Veniturile UPC in Romania au scazut cu 19% in prima jumatate a acestui an fata de aceeasi perioada din 2008, pana la 61 milioane euro, conform datelor UPC Holding, care subliniaza "concurenta intensa, in special, in Romania", care a dus la scaderea veniturilor. Severina Pascu, directorul financiar al operatorului, sustine ca rezultatele au fost influentate de evolutia defavorabila a cursului valutar si de reducerea in medie cu 30% a tarifelor la serviciile de cablu TV analog in anul anterior.

“Veniturile UPC Romania in semestrul 1 2009 sunt influentate de cursul valutar care in 2009 a fost defavorabil, moneda nationala devalorizandu-se cu 15% fata de aceeasi perioada a anului anterior. In plus, la inceputul T2 2008, UPC a redus tarifele pentru serviciile de cablu TV analog in medie cu 30%, ceea ce s-a tradus intr-o scadere fireasca a veniturilor din serviciile TV in T1 2009 fata de perioada similara din 2008. Aceasta scadere a fost partial compensata de cresteri semnificative pe segmentele de TV Digital, internet si telefonie odata cu cresterea bazei de clienti cu 240% pe digital, 15% pe internet si, respectiv, de 18% pe telefonie la sfarsitul lui iunie 2009 comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior", a precizat Severina Pascu, directorul financiar al UPC Romania.

In Europa Centrala si de Est, UPC intampina concurenta intensa in special in Romania

UPC Holding semnaleaza in raportul asupra rezultatelor financiare ale filialelor sale, concurenta intensiva, in special pe piata din Romania.

"Desi competitia este un factor intalnit pe toate pietele noastre din Europa Centrala si de Est, in Romania ne confruntam in mod special cu o concurenta intensa. In Romania, competitia a dus atat la o scadere a veniturilor din serviciile video si a veniturilor totale cat si a venitului mediu pe utilizator (ARPU) atat in primele trei luni cat si in primele sase luni din acest an comparativ cu perioadele similare ale anului anterior. Ca raspuns la nivelul competitiei din Romania, am implementat strategii agresive de pret si marketing", se arata in raportul UPC Holding.

Veniturile din trimestrul doi din 2009, mai mari decat in ultimul trimestru din 2008

In aceasta directie, directorul financiar al UPC Romania noteaza ca "in 2008 am implementat o strategie de pret si de marketing care au fost indreptate spre protejarea bazei de clienti iar in T2 2009 veniturile in lei ale UPC Romania au fost la acelasi nivel cu T1 2009 si mai mari decat veniturile T4 2008, reusind in acelasi timp cresteri semnificative pe segmentele TV Digital, internet si telefonie, ceea ce confirma ca strategia abordata in 2008 s-a regasit si in cifrele companiei".

Datele afisate de Ministerul de Finante arata ca in 2008, UPC Romania a inregistrat afaceri de 137,6 milioane euro, in scadere cu 17,7% fata de anul anterior, iar pierderea neta a companiei a crescut cu 45,2% pana la 100,1 milioane euro.