Romtelecom a inregistrat in primele trei luni ale acestui an pierderi operationale de 14,2 milioane euro, fata de un profit operational de 26,6 milioane euro in aceeasi perioada din 2007, in timp ce veniturile operatorului au fost de 219,2 milioane euro, in scadere cu 1,3% fata de trimestrul similar din anul trecut, potrivit rezultatelor financiare prezentate de grupul OTE. Pierderile generate de continuarea scaderii pe segmentul telefoniei fixe impreuna cu impactul reducerii tarifelor la serviciile de voce si ADSL, au fost partial compensate de cresterile puternice pe noile segmente de servicii (Internet de banda larga, date si servicii de televiziune).

Mai putine linii de telefonie fixa, trafic mai mare

In primele trei luni din acest an, numarul de linii de telefonie fixa Romtelecom a ajuns la 3,021 milioane linii, in scadere cu 6,2% fata de aceeasi perioada din 2007. Comparativ cu sfarsitul anului trecut, operatorul de telefonie fixa a mai pierdut inca 13.500 linii. Rata de utilizare a serviciilor de telefonie fixa insa a crescut, mai ales traficul pentru convorbiri interurbane (+89% in trimestrul 1 din 2008 comparat cu trimestrul 1 din 2007).

Oficialii Romtelecom pun aceasta crestere a traficului pe seama noilor oferte lansate in cadrul politicii comerciale Clientul pe locul 1 (cum ar fi posibilitatea convorbirilor nelimitate in retea, in afara orelor de virf, pentru toate abonamentele cu minute incluse).

Veniturile din interconectare ale operatorului au crescut cu 24% fata de primele trei luni din 2007, reflectand o crestere cu 19% a traficului.

Serviciile de date - in crestere cu 69%

La inceputul acestui an, serviciile de date (ADSL, VPN, alte servicii de banda larga) au inregistrat o crestere de 69% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, strategia companiei orientandu-se tot mai mult spre serviciile non-voce. Numarul de utilizatori de Internet de banda larga ClickNet a ajuns la 448.000 utilizatori, cu 90.000 de utilizatori mai mult decat la sfarsitul lui 2007.

De asemenea, serviciul de televiziune Dolce lansat la finalul lunii noiembrie 2006 a mai castigat inca 94.000 abonati, atingand pragul de 484.000 clienti la finalul primului trimestru din 2008.

Directorul executiv al Romtelecom, Yorgos Ioannidis, declara in luna martie a acestui an, ca pentru 2008 estimeaza dublarea numarului de clienti la serviciile de televiziune digitala si Internet si ca Romtelecom va intra sigur pe profit in 2010.