Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, a anuntat joi ca va opri vanzarile de terminale mobile in Japonia, exceptie facand doar cele ale marcii de lux Vertu, transmite Reuters. Japonia este a patra mare piata de telefonie mobila la nivel mondial, dupa Statele Unite ale Americii, China si India, insa aduce putine venituri companiei Nokia, ale carei produse au esuat in a convinge utilizatorii japonezi sa renunte la mult mai sofisticatele terminale locale.

Producatorul finlandez a anuntat recent ca va taia costurile, asteptandu-se ca vanzarile de telefoane mobile la nivel mondial sa scada anul viitor ca urmare a turbulentelor financiare internationale.

Particularitatile pietei de telefonie mobila din Japonia au impiedicat companiile straine, incluzand aici rivali ai Nokia precum Samsung Electronics si LG, de a tinti cu succes utilizatorii japonezi.

Majoritatea telefoanelor mobile folosite in Japonia sunt de generatia a treia (3G), cu functii precum servicii de televiziune sau de plati electronice, fiind dificil pentru producatorii straini de telefoane mobile sa concureze cu cei locali.

Companiile straine, excluzand Sony Ericsson, ocupa numai circa 5% din piata de telefonie mobila din Japonia, potrivit firmei de cercetare IDC Japonia. Pe de alta parte insa, producatorii japonezi au o foarte mica prezenta in afara pietei domestice.

In schimbul unei expansiuni generale, Nokia se va concentra acum asupra marcii sale de lux Vertu. Cotidianul Yomiuri a scris sambata trecuta ca Nokia intentioneaza sa lanseze servicii de telefonie mobila pentru clientii Vertu din Japonia, prin intermediul retelei operatorului DoCoMo.

Vertu, fondata in 1998, este divizia de telefoane lux a Nokia, preturile acestor terminale variind de la 3.500 euro pana la peste 100.000 euro.