Nokia a prezentat miercuri cinci noi telefoane low-end, la preturi cuprinse intre 20 euro si 54 euro (inainte de taxe si subventii), in incercarea de a-si imbunatati oferta pentru pietele emergente, informeaza Reuters. Cel mai mare producator de telefoane mobile din lume este jucator dominant in multe zone emergente principale cu o o cota de piata de 60%-70%, insa este sub presiunea unor companii precum ZTE, care incearca sa-si imbunatateasca pozitia pe segmentul low-end.

Nokia a prezentat miercuri cinci modele de telefoane low-end (telefoane simple si ieftine), respectiv Nokia 1280, Nokia 1616, Nokia 1800, Nokia 2220 slide si Nokia 2690, care vor avea acces la Nokia Life Tools, platforma de servicii din domeniul agriculturii, educatiei si divertismentului, destinate utilizatorilor din orasele mici si zonele rurale din pietele emergente si care ofera informatii de actualitate in functie de regiunea si de preferintele personale ale utilizatorilor direct pe telefoanele lor mobile.

Primele trei telefoane au preturi de 20 euro, 24 euro si respectiv 26 euro (inainte de taxe si impozite), in timp ce Nokia 2220 slide si Nokia 2690 costa 45 euro si 54 euro (inainte de texe si subventii).

"Durata lunga de viata a bateriei, de pana la 22 zile cand telefonul este in standby (n.r in cazul primelor trei modele), este vital pentru persoanele din zonele unde accesul la electricitate este limitat", se arata in comunicatul Nokia.

Nokia a anuntat ca serviciul Life Tools va fi disponibil si in Indonezia de la inceputul lui decembrie 2009. Pana acum, acest serviciu a fost oferit in India. Primele din cele cinci modele de telefoane prezentate miercuri vor incepe sa fie comercializate de la sfarsitul lui 2009, altele urmand sa fie vandute la inceput de 2010. Potrivit anuntului Nokia, telefoanele vor fi disponibile la nivel global.