Compania InfoClick, in asociere cu Newsphone Hellas Atena Grecia Sucursala Bucuresti, a castigat procedurile de licitatie atat pentru crearea si administrarea unui registru al abonatilor, cat si pentru furnizarea unui serviciu de informatii privind abonatii, a anuntat miercuri autoritatea de reglementare in telecomunicatii (ANCOM). Conform informatiilor autoritatii, Newsphone Hellas detine momentan 30% din piata de informatii ale abonatilor din Grecia.

Pentru cele doua servicii s-au luptat trei companii, respectiv Infoclick, Mediasat si Borg Design, fiind organizate doua proceduri de licitatie.

Ofertele InfoClick au fost declarate castigatoare, cu un punctaj de 94,06 puncte din 100 posibile pentru registrul abonatilor si un punctaj maxim pentru serviciul de informatii privind abonatii.

In privinta ofertelor necastigatoare, Mediasat a depus oferte pentru registrul abonatilor si pentru serviciul de informatii privind abonatii, iar Borg Design a depus oferta pentru registrul abonatilor.

InfoClick este desemnat furnizor de serviciu universal pe o perioada de 2 ani de la momentul punerii la dispozitia utilizatorilor finali, pentru prima data, a registrului abonatilor si a serviciului de informatii privind abonatii. Aceste servicii trebuie sa fie disponibile cel mai tarziu la data de 31 octombrie 2009.

InfoClick are de asemenea obligatia de a realiza si administra baza de date completa, care sa includa numerele de telefon si de fax si anumite date de identificare ale abonatilor serviciilor de telefonie destinate publicului din Romania (inclusiv utilizatorii de cartele preplatite) care accepta acest lucru.

Registrul abonatilor va fi accesibil publicului in forma electronica, in timp ce serviciul de informatii privind abonatii va fi accesibil publicului prin formarea numarului national scurt 118 800, alocat furnizorului InfoClick.

Desemnarea de catre arbitrul telecom a unui furnizor de serviciu universal care sa puna aceste servicii la dispozitia utilizatorilor s-a facut in conditiile in care autoritatea a constatat ca in Romania, nu este satisfacut, in prezent, prin mecanismele comerciale specifice unei piete concurentiale dreptul utilizatorilor finali de a avea la dispozitie un serviciu de informatii privind abonatii si un registru care sa ofere informatii cu privire la numerele de telefon ale tuturor abonatilor la servicii de telefonie care accepta acest lucru.