Orange a inregistrat in primul trimestru din acest an venituri de 264 milioane euro, in scadere cu 14.1% comparativ cu primul trimestru al anului precedent, in timp ce veniturile grupului France Telecom au crescut cu doar 0,4% in perioada mentionata, a anuntat miercuri operatorul de telefonie mobila. Oficialii Orange spun ca semnele crizei s-au simtit mai puternic decat in ultimul trimestru din 2008, si ca rezultatele reflecta evolutia negativa de 15.3% a cursului valutar, impactul reglementarii tarifelor, efectele combinate ale scaderii preturilor cu amanuntul si ajustarii consumului pe anumite segmente.

“Desi primele semne ale crizei economice au inceput sa se resimta din trimestrul al patrulea al anului trecut, dimensiunea impactului a fost mai puternica in primul trimestru, asa cum s-a intamplat si in alte industrii si servicii. Am inceput si vom continua sa ne adaptam operatiunile si ofertele la acest mediu plin de provocari, vom investi in mentinerea calitatii serviciilor oferite clientilor nostri si vom continua sa ne dezvoltam si in conditii economice mai dificile”, a declarat Thierry Millet, director executiv interim in cadrul Orange Romania.

Cu 237.000 mai putini clienti decat la sfarsitul lui 2008

Conform datelor Orange, venitul mediu anual pe utilizator a fost de 114 euro in perioada mentionata. In primul trimestru din acest an, numarul de clienti Orange a inregistrat o crestere de 1,1% comparativ cu perioada similara a anului precedent, la 10.118.000 clienti, in conditiile in care de mai bine de un an, rata de penetrare SIM in Romania a depasit 100%, ceea ce a condus la incetinirea ritmului de crestere a numarului de clienti in aceasta perioada, mai spun oficialii operatorului.

Alex Radescu semnaleaza pe blogul sau ca numarul de clienti ai operatorului a scazut comparativ cu sfarsitul anului trecut. Intr-adevar, la sfarsitul anului trecut Orange Romania avea peste 10.355.000 utilizatori (nr. numar de SIM-uri active), in crestere cu circa 6% fata de perioada similara din 2007. Situatia prezenta arata ca, in primul trimestru din acest an, numarul de utilizatori ai operatorului a scazut cu 237.000 de utilizatori fata de sfarsitul lui 2008.

Prioritatea Orange in 2009 - Cresterea pe segmentul serviciilor de internet broadband

Pentru acest an, un obiectiv prioritar al Orange il reprezinta dezvoltarea serviciilor de internet mobil broadband, care continua sa creasca in conformitate cu strategia de date mobile a Orange Romania. Astfel, in primul trimestru al anului 2009 Orange avea 1.889.000 de clienti broadband, o majorare cu 81% fata de primul trimestru al anului anterior.

La nivelul grupului France Telecom, numarul de clienti a crescut in primul trimestru din acest an cu 6,3% pana la 183,5 milioane de utilizatori. In ciuda deteriorarii contextului economic s-a inregistrat o crestere a veniturilor de 0,4% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Obiectivul stabilit pentru fluxul de numerar generat de activitatile operationale si investitii pentru anul 2009 ramane la nivelul de opt miliarde de euro, acelasi cu cel al anului 2008, si s-au initiat planuri de actiune la nivelul grupului pentru a adapta ofertele si structura de costuri la schimbarile ce au loc in mediul economic.