Circa 1,8 milioane de utilizatori prepay si aproximativ un milion de abonati ai Vodafone si-au dat acordul pana acum pentru primirea de mesaje publicitare pe telefonul mobil, sustin oficialii Vodafone Romania. Operatorul, singurul cu astfel de servicii pe piata din Romania, dar si primul care a luat o amenda pentru "spam" pe telefonul mobil, si-a extins, in aceasta toamna, cu cinci noi canale de promovare portofoliul de servicii de publicitate pe mobil.

"Pentru clientii care nu si-au dat acordul la semnarea contractului nu trimitem deloc mesaje publicitare, iar in cazul celor care au fost de acord se trimit maximum 2 mesaje pe luna. Referitor la incidentul de anul trecut, reamintim faptul ca a fost un accident, o eroare de sistem si de atunci situatia nu s-a mai repetat", a declarat vineri Lidia Solomon, Director Corporate Communications in cadrul Vodafone Romania.

Anul trecut, operatorul a fost amendat cu 6.000 lei de catre Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) pentru transmiterea de mesaje electronice comerciale nesolicitate pe telefonul mobil.

33% dintre utilizatorii Vodafone sunt de acord sa primeasca reclame pe telefon

Horatiu Dimulescu, manager al diviziei de Mobile Advertising sustine ca acordul clientilor este valabil doar in cazul mesajelor pe mobil, nu si pentru bannerele afisate pe internet ori pentru mesajele publicitare care vin prin intermediul notificarilor. Oricum, Vodafone si-a propus ca majoritatea mesajelor sa fie insotite de sigla portofoliului acestor servicii, respectiv AdPlus, pentru ca utilizatorii sa identifice reclamele altor companii. Potrivit acestuia, circa 33% dintre clienti si-au exprimat pana acum acordul pentru primirea unor astfel de mesaje.

"Circa 1,8 milioane de utilizatori de cartele preplatite si aproximativ un milion de abonati ai Vodafone, respectiv 33% din baza de clienti ai operatorului (9,5 utilizatori n.r. numar de SIM-uri active), si-au dat acordul pentru primirea de mesaje publicitare pe telefonul mobil, a declarat vineri Horatiu Dimulescu.

Noi canale de promovare a reclamelor pe mobil lansate in aceasta toamna

In aceasta toamna, Vodafone si-a imbogatit portofoliul serviciului de mobile advertising AdPlus cu cinci noi canale de promovare, alaturi de canalul Push SMS (trimiterea de mesaje text SMS-uri), disponibil de la inceputul acestui an. Este vorba de Push MMS (mesaje MMS), bannere in Vodafone Live!, notificari pentru utilizatorii cartelei Vodafone si serviciile sponsorizate "Suna-ma!" si "Transfera credit". Portofoliul AdPlus include, de asemenea, canale de promovare in categoriile Internet - www.vodafone.ro si www.youthsms.ro si Direct Mailing (inserturi in factura).

Horatiu Dimulescu a mai precizat ca de la inceputul acestui an au fost lansate 10 campanii de publicitate pe internet si 6-7 campanii de SMS-uri pe luna. Pentru adresarea acestor servicii Vodafone ia in calcul adresa de facturare in cazul abonatilor si judetul in care a fost activata cartela in cazul clientilor prepay.

Pentru achizitionarea spatiului de promovare de catre clientii de publicitate, Vodafone a incheiat parteneriate exclusive cu agentiile Splendid Interactive si Arbo Interactive.

Nota:

“Clientii postpaid care si-au dat acordul de a primi mesaje promotionale au bifat optiunea “da” la semnarea contractului pentru abonament. Pentru a-si schimba optiunea, clientii pot apela gratuit numarul *567.

Clientii prepaid isi pot exprima optiunea de a primi sau nu mesaje promotionale apeland gratuit acelasi numar,*567 sau apeland serviciul Relatii cu clientii la *222. O parte dintre acestia au sunat in acest sens, iar altii au fost intrebati si si-au exprimat acordul cand au apelat serviciul de relatii cu clientii”, a explicat pentru HotNews.ro Horatiu Dimulescu, manager al diviziei de Mobile Advertising.