușit să facem acest lucru, deoarece ne concentrăm pe deplin pe client. Urmărim fără încetare programul nostru puternic de eficientizare a costurilor și ne adaptăm cu rapiditate la condițiile de business în continuă schimbare.", a declarat Nicolas Mahler, Chief Financial Officer Telekom Romania Mobile.

Compania spune că a încheiat trimestrul al treilea cu venituri în valoare totală de 76,8 milioane de euro. Primele nouă luni din acest an s-au încheiat cu o creștere de 0,3%, față de perioada similară a anului trecut, până la 233,4 milioane de euro.

În al treilea trimestru, Telekom Mobile a continuat să își îmbunătățească rețeaua, ofertele și experiența clienților. „Oferta de vară, lansată la jumătatea lunii iunie, a adus Telekom Mobile în trimestrul al treilea cel mai mare număr net de noi clienți din acest an și marcarea pragului de 4 milioane de clienți în luna august.”, susține operatorul.

Telekom Mobile nu participă la licitația 5G, dar își modernizează rețeaua 4G

Compania mai spune că și-a îmbunătățit rețeaua 4G.

  • „În prezent, 100% din aceasta este modernizată la standardul 4G / 4G+, oferind o acoperire extinsă pentru serviciile de date. De asemenea, compania continuă lucrările de conectare a stațiilor de bază la panourile solare, înlocuind sursele actuale de energie cu unele regenerabile. Telekom Mobile are deja peste 15% din stațiile de bază echipate în acest mod, fiind lider în acest sens în regiunea europeană.
  • În ultimul an, calitatea rețelei Telekom Mobile s-a îmbunătățit în 1.200 de localități cu 10,6 milioane de locuitori. În prima jumătate a anului, modernizările au dus la o acoperire mai bună în peste 440 de zone urbane și rurale, cu un total de 345.000 de locuitori, în timp ce acoperirea 4G a depășit 98% din populație.”, se mai arată în comunicatul de presă al operatorului de comunicații mobile.

Licitația 5G: Orange, Vodafone și RCS&RDS vor să dea bani pentru mai puțin spectru radio decât a scos statul la vânzare

Doar Orange, Vodafone și RCS&RDS și-au depus până la data limită, 27 octombrie 2022, candidaturile în procedura de selecție competitivă pentru alocarea de noi frecvențe radio ce vor fi folosite în special pentru tehnologia 5G.

Al patrulea mare jucător local, Telekom Mobile (controlat de grecii de la OTE după vânzarea operațiunilor fixe către Orange), nu s-a arătat interesat și nici alți operatori din afara țării nu au depus candidaturi.

Recent, ANCOM a anunțat că solicitările celor 3 operatori sunt mai mici decât cantitatea de spectru licitată.