Pierderea masiva de clienti de telefonie fixa din ultimii ani, aprecierea leului, consolidarea unei parti mai mari a pierderilor Cosmote, precum si costurile generate de un control fiscal, au adus companiei Romtelecom o pierdere neta de peste 21 milioane euro in 2007. Directorul general al Romtelecom, Yorgos Ioannidis, se bucura ca a stopat pierderea de clienti pe telefonie fixa, pentru 2008 estimeaza dublarea numarului de clienti la serviciile de televiziune digitala si Internet si vede intrarea in mod sigur pe profitabilitate a companiei in 2010.

Ioannidis: Vrem sa ne pastram clientii fara sa reducem tarifele serviciilor

Pierderile de clienti de telefonie fixa inregistrate in ultimii doi ani s-au reflectat in scaderea cu circa 2,6% a veniturilor operationale in 2007, care au ajuns la 871,8 milioane euro. Viteza de pierdere pe segmentul de telefonie fixa nu a putut fi acoperita de rezultatele pozitive generate de celelalte servicii ale operatorului. Numarul de linii de telefonie fixa a scazut de la 3,9 milioane in 2005, la 3,4 milioane in 2006, anul trecut ajungand la aproximativ 3 milioane linii telefonice.

"Am oprit aceasta sangerare si am primit aprecierea unui semnificativ segment al pietei. Vom lupta sa ne mentinem numarul de clienti si chiar sa crestem acest numar. Va fi o provocare sa gasim solutii sa ne pastram clientii fara sa reducem tarifele. Nu vrem sa intram intr-un razboi al preturilor, dar vrem sa aducem valoare adaugata tuturor serviciilor noastre. Spre exemplu, cei care au servicii de voce vor primi in plus si alte servicii. Asta inseamna investitii uriase nu numai in tehnologie, ci si in schimbarea modului de a gandi la nivelul intern al companiei. Anul trecut, am stopat pierderea numarului de clienti, pentru acest vrem schimbarea ADN-ului companiei", a declarat joi, Yorgos Ioannidis, in cadrul unei intalniri cu reprezentanti ai presei.

Tinte pentru 2008: Peste 700.000 de clienti atat pentru ClickNet cat si pentru Dolce

Conform rezultatelor financiare prezentate joi, numarul clientilor pentru serviciile de Internet de banda larga ClickNet a crescut in 2007 cu peste 300%, in timp ce serviciul de televiziune prin satelit Dolce a atras aproape 400.000 de clienti. Reprezentantii companiei spun ca pana la sfarsitul acestui an tintesc dublarea numarului de clienti in cazul ambelor servicii, respectiv peste 700.000 de utilizatori pentru fiecare din cele doua servicii.

Directorul general al Romtelecom spune ca strategia pe urmatorii trei ani a companiei tinteste o crestere profitabila, trecerea pe profit fiind asteptata cu siguranta in 2010.

“In 2009 cred ca vom avea un profit marginal, iar in 2010 cu siguranta vom avea profitabilitate. Bineinteles ca noi incercam sa grabim tot acest proces si sa obtinem cat mai repede rezultate pozitive”, a declarat Yorgos Ioannidis.

Romtelecom este interesata si de obtinerea unei licente WiMAX in acest an, dar nu s-a luat inca o decizie daca va fi creat un consortiu impreuna cu Cosmote in acest sens.

"Nu am decis daca vom colabora formal pentru participarea la licitatie cu Cosmote, dar lucram impreuna si vrem sa obtinem o licenta", a mentionat Ioannidis.

Directorul general a mai anuntat ca in 2007, investitiile Romtelecom au ajuns la circa 200 milioane euro, respectiv circa 23% din veniturile companiei. In 2006, Romtelecom a inregistrat venituri de 894,8 milioane de euro, cu 3,8% mai mici decat veniturile de 929,7 milioane euro inregistrate in 2005. Profitul net din 2006 a fost de 55,2 milioane de euro, in scadere fata de un profit de 84,9 milioane euro inregistrat in 2005.