Din numarul total de 100.000 de portari realizate pana in acest moment, 70.845 sunt numere de telefonie mobila, in timp ce in segmentul telefoniei fixe s-au portat 29.155 de numere.
„O suta de mii de numere au fost portate. Destul de multe pentru a ne spune ca portabilitatea functioneaza si ca utilizatorii de telefonie din Romania stiu despre existenta sa. Nu extrem de multe, ceea ce ne spune ca operatorii de telefonie fac eforturi pentru a-si pastra clientii si pentru a-i multumi. Acesta este rolul portabilitatii, sa dea clientilor mai multa putere si operatorilor un motiv in plus sa se straduiasca mai mult”, a declarat Catalin Marinescu, presedintele autoritatii de reglementare.
UPC a atras peste jumatate din numerele de fix portate
Castigatorul net pe segmentul telefoniei fixe este UPC Romania, cu peste jumatate din totalul numarelor portate.
TOP 3 operatori cu cele mai multe numere atrase pe telefonia fixa:
- UPC – 14.670 numere
- RCS&RDS – 6.486 numere
- Vodafone – 4.312 numere
Datele autoritatii arata ca tot mai multi furnizori de servicii de telefonie fixa sunt antrenati in procesul de portare a numerelor de telefon, numere portate indreptandu-se catre operatori precum: A&G Communication, Air Bites, Atlas Telecom, Cobalt IT, Datek Telecom, Dial Telecom, Euroweb, GTS Telecom, Ines Group, Iristel, Media Sat, Necc Telecom, Newcomm, Telcor sau Vip Net.
Cele mai multe numere de mobil s-au dus catre Vodafone
Pe segmentul telefoniei mobile, desi toti cei cinci operatori au castigat noi abonati in urma portarii, Vodafone a atras cele mai multe numere.
TOP 3 operatori cu cele mai multe numere atrase pe telefonia mobila:
- Vodafone - 26.353 numere
- Cosmote – 26.104 numere
- Orange – 17.322 numere
39.500 de cereri de portare respinse in prima faza
Conform datelor autoritatii, din totalul de 116.578 cereri de portare inregistrate atat in domeniul telefoniei fixe cat si mobile, 39.500 au fost respinse (in prima faza), fie de catre baza de date centralizata, fie de catre furnizorul donor. Cele mai frecvente motive care au stat la baza respingerii cererilor de catre baza de date centralizata au fost: transmiterea unor cereri de portare incomplete sau eronat completate, transmiterea de mai multe ori a unei cereri de portare, alegerea incorecta a intervalului de portare.
Portabilitatea numerelor, facilitate care permite utilizatorilor de servicii de telefonie sa isi pastreze numarul de telefon atunci cand schimba furnizorul, este disponibila in Romania din 21 octombrie 2008. Se pot porta numerele de telefonie fixa, mobila si numere speciale precum cele din categoria 0800 sau 0900. Portarea se face doar in cadrul aceleasi categorii (fix-fix, mobil-mobil).
vodafone a pariat nu pe ofertele in sine, care sunt chiar slabute, ci pe tone de reclama bine facuta pe segmentul careia i s-a adresat. si se pare ca a pariat bine. e mai ieftin sa bagi bani in advertising decat sa faci oferte de calitate pentru clienti.
ma uitam deunazi pe site-ul vodafone uk. am vazut ca la abonamente de peste 30 lire ei ofera sms-uri in mod gratuit/nelimitat, sute de minute, dar si telefoane scumpe gratis. ma interesa cum stau la capitolul Blackberry - ofera la abionamentele amintite Blackberyy 8900 gratis!!! la vodafone romania nu-ti dau un telefon ca lumea gratis nici la abonamentele de 500 euro.. sa nu mai spun ca in sua ai gratuit nelimitat (telefoane ca lumea, apeluri, sms, date) de la 60-70 dolari.
vodafone nu ofera la preturi convenabile nici macar minutele alea de doi lei din retea, care sunt practic aproape de zero ca si costuri pentru companie. macar sa bage optiuni de genul free nights &week-ends, apeluri gratis intre numerele tale, sms-uri gratis - la abonamentele mai scumpe si mai ales pentru retentia unor clienti vechi si foarte vechi in retea. si in genere sa nu trateze mai prost clientul vechi decat cel nou venit; sa deschida ofertele pentru extraoptiuni pentru toti clientii. sa reduca tarifele pe minut (asta stiu sigur ca nu o vor face, decat peste vreo 10 ani) - in genere eu cred ca preturile ar trebui sa fie aliniate cam la toti operatorii la fel - adica sa fie un tarif egal indiferent de retea, si sa se bata pe servicii - atunci ai putea sa iti alegi cu adevarat "cea mai tare retea" in functie de cat ti se potrivesc serviciile oferite.
la noi li se rupe efectiv de client. si abonamentele sunt scumpe, telefoanele mai ales la vodafone sunt scumpe, iar la fidelizare sunt varza. dar eu prezic ca ofertele adevarate inca mai au de asteptat cativa ani buni, inspre 5 ani, zic eu... precum politicienii ii prostesc pe ro
- reglementarile Comisiei Europene, care sa dea in cap rapacitatii operatorilor,
- concurenta - aici sper ca operatorul cosmote sa nu se lase (am vazut ca a dat un pic in spate - a scos la abonamente comunicarea gratuita in retea de la abonamentele din segmentul 17-81 euro si l-a mutat peste 81 euro - eu de exemplu as abandona vodafone pentru cosmote daca ar avea tarife mai mici in afara retelei), dar si
- spiritul critic si asteptarile mai elaborate ale romanilor de care ma indoiesc profund.
si un lucru mai au de invatat toti operatorii, ca si bancile si alte institutii din romania:
sa introduca institutia Deal-ului, care e baza capitalismului, adica sa trateze fiecare client in sine, nu dupa sabloane care convin exclusiv profitului firmei lui.
si in fine. ii tot aud pe cei de la vodafone, mai ales pe tanti Liliana Solomon, ca la noi comunicatiile sunt ieftine in raport cu alte tari UE. nu se poate ceva mai fals.
1. sunt scumpe in sine, daca faci comparatia cu ofertele de la operetorii din UE
2. sunt scumpe in raport cu venitul romanilor, daca faci comparatie intre salariul unui roman si al unui britanic, francez, ungur.
Tanti Solomon trebuie sa invete ca business capitalist (si nu balcanic) insemna nu numai bani, ci bani+servicii reale+client multumit.
Vreti telefoane de 300 Eur gratis in conditiile in care doriti sa platiti abonamente de 10 Eur.
Normal ca in UK sa fie BB 8900 gratis daca aia dau pe abonament peste 50 Eur...cred ca in aceste conditii si Vodafone RO ar da telefoane scumpe gratis.
E absolut normal ca oricine sa incerce sa obtina profit cat mai mare. Au angajati de platit, investitii de facut ca sa "nu-ti cada reteaua si sa-ti dea banii inapoi" si actionari de multumit. Tu, daca ai avea afacerea ta, fomistule, nu ai incerca sa scoti bani din ea?
Eu sunt cu Vodafone de la incput si am fost mereu multumit de calitatea serviciilor si de raportul pret/cantitate.
Intr-adevar, Cosmote au oferte mai bune pe parte de voce, dar vai de reteaua lor. Nu vor mai putea sustine nici ei mult ofertele astea...inca merg in pierdere si nemtii de la TMobile nu vor accepta acest lucru prea mult timp.
Daca va uitati mai bine la ofertele de prepaid puteti observa acelasi numar de minute la toti operatorii mobili din romania cu 4-5 Eur, semn ca si Cosmote a lasat-o mai moale si o s-o lase in continuare.
nene, eu sunt de 11 ani pe vodafone, platinum, peste 300 euro platiti pe luna..
si sunt nemultumit.. asa ca lasa-ma cu prostiile; eu inteleg ca trebuie sa aiba profit, dar sa ma respecte. ceea ce nu fac.
asa ca angajati vodafone, mai bine lucrati pentru a imbunatati relatia cu clientii si ofertele, nu pentru a spurca clientii pe net
Am si Orange de la servici dar tot mai mult ma satisfac serviciile Vodafone (internet, emai mobil....etc).
Daca nu iti convine, nu te tine nimeni in reteaua lor. Esti liber sa pleci oricand. Zici ca esti platinum si esti nemultumit....ce te nemultumeste? Le-ai spus si lor asta?
Mie mi-au rezolvat mereu problemele...si cand am vrut sa schimb abonamentele, si cand mi-am reinnoit abonamentul si mi-au facut oferte speciale la diverse telefoane...etc.
Nu cred ca dai 300 Eur pe luna....cred ca esti un frustrat cu ab de 6 eur care viseaza la ziua in care va primi BB 8900 gratis pentru cei 6 Eur dati pe luna....
Dupa cate stiu eu, pentru clientii seriosi (cum pretinzi ca esti tu :))))) )au oferte speciale de retinere a clientului...si poti fi sigur ca daca le-ai fi zis k pleci ti-ar fi dat BB-ul gratis doar ca sa te retina.....asa ca nu va mai dati ce nu sunteti!!!!
eu ma refer la chestii de principiu, iar comparatiile au fost de principiu.. ce iti ofera vodafone la 100 de euro in romania, si ce iti ofera in UK. aici? mai nimic. ma deranjeaza ca sunt rapace - iar serviciul relatii cu clienti, si chiar administratorul meu de cont sunt varza... am avut nste probleme cu BlacBerry si habar nu au avut cum sa il seteze..
pe unul din conturile mele le-am cerut sa imi suplimenteze numarul de minute, de doi lei, si au spus ca nu se poate, intrucat mi-am prelungit abonamentul cand mi-am luat un telefon.. desi cele doua lucruri nu au legatura unul cu celelalt, dar nu ii intereseaza cat esti tu de multumit ca si client..
apoi le-am cerut gratuitateintre numerele mele.. nici asta nu se poate. in fine, chiar o sa plec..
Voda osmote si vodafonusitu' mai bine lucrati la intreprinderile voastre (de mobile) sa faceti servicii mai bune pentru clienti pe care ii aveti sau ii doriti decat sa aruncati cu noroi unii in altii. hai pa!
Asa ca a inlocuit numarul oferit de UPC de forma 031 cu vechiu numar Romtelecom.
Ce vreau sa spun este ca UPC nu are neaparat cu 14.670 clienti noi mai mult pe telefonia fixa si cred ca valabil e si pt portarea cartre RCS/RDS.
eu am reusit sa mi portez numarul de pe orange pe cosmote dar mi au pus multe bete in roate. Cred ca opinia publica daca ar fi mai vigilenta si nu asa nepasatoare operatorii ca orange ar ramine in scurt timp fara abonati
chiar mi as dori sa vad un comentariu al unui proaspat client vodafone sa vad motivele care lau convins sa si mute numarul pe din vechea retea
Statistica publicata de ANRC are valoarea unei oferte zeci de mii de SMSuri in retea cand e luna plina.
Ar fi trebuit publicate cifrele nete: “portati in” minus “portati out”