Veniturile Romtelecom din primul trimestru din acest an au scazut cu 8,1% pana la 201,4 milioane euro, fata de perioada similara din 2008, iar numarul liniilor de telefonie fixa a scazut cu 2,9% pana la peste 2,9 milioane linii, se arata in raportul grupului elen OTE. Operatorul a inregistrat cresteri pe segmentele de internet broadband si televiziune prin satelit, insa efectele crizei economice s-au reflectat in rate de crestere mai mici, sustine seful Romtelecom, Yorgos Ioannidis.

In ciuda scaderilor inregistrate pe zona serviciilor de telefonie fixa, numarul clientilor Romtelecom pe segmentele de internet broadband si televiziune prin satelit a depasit 700.000 pentru fiecare dintre cele doua servicii (respectiv 701.000 clienti pentru Clicknet si 724.000 clienti pentru Dolce).

"Cu toate acestea, efectele crizei economice au inceput sa fie resimtite de asemenea pe piata locala, fiind reflectate in rate de crestere mai mici decat in perioadele anterioare (pentru serviciile de Internet broadband si de televiziune), dar si intr-un declin al veniturilor, in principal datorita deprecierii RON in raport cu EURO.

Eforturile de a creste eficienta interna si de a avea un control mai bun asupra costurilor sunt reflectate in performantele financiare ale companiei in primul trimestru al anului 2009, printr-un profit inainte de deducerea dobanzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii (EBITDA) mai mare cu 30% fata de aceeasi perioada a anului precedent", a declarat Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom.

In primul trimestru din acest an, Romtelecom a inregistrat un profit operational de de 13,7 milioane euro, fara de pierderi operationale de 14,2 milioane euro in perioada similara din 2008.

Circa 200 de locuri de munca au fost in cea mai mare parte eliminate in aprilie

Conform planului de reducere a costurilor demarat anul trecut de Romtelecom, masurile menite sa genereze eficienta si sa reduca aceste costuri continua in 2009, se arata in raportul OTE. Astfel, in primul trimestru din acest an compania a anuntat eliminarea altor circa 200 de locuri de munca, reduceri efectuate in cea mai mare parte pe 1 aprilie.

"A fost redefinita organizatia Operatiuni Regionale, astfel incat sa fie creata o structura mai simpla si mai flexibila, care sa asigure o mai buna viteza de reactie pe piata si simplificarea activitatilor de fiecare zi. Astfel, spre exemplu, s-a trecut de la opt la cinci regiuni, implicand structurile de management, realizandu-se o consolidare la nivel regional", a declarat pentru HotNews.ro, Cristina Popescu, directorul de comunicare al Romtelecom.

La inceputul anului trecut, Romtelecom a initiat un program de transformare a companiei care implica, printre alte actiuni, si scaderea numarului de pozitii cu pana la 2500 de pozitii. Partea cea mai dificila a transformarii a fost realizata in mare masura in cursul lui 2008, aproximativ 2000 de angajati parasind compania. In acest an, compania estimeaza ca va reduce inca aproximativ 500 pozitii (n.r. circa 200 fiind deja facute). Operatorul nu exclude insa revizuirea planurilor in cazul in care situatia economica o va impune.

"In mod evident vom monitoriza efectele noii situatii economice asupra business-ului nostru si vom revizui planurile in cazul in care acest lucru va deveni necesar", a mai precizat Cristina Popescu.

Anul trecut, programul de crestere a eficientei demarat de Romtelecom (care a inclus si o reducere a personalului de la 12.512 la sfarsitul lui decembrie 2007 la 10.344 la sfarsitul lui decembrie 2008) a costat compania circa 38 de milioane de euro.