Un articol publicat joi de HotNews.ro avertiza ca furnizorii de telefonie risca amenzi de pana la 100.000 lei daca nu vor permite utilizatorilor sa sune la 118800, iar cititorii au semnalat ca furnizorul acestui serviciu, InfoClick, nu prezinta pe internet destule detalii asupra identitatii sale sau ca ar fi vorba de un monopol pe aceasta piata. In replica, Autoritatea de reglementare (ANCOM) si InfoClick au revenit cu detalii privind identitatea si tarifele de interconectare, explicand de ce nu e vorba de un monopol: desemnarea InfoClick s-a facut prin licitatie, in contextul in care era o obligatie la nivel UE si nici un furnizor din Romania nu a dorit sa faca acest lucru in conditiile pietei libere. Mai mult, concurenta este deschisa, orice companie care indeplineste conditiile legale putand furniza astfel de servicii si in prezent.

Problema 1: Costurile de interconectare si instituirea sau nu a unui posibil monopol

Ce sesizeaza un cititor HotNews.ro:

ady624:

Costuri de interconectare (Joi, 19 noiembrie 2009, 16:05)

"Avand in vedere preturile destul de piperate ale acestui serviciu, as dori sa stiu si eu care sunt preturile (tarifarea InfoClick catre operatorii care le folosesc serviciiile) si justificarea acestor preturi in costuri reale ale call center-ului. Aceste informatii ar trebui facute publice intru-cat InfoClick se afla in postura de monopol. Nu pricep de ce noi reinventam apa fiarta si de ce nu permitem existenta a mai multor astfel de firme urmand ca operatorii sa aiba de unde alege oferta cea mai tenatnta. De ce in Romania trebuie sa avem parte doar de tampenii? Ce-a facut tara asta sa merite asa minti luminate in toate pozitiile cheie?

Va multumesc anticipat,

Adrian

Raspunsul oficialilor InfoClick:

Lamuriri costuri de interconectare (Joi, 19 noiembrie 2009, 20:15)

"Draga Adrian,

Conform caietului de sarcini, tariful de interconectare perceput de InfoClick cu orice operator este de 0.36 Euro pe apel incl TVA, acest tarif fiind stabilit de catre Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), mergand pe modele la nivel european. Fiecare operator din cadrul caruia se efectueaza apelurile catre numarul universal isi stabileste tariful de retail perceput catre utilizatorilor sai. Toate tarifele percepute de operatori sunt disponibile pe www.118800.com.ro, in sectiunea Termeni si Conditii.

Nu in ultimul rand, reamintesc ca InfoClick a fost desemnat furnizorul serviciului universal in urma unei licitatii publice organizate de ANCOM, precum in majoritatea tarilor UE.

Este deci obligatoriu pentru Romania, ca stat membru al Uniunii Europene, sa asigure dreptul utilizatorilor de telefonie de a avea la dispozitie un serviciu de informatii privind abonatii si un registru care sa ofere informatii cu privire la numerele de telefon ale tuturor abonatilor la servicii de telefonie care accepta acest lucru.

Abonatii au dreptul de a decide, in mod gratuit, asupra includerii numerelor de telefon si a datelor lor de identificare in registrele abonatilor, precum si asupra categoriilor de date ce urmeaza a fi incluse in registrele abonatilor. Totodata, aceste date vor putea fi verificate, rectificate sau eliminate la cererea abonatilor, in mod gratuit.

Cu stima,

Reprezentanti InfoClick

Replica cititorului HotNews.ro la raspunsul InfoClick:

ady624:

Multumesc pentru lamuriri (Joi, 19 noiembrie 2009, 23:27)

Va multumesc pentru raspuns, sincer nu ma asteptam ca InfoClick sa raspunda la comentarii pe hotnews, dar ma bucur.

Inteleg de la dvs. ca tariful dvs. este de €0.36+tva per apel (nu pe minut), de unde rezulta ca operatorii fac un abuz, intrucat o tarifare de 36 eurocenti plus 42 de eurocenti pe minut (in cazul Orange de ex) sau chiar de 0.71 eur pe minut pentru Romtelecom, ceea ce este strigator la cer. Aceste sume NU stau in picioare in calitate de costuri reale ale operatorului pentru interconectarea cu dvs. din moment ce in propria retea pot oferi minute la 1 cent. Sau ma insel? Cumva asistam la un nou cartel?

In ceea ce priveste InfoClick si acest serviciu, sunt de acord ca acesta trebuie sa existe, insa nu inteleg defel nevoia limitarii la un singur provider de informatii. Aceasta limitare va pune pe dumneavoastra in pozitia de monopol intrucat NU aveti concurenta. Mi se pare inoportun ca o astfel de situatie sa fie creata de catre legiuitorul din domeniu. Concurenta nu pare a fi promovata in Romania.

Am lucrat in telecomunicatii in Romania si am o oarecare intelegere a felului in care operatorii mari se comporta in acest joc. De cele mai multe ori isi asuma pozitii arogante...

Va multumesc,

Adrian

Explicatia ANCOM pentru cititorii HotNews.ro: InfoClick nu se afla in pozitie de monopol

ANCOM este arbitrul pietei de comunicatii din Romania, principala sa preocupare fiind promovarea concurentei pe aceasta piata, iar rezultatele demersurilor sale sunt bine-cunoscute.

ANCOM are, de asemenea, rolul de a asigura tuturor cetatenilor Romaniei accesul la serviciile din sfera Serviciului Universal, printre care si serviciile de informatii privind abonatii tuturor retelelor de telefonie din tara.

ANCOM a creat inca din anul 2003 cadrul legal pentru ca orice persoana interesata sa ofere, in conditiile legii, registre ale abonatilor si servicii de informatii privind abonatii furnizorilor de servicii de telefonie. Din cauza ca nimeni nu a dorit sa faca acest lucru in conditiile pietei libere si pentru ca cetatenii oricarui stat membru al UE trebuie sa aiba acces la asemenea servicii, ANCOM a trebuit sa desemneze un furnizor de serviciu universal care sa ofere aceste servicii. Infoclick este unul dintre cei trei furnizori care au participat la licitatiile organizate de ANCOM si are acum obligatia de a pune serviciile la dispozitia publicului in anumite conditii de pret si calitate.

Acest lucru nu impiedica in niciun fel un alt furnizor care doreste sa ofere servicii concurente sa intre pe piata. Dimpotriva, ANCOM a alocat deja altor 9 companii numere de tipul 118(xyz), numere armonizate la nivel european pentru servicii de informatii privind abonatii. Furnizorii de servicii de telefonie care atribuie numere au obligatia de a pune bazele de date proprii la dispozitia oricarui furnizor care le solicita in acest scop, deci orice companie care indeplineste conditiile legale poate furniza astfel de servicii.

Serviciul Universal, in conditiile directivelor europene, garanteaza tuturor cetatenilor accesul la anumite servicii, in anumite conditii de calitate. Daca acele servicii nu sunt oferite in conditiile specifice unei piete concurentiale, de obicei din cauza ca nu sunt considerate rentabile, autoritatile statului membru respectiv trebuie sa intervina pentru a stimula punerea acelui serviciu la dispozitia publicului.

Problema 2: Lipsa informatiilor asupra identitatii InfoClick pe aplicatia online dedicata serviciului 118800

Ce sesizeaza un alt cititor HotNews.ro

Alin catre reprezentantii InfoClick:

Si Infoclic cine e (Joi, 19 noiembrie 2009, 22:26)

Stimat reprezentant... ce entitate reprezentati? Cine e Infoclic? O adresa de email este tot ceea ce identifica in mod unic si echivoc entitatea pe care o reprezentati?

Banuiesc ca Infoclic e o entitate din alta tara decat Romania, dat fiind faptul ca ofera, printre altele, si numarul de "telephon" al diversilor clienti ai serviciilor de telefonie mobila.

Ma insel? Daca nu intelegeti acest mesaj scris in limba romana, lasati un semn, ceva, si cineva se va oferi sa va lamureasca neclaritatile exprimate in acest mesaj.

Va multumesc.

Thak yo.

Raspunsul InfoClick catre cititorul HotNews.ro:

Despre compania InfoClick (Vineri, 20 noiembrie 2009, 12:43)

Draga Alin,

InfoClick este o companie cu actionarat privat, infiintata in 2008, care a intrunit cerintele necesare furnizarii serviciului de abonati in Romania, conform caietului de sarcini ANCOM. Printre actionari, se numara compania Newsphone Hellas (www.newsphone.gr) din Grecia, furnizor al unui serviciu universal similar 11880, avand o experienta de cca 5 ani de zile in operarea unui astfel de serviciu privind abonatii. In Grecia, Newsphone proceseaza in medie 40 milioane de apeluri anual catre numarul universal, si are o echipa de peste 500 de operatori.

In Romania, InfoClick detine un call center cu cca 50 de operatori la momentul de fata, care ofera utilizatorilor informatii privind abonatii prin numarul 118 800 - echipa ce se va mari in functie de numarul solicitarilor.

Pentru informatii suplimentare, nu ezitati sa ne scrieti direct pe adresa info@infoclick.com.ro.

Va multumim,

Reprezentantii InfoClick