Numarul clientilor Orange in Romania (n.r numar de SIM-uri active) a depasit in trimestrul trei din acest an 10,6 milioane utilizatori, in crestere cu 4,8% fata de perioada similara a anului precedent si cu aproape 340.000 de clienti in plus fata de trimestrul anterior, insa valoarea veniturilor operatorului a scazut cu aproape 23%, arata datele prezentate joi de grupul France Telecom. Seful Orange, Thierry Millet, explica scaderea veniturilor prin presiunea deteriorarii conditiilor economice, a reglementarilor si a diminuarii tarifelor.

“Desi indicatori precum traficul in retea si numarul de clienti au revenit pe o curba pozitiva, veniturile sunt in continuare sub presiunea generata de deteriorarea conditiilor economice, de reglementari si de diminuarea tarifelor ca masura de a raspunde necesitatilor clientilor rezidentiali si business in perioada de criza economica”, a precizat joi Thierry Millet.

In trimestrul al treilea din acest an, veniturile Orange Romania au depasit 269 milioane de euro, in scadere cu circa 23% fata de venituri de 349 milioane euro in aceeasi perioada a anului trecut. Dupa primele noua luni din acest an, veniturile operatorului au totalizat 800 milioane euro, iar venitul mediu anual pe utilizator a fost de 100 de euro. Spre comparatie, in trimestrul trei din 2008, venitul mediu anual pe utilizator a fost de 122 de euro.

“Baza de clienti a urmat o evolutie ascendenta pe toate segmentele - prepay, servicii de voce pe baza de abonament si servicii de date, fapt care demonstreaza ca ofertele Orange lansate in acest trimestru au fost printre cele mai apreciate la nivelul pietei", a mai spus Millet.

La 30 septembrie 2009, din numarul total al clientilor Orange, 2.236.000 utilizau si serviciile de internet mobil in banda larga, in crestere cu 95% fata de aceeasi perioada a anului 2008. Totusi, la aceeasi data din 2008, Orange avea circa 1.146.000 de clienti broadband, in crestere cu 127% fata de trimestrul trei din 2007.

La jumatatea acestui an, Orange Romania avea 10,354 milioane utilizatori, in crestere cu 2,6% fata de prima jumatate a anului trecut si cu 236.000 clienti in plus fata de trimestrul anterior, fara insa sa atinga nivelul de clienti de la sfarsitul lui 2008, cand operatorul avea 10,355 milioane utilizatori.