Autoritatile chineze au declansat o ancheta dupa ce aproape jumatate din cei peste 400 de milioane de utilizatori de telefonie mobila din tara au primit mesaje nedorite de la companii de publicitate, titreaza BBC.

In jur de 200 de milioane de utilizatori ai serviciilor China Mobile si China Unicom au primit mesaje tip spam, iar autoritatile spun ca cei care le-au trimis trebuie sa-si repare greseala. China Mobile si-a cerut deja scuze clientilor sai dupa ce vulnerabilitatile din retea au permis raspandirea mesajelor. Operatorul sa angajase anterior sa blocheze mesaje text venite de la sapte companii de publicitate, scria agentia Xinhua.

"Somam partile implicate sa faca schimbarile necesare pentru a-si corecta faptele facute din dorinta de a obtine profit, sfidand interesele publicului", declara un oficial chinez.

Atacul generalizat asupra utilizatorilor de telefoane mobile a iesit la iveala dupa o ancheta a China Central Television care a fost terminata pana la 15 martie, ziua mondiala a drepturilor consumatorului. Ambii operatori de telefonie mobila au pus la punct hotline-uri pentru a se putea descurca cu plangerile.

China Mobile este cel mai mare operator de telefonie mobila din China, cu peste 300 de milioane de clienti. Concurentul sau, China Unicom are peste 100 de milioane de clienti.