Finalizarea procesului de integrare a Zapp este o prioritate pentru 2010, iar primele servicii 3G sub brandul Cosmote vor fi lansate in prima jumatate a anului viitor. Zapp nu a fost cumparat doar pentru licenta 3G, ci si pentru alte tehnologii, pentru baza de clienti si experienta pe segmentul corporate. Acestea sunt cateva din declaratiile acordate intr-un interviu HotNews.ro de Stefanos Theocharopoulos, directorul executiv al Cosmote Romania.

HotNews.ro: Tocmai ati anuntat finalizarea achizitiei Zapp. Ce urmeaza?

Stefanos Theocharopoulos (zambeste): Urmeaza integrarea acestei companii. Vorbim despre integrarea operationala si asta presupune mai multi pasi. Unul este integrarea tehnica, respectiv integrarea retelelor. Al doilea pas il reprezinta consolidarea portofoliilor de produse si servicii intr-unul singur si a treia etapa esentiala este integrarea echipelor din cele doua companii in asa fel incat sa lucreze ca o singura echipa. Incercam sa facem aceasta trecere cat mai repede posibil pentru a deveni operationali si eficienti din punct de vedere al costurilor.

HotNews.ro:Si cat va dura tot acest proces?

Stefanos Theocharopoulos: Asa cum ati mentionat in intrebare, abia am finalizat achizitia. Lucram cu Zapp abia de o luna. Punem la punct un plan, nu va pot da date, insa gradual veti vedea semne ale acestei integrari operationale. Finalizarea acestui proces este o prioritate pentru 2010.

HotNews.ro:Ce se va intampla cu Zapp: Marca, angajati, serviciile prezente?

Stefanos Theocharopoulos: Mai intai de toate sa vorbim de marca. Nu are sens sa sustinem doua marci in aceasta piata. Gradual, la sfarsitul procesului va ramane un singur brand: Cosmote. In afara de asta, toate celelalte produse si servicii care sunt relevante pentru clientii nostri le vom oferi si le vom extinde, inclusiv din punctul de vedere al calitatii.

HotNews.ro:Va ganditi la un produs anume? Este vreun serviciu care va place?

Stefanos Theocharopoulos: Zapp isi va continua activitatea in perioada urmatoare. Gradual vom integra aceasta companie, iar in ceea ce-i priveste pe utilizatori serviciile vor continua si vor fi imbunatatite.

HotNews.ro:In privinta brandului: Va fi Cosmote sau T-Mobile?

Stefanos Theocharopoulos: Brandul va fi Cosmote pana cand vom avea alte planuri, dar, in acest moment, nu avem alte planuri.

HotNews.ro:Cand estimati aparitia primelor servicii 3G marca Cosmote in Romania?

Stefanos Theocharopoulos: Este o prioritate. Lucram foarte intens la acest aspect si credem ca in prima jumatate a anului viitor vom lansa primele servicii 3G.

HotNews.ro:Ati avut o strategie foarte agresiva de preturi pe segmentul de voce. Intentionati sa adoptati aceeasi strategie si in privinta serviciilor de internet mobil?

Stefanos Theocharopoulos: Intai de toate, pe segmentul de voce nu i-as spune strategie agresiva. Asta a fost poate strategia pe care am avut-o la inceput, dar acum Cosmote este un brand consolidat si ce incercam sa facem este sa oferim valoare adaugata serviciilor oferite si observam cum treptat devenim alegerea utilizatorilor din Romania. Strategia pe care o vom urma va fi sa oferim din nou servicii de calitate, produse relevante pentru clientii romani si speram ca piata romaneasca va avea incredere de asemenea in serviciile noastre de date asa cum are si in cele de voce.

HotNews.ro:De ce nu ati mai asteptat inainte de a cumpara Zapp, tinand cont de actualele conditii economice dificile dar si de faptul ca fusesera anuntate planuri precum o posibila noua licenta 3G sau servicii de date in frecventele de 900-1800 MHz?

Stefanos Theocharopoulos: Intai de toate, nu am cumparat Zapp doar pentru licenta 3G. Zapp are de asemenea si alte tehnologii, o baza solida de utilizatori, deci a fost mai degraba o miscare strategica, decat doar cumpararea unei licente 3G. In al doilea rand, sincronizarea este totul in aceasta afacere si piata de broadband mobil este la inceput in Romania si in general in Europa si credem ca acesta a fost momentul potrivit. In al treilea rand, vorbind de criza, credem ca Romania va trece cu bine de criza si va prospera in viitorul apropiat asa ca ne facem planuri pe termen lung.

HotNews.ro:Ati spus ca nu ati cumparat Zapp doar pentru licenta 3G. Pentru ce altceva, mai exact?

Stefanos Theocharopoulos: V-am explicat. Pentru reteaua CDMA pe care o au, pentru baza de clienti si pentru experienta pe care o au pe segmentul corporate.

HotNews.ro:Vorbind de CDMA. Cea mai arzatoare problema din punct de vedere concurential, semnalata si de Orange, a fost cumularea licentelor CDMA de catre grupul Romtelecom-Cosmote. Ce va face Cosmote cu aceasta licenta? Intentionati sa o transferati catre Romtelecom?

Stefanos Theocharopoulos: In primul rand nu comentez asupra declaratiilor Vodafone sau Orange. In al doilea rand, acest aspect a fost evaluat si apoi aprobat de autoritatile de reglementare. Deci, ce vom face cu CDMA? Licentele Romtelecom si ale Cosmote tintesc segmente de piata diferite.

HotNews.ro:Deci nu va fi un transfer al acestei licente..

Stefanos Theocharopoulos: Este prea devreme sa spunem exact cum va fi utilizata licenta CDMA..

HotNews.ro:Pentru 2010, s-au anuntat noi frecvente pentru licente pentru servicii de internet mobil: 800 MHz (dividendul digital) si 2,5 GHz frecventa aflata acum la Ministerul Aapararii. Sunteti interesati de o licenta in aceste frecvente?

Stefanos Theocharopoulos: Procedural, atunci cand are de anuntat ceva, ANCOM ofera informatii catre companii pentru a vedea interesul din piata. Deci, inainte de a vedea si a evalua valoarea acestor licente nu putem comenta.

HotNews.ro:Aveati o cota de piata de 23% in iunie 2009. Cat estimati ca va creste cota de piata si in cat timp prin achizitia Zapp?

Stefanos Theocharopoulos: Nu va pot da o estimare. Pentru noi, mai important este sa continuam sa fim prima alegere a consumatorilor romani prin produse si servicii relevante si satisfacerea clientilor. Acesta este principalul nostru obiectiv si toate celelalte urmeaza aceasta strategie.

HotNews.ro:Puteti sa ne dati mai multe detalii despre serviciile 3G pe care le veti lansa? La ce anume va ganditi?

Stefanos Theocharopoulos: Va fi o gama de servicii care va satisface toate nevoile din piata si pentru toate categoriile de utilizatori. In 2010 Cosmote va oferi toate serviciile cerute atat de persoane fizice cat si companii.

HotNews.ro:Un jucator din piata tocmai a disparut. Este asta un lucru bun sau rau?

Stefanos Theocharopoulos: Zapp nu a disparut. Zapp va fi integrat in alt jucator, Cosmote, si impreuna vor putea oferi o gama variata de produse si servicii si vom realiza o uriasa eficientizare a costurilor, oferind servicii de o calitate mai buna la preturi mai accesibile. Daca ma intrebati pe mine, este bine ca cele doua companii isi consolideaza puterile spre beneficiul consumatorilor romani.