O noua reclama la terminalul iPhone 3G al Apple a fost interzisa de autoritatile britanice din domeniul publicitatii, pe motiv ca exagereaza viteza cu care telefonul deschide anumite pagini web, scrie The Guardian. Producatorului i s-a cerut sa modifice reclama, insa Apple sustine ca telefonul e foarte rapid comparativ cu varianta iPhone 2G, iar in spot se mentioneaza ca performantele telefonului variaza in functie de loc.

E a doua oara cand asociatia Advertising Standards Authority (ASA) considera ca o reclama Apple induce in eroare clientii. In august, a cerut sa fie modificata o reclama la prima generatie iPhone.

In noua reclama, iPhone 3G e prezentat ca fiind un telefon care este foarte rapid pe internet si incarca pagini in mai putin de o secunda. ASA a primit 17 plangeri de la consumatori care spun ca au fost indusi in eroare in legatura cu viteza telefonului pe internet.

Apple sustine ca in reclama compara versiunea 3G cu prima generatie iPhone, iar cele afirmate in legatura cu viteza pe internet sunt lucruri relative, nu absolute.

In reclama, iPhone 3G e prezentat in mod repetat ca fiind un telefon foarte rapid si sunt infatisate pagini de stiri, dar si din Google Maps, care se incarca in doar cateva fractiuni de secunda.

ASA spune ca reclama nu trebuie sa mai apara in aceeasi forma, pentru ca telefonul nu functioneaza la vitezele atat de mari prezentate in reclama.

Apple sustine ca iPhone 3G este mult mai rapid in comparatie cu prima generatie iPhone, iar reclama nu induce in eroare clientii. Producatorul adauga ca performantele telefonului variaza, lucru precizat si in reclama unde apare textul: "Performantele retelei variaza in functie de amplasament " (Network performance will vary by location).